Toon posts:

[Debian-sarge] Monitor stopt na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag net debian sarge op m'n desktop pc gezet, installatie ging allemaal prima!

Het starten van de xserver gaat ook, en ik kom in bijvoorbeeld kde terecht. Maar na een tijdje (of ik nou gmd of kdm gebruik) vliegt de monitor er ineens uit. Het lampje gaat knipperen, en het scherm op zwart. Dat was het dan!

Ik heb ati radeon 9500 als videokaart, en een samtron 98pdf als monitor. Zoals eerder gezegd, een tijdje werkt het prima, maar dan ineens houd hij er mee op. Dus ik denk niet dat het aan m'n xserver instellingen ligt, misschien aan de ati driver?

Hoe kan ik bijvoorbeeld andere drivers downloaden? (bij apt-get staatie niet?)
In windows werkt de pc overigens prima!

Specs zie m'n sig

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Screensaver? Misschien dat ie ondanks toetsaanslagen/muisbewegingen er toch in springt.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Screensaver denk ik ook aan. Of eneriebesparingssettings waardoor de monitor op zwart gaat na een tijdje idlen. Misschien dat de debian installatie daar moeite mee heeft?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Wat ook kan is dat je (zonder dat je weet dat het bestaat of wat het is) wel eens de toetsencombo
"CTRL" + "ALT" + "+" of "CTRL" + "ALT" + "-" gebruikt. Dit stuurt je X aan om een andere resolutie aan te nemen. Misschien springt hij dan naar een reso met een daarbij niet matchende refreshrate oid.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

nu je het zegt ik kwam thuis en ik had er ook last van
maar ik draai debian sid
xserver-common heeft weer een update mischien is dit het

als je debian sid draait kan je dit soort dingen af en toe verwachten
als je in /etc/apt/sources.list unstable heb staan draai je sid
dit is onstabiel en ongetest

moet je dat na dat je geen fouten vind terug zetten naar stable