'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
je bedoelt dat je een avi of zo wilt projecteren? (zoals een beamer?)
ja dat kan, je kan van een spotlight een projected light maken
ga naar de properties van je light, kies "advanced effects" en kies een map voor je projector map
Als je dit niet bedoelt dan moet je iets duidelijker je vraag omschrijven
ja dat kan, je kan van een spotlight een projected light maken
ga naar de properties van je light, kies "advanced effects" en kies een map voor je projector map
Als je dit niet bedoelt dan moet je iets duidelijker je vraag omschrijven
In plaats van projectie zou je misschien ook met radiosity aan de gang kunnen gaan (een mogelijke voorstelling hiervan is een TV in een donkere kamer - op het moment dat het beeld verandert verandert de belichting ook). Volgens mij kan Brazil of Vray dat wel, maar dan moet je even zoeken in de specs 
Als je echt wild wilt doen moet je gewoon een texture maken die je met een scriptje laat updaten per frame (of meerdere frames), en in een mapje een lijst met afbeeldingen zetten die 'ie dan een voor een moet pakken. Zeker als je geen support hebt voor avi, mpeg of animated GIF textures.
Als je echt wild wilt doen moet je gewoon een texture maken die je met een scriptje laat updaten per frame (of meerdere frames), en in een mapje een lijst met afbeeldingen zetten die 'ie dan een voor een moet pakken. Zeker als je geen support hebt voor avi, mpeg of animated GIF textures.
[ Voor 33% gewijzigd door Yoozer op 02-11-2005 16:40 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Vray lijkt dat inderdaad te kunnen. Als ik een image project dan is de kleur van de ruimte (in het donker, want het gaat inderdaad om een TV-achtig principe) het resultaat van de projectie. Alleen nu nog de vraag hoe ik het beste een anim kan mappen/projecteren. Ofwel, een texture met animatie maken. Ga ik nog eens uitzoeken, maar nu helaas geen tijd meer voor.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
je kan ook gewoon een avi gebruiken met het ingebouwde max projectie systeem...zijn wel wat tutorials voor ook
hoezo 'nu geen tijd meer voor' , je vraag was amper 2 uur oud
nouja, wat Yoozer zegt klopt, het kan iig met brazil. maar misschien wat omslachtig.
Ik zou voor een goed effect (en een snellere render) je avi als texture gebruiken op de tv. En een flink geblurde (en misschien low res) variant van die avi aan de 'standaard' llamp hangen die je vlak voor de tv hangt (exclude tv). Je wilt vast niet een scherpe projectie maar een algemene gloed in de juiste kleur...
nouja, wat Yoozer zegt klopt, het kan iig met brazil. maar misschien wat omslachtig.
Ik zou voor een goed effect (en een snellere render) je avi als texture gebruiken op de tv. En een flink geblurde (en misschien low res) variant van die avi aan de 'standaard' llamp hangen die je vlak voor de tv hangt (exclude tv). Je wilt vast niet een scherpe projectie maar een algemene gloed in de juiste kleur...
LOL, ik moest weg, dus ik had op dat moment geen tijd meer om het te proberen (moet ook iets verzinnen om filmpjes die ik zou willen projecten te verkleinen.
Maar het gaat uiteindelijk niet alleen om de gloed, maar ook een beetje de scherpte van de projectie. Het is voor mijn afstudeerproject (kenniscentrum voor beeldcultuur) bij architectuur aan de TU/e. Tis nog maar de vraag of het uiteindelijk tot een full-anim zal komen (kost gewoon heeeeel veel tijd
), maar sfeer-shots zullen dan des te belangrijker worden. En liever paar supervette stills dan een brakke anim 
Net The Gorillaz op de MTV EMA gezien...dat is toch ook wel echt vette 3d-animatie hoor...jummie
Maar het gaat uiteindelijk niet alleen om de gloed, maar ook een beetje de scherpte van de projectie. Het is voor mijn afstudeerproject (kenniscentrum voor beeldcultuur) bij architectuur aan de TU/e. Tis nog maar de vraag of het uiteindelijk tot een full-anim zal komen (kost gewoon heeeeel veel tijd
Net The Gorillaz op de MTV EMA gezien...dat is toch ook wel echt vette 3d-animatie hoor...jummie
Pagina: 1