Ok, ik heb een probleem met mijn ftp-upload.
Ik zit er al een halve dag achter te zoeken, ofwel zoek ik op de verkeerde plaatsen of met de verkeerde keywords. Het erge is dat ik er zeker van ben dat het een stom probleem is.
nl.
Ik wil een bestand uploaden, aangezien ik moet kunnen kiezen gebruik ik een form met een input=file.
Hierdoor kan ik mooi kiezen, en wanneer ik dat form opstuur. En de variable uitlees krijg ik dan ook de bestandsnaam te zien van het gekozen bestand.
Als ik dit nu door stuur naar mijn upload functie, zegt hij dat de locatie niet bestaat. Logisch want die is niet meegegeven. (als ik de soruce file hardcodeer bijv c:/test.txt werkt het wel)
Om een lang verhaal kort te maken, hoe kan ik de hele locatie meesturen en niet alleen de naam van het bestand
het eigelijke form
de handler
upload functie
<?php print_r ($_FILES); ?> ==
Array ( [source_file] => Array ( [name] => 1.txt [type] => text/plain [tmp_name] => C:\WINDOWS\TEMP\php23.tmp [error] => 0 [size] => 26 ) ) FTP upload has failed!
Ik zit er al een halve dag achter te zoeken, ofwel zoek ik op de verkeerde plaatsen of met de verkeerde keywords. Het erge is dat ik er zeker van ben dat het een stom probleem is.
nl.
Ik wil een bestand uploaden, aangezien ik moet kunnen kiezen gebruik ik een form met een input=file.
Hierdoor kan ik mooi kiezen, en wanneer ik dat form opstuur. En de variable uitlees krijg ik dan ook de bestandsnaam te zien van het gekozen bestand.
Als ik dit nu door stuur naar mijn upload functie, zegt hij dat de locatie niet bestaat. Logisch want die is niet meegegeven. (als ik de soruce file hardcodeer bijv c:/test.txt werkt het wel)
Om een lang verhaal kort te maken, hoe kan ik de hele locatie meesturen en niet alleen de naam van het bestand
het eigelijke form
code:
1
2
3
4
| <form method=\"post\" action=\"{$type}.php?id={$id}&action=upload \" enctype=\"multipart/form-data\"> <input type=\"file\" name=\"source_file\"> <input type=\"submit\" value=\"Uploaden\"> </form> |
de handler
code:
1
2
3
4
| if ($_GET['action']== "upload" ) { $destination_file = "aff-".$_GET['id'] ; upload($_POST['source_file'],$destination_file);; } |
upload functie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| function upload($source_file,$destination_file) { $ftp_user_name = "****"; $ftp_user_pass = "****"; // set up basic connection $conn_id = ftp_connect("****"); // login with username and password $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); // check connection if ((!$conn_id) || (!$login_result)) { echo "FTP connection has failed!"; exit; } // upload the file $upload = ftp_put($conn_id, $destination_file, $source_file, FTP_BINARY); // check upload status if (!$upload) { echo "FTP upload has failed!"; } else { echo "Uploaded $source_file to $ftp_server as $destination_file"; } // close the FTP stream ftp_close($conn_id); } |
<?php print_r ($_FILES); ?> ==
Array ( [source_file] => Array ( [name] => 1.txt [type] => text/plain [tmp_name] => C:\WINDOWS\TEMP\php23.tmp [error] => 0 [size] => 26 ) ) FTP upload has failed!
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 16:08 ]