acces problemen met win xp via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
ik heb 3 computers op mijn thuisnetwerk zitten 2 werken er probleemloos, de derde vormt tegenwoordig [lees: sinds kort] een probleem, dat terwijl er niets veranderd is. namelijk vanuit deze computer is het geen probleem om in de gedeelde mappen te komen van de andere pc's via mijn netwerklokaties/computernaam.
wel is het mogelijk om in een browser aan te geven //computernaam/map waarna hij zonder problemen hier naartoe gaat. ik heb het geprobeert op te lossen om nog eens en keertje de wizzard te doorlopen op alle computers, maar dit mocht niet baten.
kent iemand dit probleem of weet iemand dit te verhelpen.
want voor m'n zusjes is dit een frustratie [lees: onmogelijk] om niet op de "normale" manier te kunnen zoeken in gedeelde mappen van de "brakke" computer

owja vanuit de desbetreffende pc kan ik wel normaal alle gesharde mappen doorzoeken.
ook internet doet het zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Milenko op 02-11-2005 16:24 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Milenko schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:23:
ik heb 3 computers op mijn thuisnetwerk zitten 2 werken er probleemloos, de derde vormt tegenwoordig [lees: sinds kort] een probleem, dat terwijl er niets veranderd is. namelijk vanuit deze computer is het GEEN probleem om in de gedeelde mappen te komen van de andere pc's via mijn netwerklokaties/computernaam.
wel is het mogelijk om in een browser aan te geven //computernaam/map waarna hij zonder problemen hier naartoe gaat. ....
Als dat geen weg moet, dus als dat wel het probleem is kun je altijd "net use x: \\computernaam\share" uitlaten voeren als een opstart scriptje. Verder is het handige de OSen te vermelden.

Post eens precies wat er niet werkt. Het is nu een beetje giswerk.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Milenko
oke ehm als ik dus via mijn network places -> view workgroup computers op die pc wil inloggen.
krijg ik het volgende te zien
"\\computernaam is not accecible. you might have not permission to use this network recource. contact the administrator of this server to find out if you have access permissions."

ik dacht eerst dat dit aan de windows firewall lag. die was ik vergeten uit te zetten. dus na het uitzetten weer proberen, hetzelfde probleem.

de computer staat op het netwerk, je kan hem bereiken maar niet op de "normale" manier.
ook krijg ik de gedeelde mappen niet automatisch te zien in mijn network places.
ik zal wel ff dat scriptje proberen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dat is toch echt een rechten probleem, is de gedeelde map wel voor iedereen toegankelijk?

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Mishmash schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:59:
Dat is toch echt een rechten probleem, is de gedeelde map wel voor iedereen toegankelijk?
Staat het gast account aan? Maak op de "host" dezelde user met hetzelfde wachtwoord aan en kijk of je dan ook die fout krijgt.

Het sysadmin irc-cafe

• Milenko
nou de mappen zijn dus wel toegangbaar ik kan ze dus wel opvragen door de url in te voeren. maar niet via t simpele klik systeem van windows. zeg maar n beetje raar is t ;)

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Milenko schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:41:
oke ehm als ik dus via mijn network places -> view workgroup computers op die pc wil inloggen.
krijg ik het volgende te zien
"\\computernaam is not accecible. you might have not permission to use this network recource. contact the administrator of this server to find out if you have access permissions."
Staat de gastgebruiker aan? Of hoe heb de gebruikers met DEZELFDE wachtwoorden aangemaakt op je host? Het lijkt inderdaad dat windows denkt dat je geen rechten hebt.

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Staan ze allemaal in dezelfde werkgroep?

Verwijderd

Aan zijn problemen te horen staan ze allemaal in dezelfde werkgroep ja. Zitten de ip adressen in dezelfde range? Daar is het bij een kennis van me een keer misgelopen. Die had ze allebei op een andere range staan en dat pikte het netwerk niet

• Milenko
ja ze staan in dezelfde range...
maar ik vind het dus raar als ik de map enz intyp kan ik gewoon in de computer maar als ik de computer alleen wil accesen via mijn netwerk lokaties/ entire network. dat k dan d'r niet in kan
k heb alles geprobeerd geloof ik... nog maar n keer windows installen ;) misschien werkt t dan opeens wel
maar verder bedankt voor de tips jammer dat t allemaal niet werkte. normaal werkt alles goed als je op iedere pc de wizzard een paar keer doet maar dat mocht ook niet baten.
de rest zal maar moeten wachten tot de nieuwe instal
Pagina: 1