Toon posts:

E-mail domein afpakken. Kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden bij Lycos een e-mail domein geregistreerd. Ik kan het domein verder niet gebruiken voor een website, het staat geregistreerd voor mijn E-mail. Nu ben ik erachter gekomen dat een bedrijf (verre familie) aast op deze domeinnaam. Kunnen ze dit domein van mij afpakken, zodat ik het niet meer kan gebruiken voor mijn E-mail? De domeinnaam mogen ze wat mij betreft gebruiken, echter mijn mooie e-mail adres niet.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 18:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Als jij de registrant bent en gewoon netjes je kosten betaald voor het domein kan dat inderdaad niet.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:47
Jawel dat kan.
Maar dan moeten ze wel kunnen aantonen dat het patent schending is of inkomsten hierdoor kunnen mislopen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Staat het domein op je naam? Dat wil dus zeggen: kijk in de whois gegevens of jouw naam vermeld staat. Als het domein eigendom is van Lycos zouden zij het waarschijnlijk wel kunnen verkopen.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:52

TwoR

Gekleurde stippen

ChristiaanB schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:34:
Jawel dat kan.
Maar dan moeten ze wel kunnen aantonen dat het patent schending is of inkomsten hierdoor kunnen mislopen.
En dan nog? Als jij ook kan aantonen dat jij 'recht' hebt op die domein naam bijvoorbeeld door je achternaam dan moet er echt wel meer gebeuren dan alleen inkomsten mislopen.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:47
TwoR schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:36:
[...]

En dan nog? Als jij ook kan aantonen dat jij 'recht' hebt op die domein naam bijvoorbeeld door je achternaam dan moet er echt wel meer gebeuren dan alleen inkomsten mislopen.
Ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk kan maar het kan wel 8)
Je hebt als particulier minder rechten daarin als een bedrijf :/

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:18

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Een nette oplossing zou denk ik zijn om gewoon contact op te nemen met het bedrijf dat aast op je domein en afspraken te maken dat zij je domeinnaam kunnen overkopen, met als voorwaarde dat jij je emailadres(sen) behoudt. Dit zou normaal gesproken niet zo heel veel problemen moeten opleveren lijkt me, aangezien je zelf al aangeeft niks meer te willen doen met het domein dan emailen.

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

SandaX schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:54:
Een nette oplossing zou denk ik zijn om gewoon contact op te nemen met het bedrijf dat aast op je domein en afspraken te maken dat zij je domeinnaam kunnen overkopen, met als voorwaarde dat jij je emailadres(sen) behoudt. Dit zou normaal gesproken niet zo heel veel problemen moeten opleveren lijkt me, aangezien je zelf al aangeeft niks meer te willen doen met het domein dan emailen.
Dit lijkt mij persoonlijk verre van handig.
Op het moment dat je het domein overdraagt zijn zij de eigenaar en hebben ze totaal geen verplichtingen meer aan jou betreffende die domein naam.. Tenzij je natuurlijk van alles laat vastleggen bij een notaris ;) anders is jou woord tegen dat van hen :> en aangezien jij het domein van verkocht hebt sta je behoorlijk zwak.

Just my 2 cents ;)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52

Qwerty-273

Meukposter

Je kan natuurlijk ook kiezen om het domein zelf te houden en zelf de dns aan te passen voor het bedrijf. Jij houdt de touwtjes in handen en zij kunnen ook het domein gebruiken. Misschien te regelen tegen een kleine vergoeding?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

RIKZ schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:52:
Je kan natuurlijk ook kiezen om het domein zelf te houden en zelf de dns aan te passen voor het bedrijf. Jij houdt de touwtjes in handen en zij kunnen ook het domein gebruiken. Misschien te regelen tegen een kleine vergoeding?
Wat het meest handige is gewoon een vaste prijs vragen voor het forwarden van het domein naar hun
ip-adres, daarvoor hoef je nieteens de officiele dns van het domein te laten aanpassen. Je kan het ook
gewoon forwarden, natuurlijk.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Aangezien je dat domein via Lycos geregistreerd hebt, zou ik even (proberen te) informeren bij Lycos of je het domein eventueel elders heen kunt verhuizen.
Mijn ervaring met Lycos is dat ze namelijk absoluut niet bereikbaar zijn en het domein wat ik voor mijn broertje wilde verhuizen zeggen zij vrij te hebben gegeven, maar dat is het niet. Sindsdien heeft Lycos zelfs niet meer automatisch op de mail gereageerd en de registrar van het domein (Network Solutions) wil het niet laten verhuizen omdat Lycos hun opdrachtgever is en kennelijk niet degene die de eigenaar is van het domein.

Dus dat degene die op het domein zit te azen het kan verhuizen lijkt me vrij klein, aangezien de eigenaar het niet eens lijkt te kunnen, maar goed, met een dergelijke bedrijfsvoering weet je maar nooit.

* TD-er heeft het gevoel dat het niet zo goed gaat met Lycos.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Als het om een .nl-domeinnaam gaat, heb je een registratiecontract ondertekend, waarin je verklaart dat je geen inbreuk maakt op rechten van derden (bijvoorbeeld merkenrecht). Is dat wel zo, wordt het contract door de eerste de beste rechter zonder pardon nietig verklaard, en zal SIDN de domeinnaam overdragen aan de rechthebbende. Het gaat daarbij natuurlijk om het moment van registreren.
Pagina: 1