3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Of anders een trailertje
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
[ Voor 18% gewijzigd door Bergie op 02-11-2005 15:08 ]
Yamaha MT-09
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Wabbawabbawabbawabba
Die 14 mannetjes uit de TS vragen of ze ff willen helpen hijsen?JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:08:
Maar hoe ga je een auto zonder wielen op een trailertje krijgen ?
Virussen? Scan ze hier!
Als je alle onderdeleneruit gehaald hebt die je nodig heb, kun je gewoon met een man of 10 de auto optillen en die kar eronder tijden hoor... Zo zwaar is een auto niet als je maar met genoeg man bent!
Bij de sloot halen ze 'm er met een heftruck wel af
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:08:
Maar hoe ga je een auto zonder wielen op een trailertje krijgen ?

In stukjes. Lijkt me toch geen probleem. Verder als je hem thuis gaat slopen moet en zal je een manier moeten hebben om hem ergens op te krijgen. Dan al niet een trailertje of geheel naar de sloop lopen. Hoe je dat doet is natuurlijk nog de vraag. ^^ zaag is makkelijk, je zou ook een hele hefboom ding kunnen halen waarmee je de gestripte auto makkelijk kan vervoeren
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nou ja...het zou kunnen dat ik het een en ander laat zitten op de auto, maar ik ga er iig heeel veel vanaf halen. Maar er zou dus wat plastic bijvoorbeeld achter kunnen blijven.KatirZan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:09:
laten ophalen is 1 optie, de andere optie is om het gehele carosserie in delen te zagen en dan naar oud ijzerhandel te brengenvang je er ook nog meer geld voor
Dat was een geintje, zoveel vrienden heb ik nietwildhagen schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:09:
[...]
Die 14 mannetjes uit de TS vragen of ze ff willen helpen hijsen?
Edit: ik zit zo te denken, 2 vette dikke balken en dan een touw aan een auto, trailer vastzetten zodat die niet wegrolt en dan vastmaken aan het sleepoog. En dan gas, moettie er ook wel opkomen
Ja, ik wil evt wel 25 euro toeleggen ofzo.Cyberpope schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:15:
Let wel, dat een autosloper niet zit te wachten op een compleet gestripte auto omdat jij er dan alle winst vanaf hebt gehaald.
[ Voor 22% gewijzigd door JT op 02-11-2005 15:17 ]
Ecodan warmtepomp
ARME AOW’er
De vraag is of iets compleet gestript nog een auto is of het storten van afval c.q. autoonderdelen. Daar zit verschil tussen. Natuurlijk is die discutabel, maar toch. Je loopt een risico.Chaos schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:34:
Volgens mij moeten ze je auto sowieso accepteren, daar betaal je immers bij aanschaf al een verwijderingsbijdrage voor.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik zou voor nr 2 gaan, maar 1 is veel leuker natuurlijk
Maakt niet uit, je zal hem toch via de sloop moeten afmelden/overdragen en schorsingsbewijs ontvangen!Cyberpope schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:38:
[...]
De vraag is of iets compleet gestript nog een auto is of het storten van afval c.q. autoonderdelen. Daar zit verschil tussen. Natuurlijk is die discutabel, maar toch. Je loopt een risico.
Signature unavailable
De auto moet bv minimaal 15 jaar oud zijn en je moet toestemming vragen bij de RDW.
http://www.rdw.nl/nl/voer..._demonteren_of_slopen.htm
Als je wat dingen zelf verwijderd dan kun je gewoon de sloop bellen.
Vaak halen ze de auto gratis op als de afstand niet al te groot is.
Ik vraag me alleen af in hoevere het toegestaan is zelf te slopen. Bel ander eens een sloop en vraag het ze.
[ Voor 5% gewijzigd door Part op 02-11-2005 19:20 ]
lege carroserie met 4 man opgetild en op een klein aanhangertje gezet. daarna met spanbanden vastgezet en richting zijn laatste rustplaats gereden
en een autosloper heeft er geen probs mee, oud ijzer is ook geld waard, en zolang jij hem zelf breng zullen ze ook niet gaan zeuren.
mocht je nog vragen hebben, hulp nodig, of wat dan ook, dan roep je maar
[ Voor 56% gewijzigd door _Drake_ op 02-11-2005 19:50 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Charade die ik heb is TOT 93 gemaakt. Dus een 91 model zou officieel al gesloopt mogen worden en ze waren er vanaf 86 of 87Part schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:19:
Ik heb 5 jaar geleden een auto in eigenbeheer gesloopt maar dat mag niet zomaar.
De auto moet bv minimaal 15 jaar oud zijn en je moet toestemming vragen bij de RDW.
http://www.rdw.nl/nl/voer..._demonteren_of_slopen.htm
Als je wat dingen zelf verwijderd dan kun je gewoon de sloop bellen.
Vaak halen ze de auto gratis op als de afstand niet al te groot is.
Ik vraag me alleen af in hoevere het toegestaan is zelf te slopen. Bel ander eens een sloop en vraag het ze.
Nou ja, de motor haal ik er alleen uit als die nog in orde is, anders niet want er komt toch een andere motor (van 1.3 naar 1.6 en dan nog de nodige modsDrake schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:41:
Ik heb een paar weken geleden een ax gt gesloopt, alles maar dan ook bijna alles eruit gehaald,
lege carroserie met 4 man opgetild en op een klein aanhangertje gezet. daarna met spanbanden vastgezet en richting zijn laatste rustplaats gereden. Ik neem aan dat je een charade gaat slopen, deze wegen ook niet zo heel veel en dan moet wel lukken. Makkelijk is wel om de auto op 4 steunen te zetten zodat deze niet op de grond staat, ook met het slopen ervan is het veel makkelijker.
en een autosloper heeft er geen probs mee, oud ijzer is ook geld waard, en zolang jij hem zelf breng zullen ze ook niet gaan zeuren.
mocht je nog vragen hebben, hulp nodig, of wat dan ook, dan roep je maar
Een Charade weegt 800kg. Laten we zeggen dat ik er 200kg vanaf haal...dan wordt 600kg nog altijd veel met 4 man
Ecodan warmtepomp
een sloper doet het deels ook voor de papieren..Let wel, dat een autosloper niet zit te wachten op een compleet gestripte auto omdat jij er dan alle winst vanaf hebt gehaald.
.
[ Voor 61% gewijzigd door kaasaanfiets op 02-11-2005 19:59 ]
nouja mits je eigen moter nog in goede staat is dan zou ik er niks aan doen, en wachten op een 1.6JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:54:
Nou ja, de motor haal ik er alleen uit als die nog in orde is, anders niet want er komt toch een andere motor (van 1.3 naar 1.6 en dan nog de nodige mods)
anders ga je meer werk doen dan wat nodig is.
- Charade kopen om te strippen voor onderdelen en evt blok eruit als die nog goed is om te verkopen ofzo
- Applause 1.6 blok erin van de sloop (misschien had ik er bij moeten zeggen dat het blok uit een Applause komt)
Ecodan warmtepomp
dat die uit een applause moet komen wist ik al
soortgelijk iets doen ze wel eens met swiftjes, ipv van een 1.3 een 1.6 van een swift sedan.
[ Voor 39% gewijzigd door _Drake_ op 03-11-2005 00:30 ]
Anoniem: 93961
Anoniem: 122648
of een turbootje
een 1.6 is ook niet zo bijzonder...
Dat niet maar het past er zonder dingen hoeven te aanpassen in, en ik kan je vertellen dat je zelfs dan al genoeg werk hebt.Anoniem: 122648 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:47:
als je dan toch een engine swap gaat doen en al die moeite, doe dan gelijk een 2 liter ofzo
of een turbootje
Als je de auto trouwens echt helemaal stript kan je sowieso blij zijn als de sloper hem pakt zonder dat je bij moet betalen.
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
dus dan kunnen ze ook wel een lege carroserie optillen.
[ Voor 28% gewijzigd door _Drake_ op 03-11-2005 12:41 ]
de gesloopte auto op een aanhanger naar een oud ijzerboer brengen en nog wat geld voor vangen
(heb het 3 maand geleden zelf ook zo gedaan
het is geen probleem, het is een uitdaging
Een auto hoeft echt niet te kunnen rijden/rollen om hem bij de sloop in te kunnen leveren. Kijk maar eens hoe sommige auto's er na een ongeluk uitzien. Die pakken ze er gewoon met een heftruck afMadMan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:38:
Bij de meeste slopers zul je sowieso de wielen moeten laten zitten, anders accepteren ze soms de auto niet. Zonder wielen krijg je hem ook niet op een trailer of auto-ambulance, en de sloper moet hem er ook af kunnen halen.
Als je de auto trouwens echt helemaal stript kan je sowieso blij zijn als de sloper hem pakt zonder dat je bij moet betalen.
Yamaha MT-09
Hehe eindelijk een die het snaptBergie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:50:
[...]
Kijk maar eens hoe sommige auto's er na een ongeluk uitzien. Die pakken ze er gewoon met een heftruck af
SmartDoDo topic aanduwen doet naar TFV...
met zo'n kraan erop, kun je vast wel ergens huren, meteen voor een dagje ofzo, kun je wat lol maken
Als jij komt helpen met de aanpassingen, primaAnoniem: 122648 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:47:
als je dan toch een engine swap gaat doen en al die moeite, doe dan gelijk een 2 liter ofzo
of een turbootje
Turbo, weet je hoe godsgruwelijk veel dat kan gaan kosten....goede 1.6 heb ik liggen voor 250 euro.
Trouwens, het is echt niet zo dat je weinig winst haalt ofzo. Ik ga dan van 90pk naar 105pk, winst van 17%, maar vooral het koppel is beter: 130nm tov 100nm. Dat is 30% winst. En ik gok ook dat de koppelcurve beter is ivm grotere blokinhoud.
Ecodan warmtepomp
Bel anders eens rond naar bedrijven in de buurt, meeste zullen de auto zonder banden/vloeistoffen willen hebben, en waarschijnlijk krijg je er geen geld voor als het opgehaald word.
Als je zelf de auto aflevert zul je iets van 8 eurocent per kilo krijgen...
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Reactie @ degene die een slijptol liet zien: 1 schijfje per +/- 2 minuten is niets.
Als er geen ijzerhandel in de buurt zit, ga anders eens naar het dichtbijzijnde woonwagenkamp.harry64 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:47:
Mijn vraag precies, ik heb zelf nog een bijna kaal chassis van een golf 3 staan en moet deze dus ook kwijt. Het liefst voor niks natuurlijk. De goede onderdelen zijn er zo goed als allemaal af dus zal een sloper er niet om zitten springen.
Reactie @ degene die een slijptol liet zien: 1 schijfje per +/- 2 minuten is niets.
Ben je er gerandeerd vanaf
Fokky's nemen de wereld over \^0^/