Toon posts:

[NT4] net time /domain werkt niet over internet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van een aantal pc's de tijd gelijktrekken met een server. De pc's zitten echter niet in het domain van de server maar draaien in een eigen werkgroepje. Wel kan ik pingen naar de server omdat er via adsl gecommuniceerd wordt via dat netwerk.

Het programma net time in winnt kan gebruikt worden om de tijd op te halen van een server. Nu probeer ik dit via net time \\i.p. nummer /DOMAIN:domeinnaam /SET /YES
De melding die verschijnt is een foute syntax. Diverse keren geprobeerd met /domain:naam en /domainnaam enz. Allen fout.
ZOnder /domain gaat hij even zoeken maar kan hij de server niet vinden. Gek dus dat ik wel kan pingen.

Is het mogelijk met net time dit te doen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk ook eens naar w32tm, welke versie van Windows gebruik je? Dan zet ik die nog even in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Je kunt ook het /domain stuk eruit laten, dus gewoon:
code:
1
Net time \\<servername of ip> /SET /YES

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:42:
Je kunt ook het /domain stuk eruit laten, dus gewoon:
code:
1
Net time \\<servername of ip> /SET /YES
Nee dit werkt niet. Hij kan de server niet vinden.

Het is versie winnt servicepack 4

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:50:
[...]

Nee dit werkt niet. Hij kan de server niet vinden.

Het is versie winnt servicepack 4
Kun je wel connecten naar die server ? Heb je er wel rechten op.

(NT SP4.. wow...)

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 02-11-2005 16:55 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:15:
Wel kan ik pingen naar de server omdat er via adsl gecommuniceerd wordt via dat netwerk.
Hangt die bak dan rechtstreek aan het internet? Maak je gebruik van een VPN-tunnel? Zit er nog een firewall tussen?

NTP/SNTP maakt gebruik van UDP poort 123, ik weet niet of deze poort in de firewall open moet staan om onder NT4 de tijd te kunnen syncen. De w32time service van W2K en hoger, maakt hier wel gebruik van. Ditzou je even op kunnen zoeken..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"NET TIME" van Windows gebruikt gewoon SMB om te communiceren met de server (er van uitgaande dat je NT4 bedoelt) :)

Op een NT4 met SP4 machine via SMB gaan communiceren over internet is niet beister slim (met geen enkele Windows versie is dat slim imho) dus kan je beter op zoek gaan naar een NTP Service voor Windows NT4 zodat je die PC's kan gaan syncen met een externe time-source :)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

elevator schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:31:
"NET TIME" van Windows gebruikt gewoon SMB om te communiceren met de server (er van uitgaande dat je NT4 bedoelt) :)
Da's dus wat ik bedoelde ;) Ik wist niet zeker of Net time van NT4 SMB gebruikte..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
nl.pool.ntp.org is een free tijdserver.

Werkt ook voor xp ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

aZuL2001 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:57:
nl.pool.ntp.org is een free tijdserver.

Werkt ook voor xp ;)
Maar niet voor NT4. Het NET TIME command vraagt de tijd via NetBIOS en dat gaat een NTP server niet beantwoorden.
'k Zou W32Time erop zetten; die kan wel 'n tijd ophalen van een NTP server

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga w32t is proberen. Weet nog niet wat het is maar even googlen.

In ieder geval bedankt voor jullie reaktie's.

Ik wil net time echter niet over internet gebruiken maar via een domain controller die tijdserver is.
De domain controller staat op een locatie en de aparte werkgroepen verspreid kunnen wel connecteren met het domain (pingen enz) maar net time werkt niet. Inderdaad geeft de firewall aan dat er verbinding gemaakt probeerd te worden maar dat staat hij niet toe.

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:05:

Ik wil net time echter niet over internet gebruiken maar via een domain controller die tijdserver is.
De domain controller staat op een locatie en de aparte werkgroepen verspreid kunnen wel connecteren met het domain (pingen enz) maar net time werkt niet. Inderdaad geeft de firewall aan dat er verbinding gemaakt probeerd te worden maar dat staat hij niet toe.
In dat geval is er iets structureel mis met je netwerk. Je moet toch op zijn minst je interne netwerkverkeer van je internet verkeer willen scheiden, dmv. VPN-achtige technologie.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk hier even naar:

Remote Install W32time Service on NT4 Clients

Compleet voorbeeldscript om de W32Time Service (remote) te installeren op een NT4 machine. Downloadlink naar de W32Time files staat ook op deze pagina.

[ Voor 25% gewijzigd door Question Mark op 03-11-2005 09:20 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je firewall blokkeert NetBIOS verkeer en dat is goed want je wilt niet dat elke Jodocus via internet NetBIOS connecties kan maken. Helaas betekent dat ook dat je geen NET (TIME, USE, SEND, PRINT, etc.) commando's kan uitvoeren. Dat kun je oplossen door een VPN aan te leggen of door alternatieven te zoeken die vergelijkbare functionaliteit bieden.

NTP is een goeie vervanger voor NET TIME, zij het dat je dan nog steeds port 123 open moet zetten op je firewall. Je zou ook kunnen besluiten om al je servers met een "openbare" time server te synchroniseren, gebruik makend van W32Time. aZuL2001 noemde er al eentje; via Google kun je er wel meer vinden. Je Internet Provider heeft er vast ook wel een.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1