landcode die browser meestuurt aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Of dit in IT of PW thuishoort, weet ik niet. Maar het leek me het meest geschikt in deze subfora.

Als ik naar de statistieken kijk van mijn webalizer, dan staat er netjes waar & hoe iedereen vandaan komt. Zeg maar
code:
1
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.12) Gecko/20050919 Firefox/1.0.7

Is het mogelijk om deze aan te passen, zodat de bezochte website denkt dat je uit een ander land komt?

==
hoi

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Dat nl-NL is volgens mij de taal die je browser heeft... Dit kan bijv. ook en-US of en-GB zijn.
Waar je vandaan komt wordt afaik uit je IP-adres gehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 02-11-2005 16:24 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat gebeurt er als je je locale settings wijzigt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Eusebius
  • Niet online
Dus dan zou je via een proxy moeten werken.

Stel: ik heb een pagina in A'dam gehost en wil die laten denken dat ik uit amerika kom.
Zou je dan een site in america hosten en dan met <iframe> de pagina uit nl moeten laden?

Ik ga het eens proberen :)

==
hoi

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Eusebius schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:22:
Of dit in IT of PW thuishoort, weet ik niet. Maar het leek me het meest geschikt in deze subfora.
Is het mogelijk om deze aan te passen, zodat de bezochte website denkt dat je uit een ander land komt?
Firefox ken ik niet zo goed, maar ik dacht dat je met Opera de complete string met de hand kon instellen.
edit:
Of misschien toch niet, ik kan alleen maar 3 voorgedefinieerde strings vinden nu, misschien kon het in een oudere versie wel. Van wget weet ik wel zeker dat het kan, maar om dat nou een browser te noemen gaat me wat ver.

[ Voor 22% gewijzigd door mae-t.net op 02-11-2005 16:30 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

In FF zit dit onder Tools -> Options -> Advanced -> Edit Languages.
Het enige dat dit doet is de website vragen of de opgevraagde pagina in een bepaalde taal beschikbaar is; je logs zullen je niet registreren alsof je uit dat land de site bezoekt

[ Voor 61% gewijzigd door TheRookie op 02-11-2005 16:28 ]

• Eusebius
  • Niet online
Maar laat een counter / webstatistiek prog van een site zich hierdoor voor de gek houden?laat maar ...

Ik wil dus echt weten hoe je de logs voor de gek kunt houden ...

[ Voor 34% gewijzigd door Eusebius op 02-11-2005 16:29 ]

==
hoi

Pagina: 1