Toon posts:

[XP] onmogelijk om in te loggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend kwam er een gebruiker naar mij toe die niet meer kon inloggen. Na een check op de DC bleek dat daar alles goed stond en onder de administrator kon ik wel inloggen. Hierna herstartte ik de laptop om opnieuw proberen in te loggen echter nu pakt hij niks meer. Ik kan niet onder de gebruiker inloggen, niet onder een andere gebruiker, onder administrator en zelfs niet local. Ik heb al een repair van XP geprobeerd maar ook dan vraagt hij om het administrator wachtwoord van een... user, probeem is dat hij geen enkele user pakt.
Ook in de save mode pakt hij de local admin niet. Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen. Hoe ik dus door de login heen kan komen in windows. Ik heb dit eerder gehad echter toen pakte hij de admin wel en na de PC opnieuw te hebben aangemeld op het domein pakte hij ook de oude gebruiker weer. Dat wil ik nu dus eigenlijk doen maar daarvoor moet ik eerst in windows komen.
Het is een laptop dus aan een andere pc hangen wordt moeilijk (kleinere hd etc...), ook windows opnieuw installeren wil ik eigenlijk voorkomen omdat er speciafieke software opstaat die erg kloten te installeren is.

Thanks!

Verwijderd

Volgens mij kon je het oplossen door de betreffende computer te verwijderen uit AD. Ik heb dit ook ooit een keer gehad en volgens mij heb ik het op die manier opgelost.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Boot-cd'tje gebruiken met password reset tools?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:38:
Boot-cd'tje gebruiken met password reset tools?
Dat gaat niet werken als je op een domain werkt ;)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:40:
[...]

Dat gaat niet werken als je op een domain werkt ;)
Voor de locale accounts wel als het goed is.

Verwijderd

Vergeet het maar. dat gaat niet werken.

Je kan het beste de betreffende computer account verwijderen uit Active Directory en volgens mij moet het dan opgelost zijn.

Ik heb het probleem eerder gehad, maar kan me niet helemaal voor de geest halen hoe je dat kan oplossen.

edit:

Bij het opnieuw aanmelden wordt deze computer weer automatisch geimporteerd in AD

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 16:45 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Het PW van de lokale admin kan je wel degelijk resetten met een boot-cd'tje!
Alleen vrees ik dat dit voor dit niet echt gaat uitmaken ;)
ik zou inderdad de pc eens uit het domain proberen zwieren...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:44:

Je kan het beste de betreffende computer account verwijderen uit Active Directory en volgens mij moet het dan opgelost zijn.

Ik heb het probleem eerder gehad, maar kan me niet helemaal voor de geest halen hoe je dat kan oplossen.
Maar dan zou het probleem bij de useraccount zitten. Dat is niet het geval aangezien ik ook met andere useraccounts er niet in kom via de desbetreffende laptop. Met 1 elke uitzondering, vreemd genoet ben ik er 1x met het admin account in gekomen. Verder kom ik met het account waarmee ik op die latop zou moeten inloggen wel op andere laptops inloggen. Simpel: je kan op alle laptops inloggen behalve op die, met geen enkele account.

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:47:
Het PW van de lokale admin kan je wel degelijk resetten met een boot-cd'tje!
Alleen vrees ik dat dit voor dit niet echt gaat uitmaken ;)
ik zou inderdad de pc eens uit het domain proberen zwieren...
Ja maar hoe... :)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:44:

edit:
Bij het opnieuw aanmelden wordt deze computer weer automatisch geimporteerd in AD
Hoe kun je de pc weer aanmelden bij het domein als je zelfs met geen enkele local account kunt inloggen ??

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Op de ERDCommander CD staat de tool Locksmith om local admin account passwords te veranderen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ERD Commander is behoorlijk duur, daar waar ntpasswd vaak al genoeg is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:48:
[...]

Maar dan zou het probleem bij de useraccount zitten. Dat is niet het geval aangezien ik ook met andere useraccounts er niet in kom via de desbetreffende laptop. Met 1 elke uitzondering, vreemd genoet ben ik er 1x met het admin account in gekomen. Verder kom ik met het account waarmee ik op die latop zou moeten inloggen wel op andere laptops inloggen. Simpel: je kan op alle laptops inloggen behalve op die, met geen enkele account.
Nee het probleem is dat de computeraccount niet als "veilig" wordt gezien door AD. Kan er ff geen andere benaming voor vinden ;).

Ik heb dit probleem gehad toen ik gebruik maakte van Remote Installation Server. Ik kreeg op een dag 20 laptops terug, omdat gebruikers niet meer konden inloggen.

En als je met verschillende gebruikers niet kan inloggen op 1 computer, dan ligt het probleem niet bij de useraccount, maar aan de computer.

Verwijderd

the_shadow schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:39:
[...]

Op de ERDCommander CD staat de tool Locksmith om local admin account passwords te veranderen :)
Hij is het wachtwoord toch niet kwijt? Hij mag zich gewoon niet aanmelden van AD

Verwijderd

wizzzzzz schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:49:
[...]

Hoe kun je de pc weer aanmelden bij het domein als je zelfs met geen enkele local account kunt inloggen ??
Wanneer je de betreffende computer uit het domein gooit zou je in principe weer kunnen aanmelden en gewoon weer kunnen werken.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:48:
[...]

Hij is het wachtwoord toch niet kwijt? Hij mag zich gewoon niet aanmelden van AD
Hij vroeg hoe hij de pass van een local admin moest veranderen. ;)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1