livebox port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• renechaos
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-02 11:15
Hallo, ik heb nu een tijdje de livebox, en tot nu toe zit ik elke week wel een dag of drie te klooiien met dat ding. Eerst ge-oh met updates en nu het volgende:
ik heb aan de eerste utp connector (192.168.5.x) een switch gehangen met daaraan twee workstations (XP) die hun net-config via de dhcp van de livebox kringen en aan de switch hangt mijn linux-server. (o.a. webserver).
ik kan via mijn workstations de webserver bereiken, werkt prima.
Maar van buiten kan ik geen verbinding maken. Ik heb in de livebox de portforwards aangezet (idd port 80) en config opgeslagen, ding gereboot, maar nog steeds geen verbinding?
ip-nummer van de server is 192.168.5.100.

iemand enig idee waar ik moet zoeken? en wat ik moet vinden?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Software van het ding zit vol bugs.
Of verder klooien of wachten op een update.

Tip : zet hem op engels en NIET op advanced ( rechtse tab).
Als je dan je rule aangemaakt hebt, switch dan eens naar advanced.
Dan zie je daar de fout ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vm1heA op 02-11-2005 15:30 ]

• renechaos
Hij staat op nederlands en ik maak de port forwards niet aan bij advanced, bij simpel (heet dat geloof ik).
Ik zal hem eens op engels zetten en je tips volgen (behalve wachten op een update, het moet gewoon snel werken)..

iig bedankt

• renechaos
Dit geloof je dus gewoon weg niet. bel ik de helpdesk van wanadoo omdat portforwarding (en extern webaccess) van de livebox het niet meer doet sinds hun laatste update, zeg die vent:
"Ja sorry dat is een ge-avanceerde actie van de livebox, daar mag ik u niet mee helpen. Probeer het op internet. Kent u tweakers? ........."

goed even mij gal gespuwd daar. Ze helpen je toch niet, dus dan kan ik net zo goed gaan lopen schoppen...."

maar goed al met al werkt het nog steeds niet, iemand nog ideeen? of iemand met hetzelfde probleem? (ik ken er iig nog een met dit probleem).

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem eens een kijkje in de startpost van [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV)[/rml].
Aldaar vind je bijzonder veel tips met betrekking tot het forwarden op de Livebox (Sagem f@st 3202) :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• renechaos
he bedankt, daar staan idd veel handige tips, ik ga daar maar verder spitten..
hopelijk lukt het dan uiteindelijk wel. (voorlopig nog niet na weer een paar uur spitten)..
Pagina: 1