Auto strippen - hoe op de sloop krijgen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.028 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb binnenkort een eigen garagebox en dan wil ik een sloopauto kopen om die _helemaal_ te ontdoen van de onderdelen die nog in orde zijn. Zo ook evt de velgen :P Remmen, homokineet en weet ik het allemaal. Dan krijg je de auto dus moeilijk nog naar de sloop :P Het laatste redmiddel is om hem met 14 man te dragen (moet lukken alsie gestript is, dan issie nog 500 a 600kg ofzo :P ) :+

Maar nee, wie heeft er een idee om zo een ding dan nog op de sloop te krijgen ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:57

ThunderNet

Flits!

op de sloop slopen? En dan de onderdelen weer mee naar huis halen? :)
Of anders een trailertje :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Je kan hem op laten halen door de sloop; geen idee wat dat kost, verschilt per sloop. Anders gewoon op een (grote) aanhanger gooien en zelf heenbrengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bergie op 02-11-2005 15:08 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Maar hoe ga je een auto zonder wielen op een trailertje krijgen ? En van die op de sloop slopen...zal is vragen of ze dat goed vinden ja, goed idee. Alhoewel ik het liever in mijn eigen garage doe.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

laten ophalen is 1 optie, de andere optie is om het gehele carosserie in delen te zagen en dan naar oud ijzerhandel te brengen :) vang je er ook nog meer geld voor ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
auto ambulance bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:08:
Maar hoe ga je een auto zonder wielen op een trailertje krijgen ?
Die 14 mannetjes uit de TS vragen of ze ff willen helpen hijsen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 20:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Je moet gewoon ff een autotrailer regelen, kun je zo huren, hang je achter je auto en je rijdt je wagen zo naar de sloop toe.

Als je alle onderdeleneruit gehaald hebt die je nodig heb, kun je gewoon met een man of 10 de auto optillen en die kar eronder tijden hoor... Zo zwaar is een auto niet als je maar met genoeg man bent!

Bij de sloot halen ze 'm er met een heftruck wel af

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:08:
Maar hoe ga je een auto zonder wielen op een trailertje krijgen ?
Afbeeldingslocatie: http://www.e-farm.nl/nl/Weidewinkel/images/prodimg/Kr_ijzerzaag.jpg

In stukjes. Lijkt me toch geen probleem. Verder als je hem thuis gaat slopen moet en zal je een manier moeten hebben om hem ergens op te krijgen. Dan al niet een trailertje of geheel naar de sloop lopen. Hoe je dat doet is natuurlijk nog de vraag. ^^ zaag is makkelijk, je zou ook een hele hefboom ding kunnen halen waarmee je de gestripte auto makkelijk kan vervoeren :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 20:47
Afbeeldingslocatie: http://www.es-international.nl/TOOLS/luchtgereedschap/slijptol.jpg

Lijkt me makkelijker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Let wel, dat een autosloper niet zit te wachten op een compleet gestripte auto omdat jij er dan alle winst vanaf hebt gehaald.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
KatirZan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:09:
laten ophalen is 1 optie, de andere optie is om het gehele carosserie in delen te zagen en dan naar oud ijzerhandel te brengen :) vang je er ook nog meer geld voor ;)
Nou ja...het zou kunnen dat ik het een en ander laat zitten op de auto, maar ik ga er iig heeel veel vanaf halen. Maar er zou dus wat plastic bijvoorbeeld achter kunnen blijven.
wildhagen schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:09:
[...]

Die 14 mannetjes uit de TS vragen of ze ff willen helpen hijsen?
Dat was een geintje, zoveel vrienden heb ik niet :+ Nee, je moet maar net genoeg man kunnen regelen tegelijk. De een heeft dan weer geen tijd, de ander dan niet. Als het niet anders kan dan wil ik het wel proberen, maar ik vrees dat het moeilijk wordt.

Edit: ik zit zo te denken, 2 vette dikke balken en dan een touw aan een auto, trailer vastzetten zodat die niet wegrolt en dan vastmaken aan het sleepoog. En dan gas, moettie er ook wel opkomen :P
Cyberpope schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:15:
Let wel, dat een autosloper niet zit te wachten op een compleet gestripte auto omdat jij er dan alle winst vanaf hebt gehaald.
Ja, ik wil evt wel 25 euro toeleggen ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door JT op 02-11-2005 15:17 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij moeten ze je auto sowieso accepteren, daar betaal je immers bij aanschaf al een verwijderingsbijdrage voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In stukken zagen en zelf dumpen geeft problemen. Je moet nl. altijd een vrijwaringsbewijs hebben.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Chaos schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:34:
Volgens mij moeten ze je auto sowieso accepteren, daar betaal je immers bij aanschaf al een verwijderingsbijdrage voor.
De vraag is of iets compleet gestript nog een auto is of het storten van afval c.q. autoonderdelen. Daar zit verschil tussen. Natuurlijk is die discutabel, maar toch. Je loopt een risico.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:43
je kunt bij de praxis en concurenten van die plankjes met wieletjes halen. Dan heb je 2 keuzes, of je sleept het achter je auto rond 2:00u naar de sloop, of je rijd/trekt/duwt dat ding op een aanhangwagentje.

Ik zou voor nr 2 gaan, maar 1 is veel leuker natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44
Cyberpope schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:38:
[...]

De vraag is of iets compleet gestript nog een auto is of het storten van afval c.q. autoonderdelen. Daar zit verschil tussen. Natuurlijk is die discutabel, maar toch. Je loopt een risico.
Maakt niet uit, je zal hem toch via de sloop moeten afmelden/overdragen en schorsingsbewijs ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Voorzover ik weet kan je in princiepe alleen met het serie nr aankomen bij de sloop ( dus stukje metaal van 2 bij 15 ofzo ) en de kenteken papieren, en dan moet je een vrijwarings bewijs krijgen. De sloop krijgt €50,- van de overheid voor het milieuvriendelijk afvoeren van koelvloeistof e.d.

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-07 22:35

Part

Helemaal niets.....

Ik heb 5 jaar geleden een auto in eigenbeheer gesloopt maar dat mag niet zomaar.
De auto moet bv minimaal 15 jaar oud zijn en je moet toestemming vragen bij de RDW.

http://www.rdw.nl/nl/voer..._demonteren_of_slopen.htm

Als je wat dingen zelf verwijderd dan kun je gewoon de sloop bellen.
Vaak halen ze de auto gratis op als de afstand niet al te groot is.

Ik vraag me alleen af in hoevere het toegestaan is zelf te slopen. Bel ander eens een sloop en vraag het ze.

[ Voor 5% gewijzigd door Part op 02-11-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 04-07 21:09
Ik heb een paar weken geleden een ax gt gesloopt, alles maar dan ook bijna alles eruit gehaald,
lege carroserie met 4 man opgetild en op een klein aanhangertje gezet. daarna met spanbanden vastgezet en richting zijn laatste rustplaats gereden :+ . Ik neem aan dat je een charade gaat slopen, deze wegen ook niet zo heel veel en dan moet wel lukken. Makkelijk is wel om de auto op 4 steunen te zetten zodat deze niet op de grond staat, ook met het slopen ervan is het veel makkelijker.

en een autosloper heeft er geen probs mee, oud ijzer is ook geld waard, en zolang jij hem zelf breng zullen ze ook niet gaan zeuren.

mocht je nog vragen hebben, hulp nodig, of wat dan ook, dan roep je maar ;)

[ Voor 56% gewijzigd door _Drake_ op 02-11-2005 19:50 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Part schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:19:
Ik heb 5 jaar geleden een auto in eigenbeheer gesloopt maar dat mag niet zomaar.
De auto moet bv minimaal 15 jaar oud zijn en je moet toestemming vragen bij de RDW.

http://www.rdw.nl/nl/voer..._demonteren_of_slopen.htm

Als je wat dingen zelf verwijderd dan kun je gewoon de sloop bellen.
Vaak halen ze de auto gratis op als de afstand niet al te groot is.

Ik vraag me alleen af in hoevere het toegestaan is zelf te slopen. Bel ander eens een sloop en vraag het ze.
Charade die ik heb is TOT 93 gemaakt. Dus een 91 model zou officieel al gesloopt mogen worden en ze waren er vanaf 86 of 87 :)
Drake schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:41:
Ik heb een paar weken geleden een ax gt gesloopt, alles maar dan ook bijna alles eruit gehaald,
lege carroserie met 4 man opgetild en op een klein aanhangertje gezet. daarna met spanbanden vastgezet en richting zijn laatste rustplaats gereden :+ . Ik neem aan dat je een charade gaat slopen, deze wegen ook niet zo heel veel en dan moet wel lukken. Makkelijk is wel om de auto op 4 steunen te zetten zodat deze niet op de grond staat, ook met het slopen ervan is het veel makkelijker.

en een autosloper heeft er geen probs mee, oud ijzer is ook geld waard, en zolang jij hem zelf breng zullen ze ook niet gaan zeuren.

mocht je nog vragen hebben, hulp nodig, of wat dan ook, dan roep je maar ;)
Nou ja, de motor haal ik er alleen uit als die nog in orde is, anders niet want er komt toch een andere motor (van 1.3 naar 1.6 en dan nog de nodige mods >:) )

Een Charade weegt 800kg. Laten we zeggen dat ik er 200kg vanaf haal...dan wordt 600kg nog altijd veel met 4 man :P Dus moet wel een mannetje of 8 zijn dan :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

een sloper doet het deels ook voor de papieren..
.

[ Voor 61% gewijzigd door kaasaanfiets op 02-11-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:54:
Nou ja, de motor haal ik er alleen uit als die nog in orde is, anders niet want er komt toch een andere motor (van 1.3 naar 1.6 en dan nog de nodige mods >:) )
nouja mits je eigen moter nog in goede staat is dan zou ik er niks aan doen, en wachten op een 1.6
anders ga je meer werk doen dan wat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
:? Ik snap niet wat je bedoeld :P Mijn plan is het volgende:
- Charade kopen om te strippen voor onderdelen en evt blok eruit als die nog goed is om te verkopen ofzo
- Applause 1.6 blok erin van de sloop (misschien had ik er bij moeten zeggen dat het blok uit een Applause komt)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
mhh, ik leesde verkeerd denk ik, ik dacht dat je bedoelde: mist dat blok goed is zet je hem in je auto, zo niet dan wacht je op een 1.6

dat die uit een applause moet komen wist ik al ;).

soortgelijk iets doen ze wel eens met swiftjes, ipv van een 1.3 een 1.6 van een swift sedan.

[ Voor 39% gewijzigd door _Drake_ op 03-11-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93961

Gewoon de wielen eronder laten zitten en dan lekker slepen of desnoods duw je hem dan op een pak een bak xl. Voor banden of velgen 2e hands beur je toch niet veel meer, dat is de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

als je dan toch een engine swap gaat doen en al die moeite, doe dan gelijk een 2 liter ofzo :?
of een turbootje

een 1.6 is ook niet zo bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Anoniem: 122648 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:47:
als je dan toch een engine swap gaat doen en al die moeite, doe dan gelijk een 2 liter ofzo :?
of een turbootje

Dat niet maar het past er zonder dingen hoeven te aanpassen in, en ik kan je vertellen dat je zelfs dan al genoeg werk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Bij de meeste slopers zul je sowieso de wielen moeten laten zitten, anders accepteren ze soms de auto niet. Zonder wielen krijg je hem ook niet op een trailer of auto-ambulance, en de sloper moet hem er ook af kunnen halen.
Als je de auto trouwens echt helemaal stript kan je sowieso blij zijn als de sloper hem pakt zonder dat je bij moet betalen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
bijna alle slopers hebben een heftruck, hoe willen ze anders auto's opstapelen :? .
dus dan kunnen ze ook wel een lege carroserie optillen.

[ Voor 28% gewijzigd door _Drake_ op 03-11-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

peer

oeps

het makkelijkste lijkt mij, om naar een rdw station te rijden, je kentekenpapieren en kentekenplaten meenemen, en dan op export zetten (kost je 13 euro nogwat.), je kunt evt ook alles opsturen, dan krijg je je export bewijs ook per post thuis.

de gesloopte auto op een aanhanger naar een oud ijzerboer brengen en nog wat geld voor vangen

(heb het 3 maand geleden zelf ook zo gedaan >:) )

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

MadMan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:38:
Bij de meeste slopers zul je sowieso de wielen moeten laten zitten, anders accepteren ze soms de auto niet. Zonder wielen krijg je hem ook niet op een trailer of auto-ambulance, en de sloper moet hem er ook af kunnen halen.
Als je de auto trouwens echt helemaal stript kan je sowieso blij zijn als de sloper hem pakt zonder dat je bij moet betalen.
Een auto hoeft echt niet te kunnen rijden/rollen om hem bij de sloop in te kunnen leveren. Kijk maar eens hoe sommige auto's er na een ongeluk uitzien. Die pakken ze er gewoon met een heftruck af :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Bergie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:50:
[...]

Kijk maar eens hoe sommige auto's er na een ongeluk uitzien. Die pakken ze er gewoon met een heftruck af :)
Hehe eindelijk een die het snapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 09:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SmartDoDo topic aanduwen doet naar TFV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zo'n vrachtwagentje dat bakstenen voor je achtertuin komt brenen ofzo..?

met zo'n kraan erop, kun je vast wel ergens huren, meteen voor een dagje ofzo, kun je wat lol maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Anoniem: 122648 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:47:
of een turbootje

Als jij komt helpen met de aanpassingen, prima :) Dan weet ik nog wel wat leuke blokkies :)

Turbo, weet je hoe godsgruwelijk veel dat kan gaan kosten....goede 1.6 heb ik liggen voor 250 euro.

Trouwens, het is echt niet zo dat je weinig winst haalt ofzo. Ik ga dan van 90pk naar 105pk, winst van 17%, maar vooral het koppel is beter: 130nm tov 100nm. Dat is 30% winst. En ik gok ook dat de koppelcurve beter is ivm grotere blokinhoud.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik werk zelf bij een ijzerhandel rij op een klein vrachtwagentje met een portaal-armen lift, als het dak op de auto zit til je die met gemak op. Kwestie van kettingjes door de ramen doen en aan elkaar vastmaken, til je zo erop, kind doet de was :)
Bel anders eens rond naar bedrijven in de buurt, meeste zullen de auto zonder banden/vloeistoffen willen hebben, en waarschijnlijk krijg je er geen geld voor als het opgehaald word.

Als je zelf de auto aflevert zul je iets van 8 eurocent per kilo krijgen...

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
Mijn vraag precies, ik heb zelf nog een bijna kaal chassis van een golf 3 staan en moet deze dus ook kwijt. Het liefst voor niks natuurlijk. De goede onderdelen zijn er zo goed als allemaal af dus zal een sloper er niet om zitten springen.

Reactie @ degene die een slijptol liet zien: 1 schijfje per +/- 2 minuten is niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Laatst online: 13-06-2022
harry64 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:47:
Mijn vraag precies, ik heb zelf nog een bijna kaal chassis van een golf 3 staan en moet deze dus ook kwijt. Het liefst voor niks natuurlijk. De goede onderdelen zijn er zo goed als allemaal af dus zal een sloper er niet om zitten springen.

Reactie @ degene die een slijptol liet zien: 1 schijfje per +/- 2 minuten is niets.
Als er geen ijzerhandel in de buurt zit, ga anders eens naar het dichtbijzijnde woonwagenkamp. :)
Ben je er gerandeerd vanaf

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Pagina: 1