Toon posts:

[XP SP2] BSOD tijdens gebruik Bearshare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een Promedion laptop met de volgende specs:

- Pentium M 750
- 80 GB HDD
- 1024 MB Werkgeheugen (2 x 512)
- ATI X700 256 MB
- Intel PRO/Wireless 2915ABG Network connection
- Built-in Bluetooth
- Built-in Infrarood (waar gebruik je dat nog voor dan??)
- Built-in Webcam

Nu zit ik met het volgende probleem.

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te
voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt
weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel
het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is
opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte
versie. vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-Update.
Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als
u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen
of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk
vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer
de veiligen modus.

Technische informatie
***STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x804EE0F0, 0xB7FC36BC4, 0x00000000)

Bezig met het starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische
Ondersteuning op voor hulp.

Ik heb de Windows Operating System FAQ gelezen, en daar staat deze fout niet in. Ook heb ik op google gezocht, en daar heb ik ook niet veel gevonden. Er stond ergens dat het aan kapot werkgeheugen kon liggen, maar dat heb ik gechecked met SiSoft Sandra, en ze worden allebei gedetecteerd, zonder fouten. Bovendien krijg ik alleen maar zo'n blauw scherm bij het gebruik van Bearshare. Wordt er een beetje gek van, want elke keer ben ik en deel van mijn download kwijt.

Kan het aan de harware liggen?Ideas anyone??

Als je meer moet weten, vraag het dan maar...

Mvg,

Laurent

Verwijderd

wat staat er in je event viewer?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, hoe kom ik in mijn eventviewer?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Eventviewer kan je zo vinden: Start > uitvoeren > %SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s

Is dit niet wat voor je? Ik geloof dat bearshare gebruik maakt van GDI+ :)

[ Voor 3% gewijzigd door the_shadow op 02-11-2005 17:46 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met het testen van je geheugen met memtest86 - via SiSoft testen heeft geen zin. Verder, in de Windows Operating Systems Howto lijst staat een BSOD FAQ met wat meer informatie over een BSOD :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus in mijn eventviewer gekeken, en daar staat inderdaad dat er een fout is opgetreden, maar veel wijzer wordt ik niet. Het verteld precies hetzelfde als de fout zelf. Ik krijg weer het nummer van de fout. Ook staat er een link bij, die ik tevens heb geprobeerd. Deze herleidt naar "Windows Help en ondersteuning", en geeft het volgende aan:

Details
Id: 1003
Bron: System Error

Helaas,
Er is momenteel geen extra informatie beschikbaar over dit probleem in de berichten van het fouten- en gebeurtenislogboek of in de Knowledge Base-database. U kunt de koppelingen in het ondersteuningsgedeelte gebruiken om te zoeken of er ergens anders meer informatie beschikbaar is.

Bedankt voor het zoeken naar informatie over dit bericht. Hiermee helpt u ons vast te stellen op welke punten meer informatie nodig is.

--------------------------------------------------------------------------------

Verder heb ik ook gekeken in de howto. Daar heb ik gekeken naar de "Windows XP en 2000 BSOD guide" en de "Windows Crash/Memory dumps FAQ". Ben wel wat wijzer geworden, maar ik heb nog steeds het probleem niet kunnen verhelpen.

Als laatste punt heb ik ook Memtest gedownload, maar nog niet gebruikt. Heb het ge-unpacked, maar ik kan er niks mee. Moet je het programma van een bepaalde bron runnen, zoals floppydisk drive of USB geheugenstick?

PS: Ik heb een screen gemaakt van mijn eventviewer en de wat specifiekere info betreffende de error. is het nuttig als ik die post, en zo ja, hoe kan ik deze screen hier posten?
Pagina: 1