Toon posts:

FTP/Router/Ping probleem (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een probleem waar ik niet meer uitkom.
Gisteren een cleane installatie van windows gedaan. Voor die tijd had ik problemen met het opzetten van een ftp. Na een hoop gedoe en stoeien is het uiteindelijk gelukt om de boel aan de praat te krijgen.
Nu, na de nwe windows installatie lukt dat ineens niet meer.

Mijn broertje (ook @HOME, net als ik, maar andere gateway) kan mij niet pingen. Ik hem wel.
Met traceroute stopt hij al bij stap 2 (10.208.96.1) vanaf zijn pc. Vanaf mijn pc komt de route netjes door.
Iemand anders kan vanaf Tiscali wel naar mij pingen en ik naar hem. Hij kan niet op mijn ftp-server (serv-u) wat hij voor de verse windows wel kon.
Mijn broertje komt ook niet op mijn ftp.

Nu ben ik al weken aan het klooien en had de boel werkend, maar vanwege een nieuwe harddisk een verse windows. En nu krijgen we de boel niet meer aan de praat. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb op mijn pc geen firewall meer draaien (voor zover ik weet), wel op de router(SMC).

We kunnen er iig geen wijs meer uit. Kunnen jullie helpen?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:35:
[...]
Gisteren een cleane installatie van windows gedaan.
Je vermeld niet welke windows versie. Windows XP SP2 instaleerd standaard een firewall, staat deze uit? Zo niet probeer dat eens.
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:35:
[...]
Voor die tijd had ik problemen met het opzetten van een ftp. Na een hoop gedoe en stoeien is het uiteindelijk gelukt om de boel aan de praat te krijgen.
Wat was toen het probleem? en de oplossing... Is dit niet het zelfde probleem als nu? Welke virusscanner draai je? Virusscanners willen ook wel eens iets raars doen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP SP2 MCE en Norton Antivirus 2005 (V10 geloof ik)
Windows firewall staat uit (volgens control panel)

Het probleem was eerst dat ze geen verbinding konden krijgen met mijn ftp server, maar wel konden pingen. Dat probleem heb ik uiteindelijk opgelost door mijn router te resetten en vervolgens van begin af aan te configureren. Daarna werkte het.
Aan de router instellingen is niets veranderd.
Poort 20 (UDP) en 21 (FTP) staan open, en ook poort 50000 t/m 50100

Maar nu krijgen ze weer geen verbinding met serv-u. Mijn broertje kan dus niet eens pingen.

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Ik zie het (nu) als 2 problemen. Dat mensen geen verbinding kunnen krijgen met je FTP-server EN dat je broertje je niet kan pingen (anderen kunnen dat wel).

Probeer eens Norton AV uit te schakelen. Ik weet dat dit vaker problemen heeft gegeven. Misschien is dat bij jou ook het geval. Anders hebben we dat uitgesloten.

Om het probleem van je broertje op te lossen heb ik meer info nodig. Kan hij wel naar andere sites pingen? Hoe ziet zijn host-file eruit? (voor WinXP: c:\windows\system32\drivers\etc\) Wel OS gebruikt hij?

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:01:
Ik zie het (nu) als 2 problemen. Dat mensen geen verbinding kunnen krijgen met je FTP-server EN dat je broertje je niet kan pingen (anderen kunnen dat wel).

Probeer eens Norton AV uit te schakelen. Ik weet dat dit vaker problemen heeft gegeven. Misschien is dat bij jou ook het geval. Anders hebben we dat uitgesloten.

Om het probleem van je broertje op te lossen heb ik meer info nodig. Kan hij wel naar andere sites pingen? Hoe ziet zijn host-file eruit? (voor WinXP: c:\windows\system32\drivers\etc\) Wel OS gebruikt hij?
Ok, wat in mijn ogen 1 probleem leek, lijken idd 2 problemen te zijn. Mijn broertje blijkt ook bepaalde websites niet te kunnen pingen; andere weer wel. Ik kan hiervandaan prima pingen...

Het andere probleem blijft dan voor mij over; er komt geen verbinding met mijn serv-u server. Wel bleek er nog een nforce firewall an te staan, maar die heb ik ook uitgezet en helaas geen verbetering. Ook niet met Norton AV uit.

Ik word hier echt een beetje radeloos van...

Miss wil iemand van jullie proberen of ie erin kan komen? Mail me maar op erikaterpstra@hotmail.com of voeg me toe op msn... (hoop dat dit mag, mod ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 23:06 . Reden: Nieuw idee! ]

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Mailtje verstuurd.

Ik weet niet of je al je broer(tje) al hebt kunnnen vragen, maar ik zou graag zijn hostfile zien. Sommige virussen of spyware willen daar wel iets creatiefs mee doen.

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1