[PHP/JS/ASP/?]Redirect bij bepaalde URL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:21

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit hier hoort of in W&G, maar here goes:

Ik heb bij een hostingbedrijf 200mb ruimte. Er zijn 2 URL's die naar die ruimte verwijzen; 1 oude en 1 nieuwe. Nu wil ik dat als men www.oud.nl intypt, men wordt verwezen naar www.nieuw.nl Echter, als men www.nieuw.nl intypt moet er niks gebeuren.

Er zijn vele JavaScripts en PHP dingen enzo om te redirecten. Probleem is, dat deze niet letten op wat er in de adresbalk staat. Deze standaarddingen (location.href enzo) lijken mij dus geen oplossing.

Een andere oplossing is .htaccess. Echter...mijn host draait IIS en dus heb ik dat niet...

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik er wél voor kan zorgen dat er alleen geredirect wordt als er een bepaalde URL in de adresbalk staat...jullie misschien wel? :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
In ASP kun je met Request.ServerVariables("<een of andere waarde>") diverse gegevens opvragen over de client. Welke dat precies zijn, kun je hier zien.
HTTP_HOST lijkt me een goed startpunt.
Je moet dus vervolgens een Response.Redirect moeten doen zodra er www.oud.nl voorkomt in de URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Of even met javascript kijken of de er oud.nl voorkomt in de location.href.

code:
1
2
3
4
<script type="text/javascript">
if (location.href.indexOf ('oud.nl') != -1)
   location.href = 'http://www.nieuw.nl';
</script>

oid

[ Voor 65% gewijzigd door Bosmonster op 02-11-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:44:
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit hier hoort of in W&G, maar here goes:

Ik heb bij een hostingbedrijf 200mb ruimte. Er zijn 2 URL's die naar die ruimte verwijzen; 1 oude en 1 nieuwe. Nu wil ik dat als men www.oud.nl intypt, men wordt verwezen naar www.nieuw.nl Echter, als men www.nieuw.nl intypt moet er niks gebeuren.

Er zijn vele JavaScripts en PHP dingen enzo om te redirecten. Probleem is, dat deze niet letten op wat er in de adresbalk staat. Deze standaarddingen (location.href enzo) lijken mij dus geen oplossing.

Een andere oplossing is .htaccess. Echter...mijn host draait IIS en dus heb ik dat niet...

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik er wél voor kan zorgen dat er alleen geredirect wordt als er een bepaalde URL in de adresbalk staat...jullie misschien wel? :)
Natuurlijk kan het wel met javascript :? Je kunt daar toch de huidige location.href bekijken en checken of daar www.oud.nl in voorkomt? In PHP kan het sowieso door iets van findstr (weet de precieze functienaam niet).

Shit, bosmonster was me voor :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:21

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:56:
Of even met javascript kijken of de er oud.nl voorkomt in de location.href.

code:
1
2
3
4
<script type="text/javascript">
if (location.href.indexOf ('oud.nl') != -1)
   location.href = 'http://www.nieuw.nl';
</script>

oid
Allememaggies...vanmorgen heb ik een soortgelijk script geprobeerd, dat me in een neverending loop deed belanden...

Bedankt dan, in ieder geval :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor je webserver als je blijft redirecten :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 16:08 ]

Pagina: 1