Toon posts:

UT frames f*cking laag!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK het zit zo
Ik heb een Duron 800 (die trouwens niet hoger dan 900 wil), een MSI Kt7 pro 2 moederboord en 256Mb geheugen
Nou heb ik met UT met alles high, 1024x768 en 32 bits kleuren nog geen 20 fps
Beetje laag lijkt me!
Hoort dit of doe ik iets verkeerd?

Verwijderd

zonder videokaart gaat dat idd erg moeilijk.
nu ff serieus: wat voor videokaart heb je en welke drivers?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik heb een tnt2 m64 32Mb
ik heb 5 soorten drivers geprobeerd en allemaal het zelfde resultaat!

Verwijderd

Lullige vraag (sorry) Via 4-in-1 geinstalleerd?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
4in1 drivers van via geinstalleerd ?.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 soorten 4-in-1 drivers geprobeerd

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn Hercules TNT kaartje gaat met UT niet harder dan 35. Alleen dan draai ik dan 800x600@16bit en alles op medium.

Dus ik weet niet of het zo gek is dat die TNT2 van jou maar 20 frames op 1024x768 doet . .

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Uh, wat voor Video-drivers?

Ik heb PIII-600, 128MB, TNT2 met NVidia detonator drivers.

Ergens tussen 60 en 80 frames...

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

ik haal met onderstaande config tussen de 30 en 40 frames in UT op 1024*768 32bits en alles op high, als er veel actie op het scherm is word de framerate wel wat lager.
En ik gebruik direct3D, met opengl zijn de graphics wel beter maar word de framerate ook veel lager en met de loki opengl drivers is het iets beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de detonator 3 drivers geprobeerd maar die deden het even slecht als de msi drivers.
Moet ik anders OpenGl ofzo proberen?

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Ik weet niet of het de regel is, maar bij mij heeft UT altijd beter met Direct3D gedraaid dan met OpenGL. Maar ik weet dus niet of dat overal zo is.
Gewoon proberen dus, zou ik zeggen :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Topicstarter
OpenGl is net iets langzamer en een stuk donkerder
Als ik nou een GTS koop zou dat veel uitmaken? En wat moet ik dan draaien OpenGl of D3D?
Ik koop binnenkort een nieuwe videokaart dus dan maar gelijk goed

Verwijderd

Als je uitsluitend Unreal-engine games speelt is 3dfx absoluut de beste keuze, maar in eigenlijk alle andere gevallen kun je je heil beter ergens anders zoeken. Kijk behalve GeForce 2 ook naar Radeon en Kyro (Kyro 2, wellicht).

Matrox is helaas geen speler meer op de 3d gaming markt.

[edit] voor de duidelijkheid: de Unreal engine is zwaar 3dfx geoptimaliseerd (Voodoo was de enige veelgebruikte 3d kaart destijds). Ik geloof (weet ik absoluut niet zeker trouwens) dat een Voodoo 3 2000 in Unreal de TNT2 er moeiteloos uit trekt. Kun je nagaan hoe een V5 het doet...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mooie verhalen allemaal, maar we hebben het wel over een M64,,,,,M64 M64 ring a bell???
800 bij 600 in 32 bit laat die kaart al flippen.

De TNT M64 heeft een 64 bit databus naar het geheugen. Dat betekent, dat ie vergeleken met zijn volwaardige broer nogal wat minder heeft (die heeft gewoon 128 bit bus). Gezien het feit, dat 32 bit 4x zoveel plaats inneemt met dito verkeer naar en van het geheugen, lijkt me, dat je een en ander eerst eens in 16 bit moet bekijken en dan liefst nog in 800 bij 600 (daarboven houdt 64 bit niet van). Is je FPS dan nog ellendig?

Verwijderd

Hee, kijk effe naar je AGP aperature size, waar staat die op?

Verwijderd

Wekkel geeft hier goed advies. Speel 16-bit bij 640*480 / 800*600.

Bevalt het je niet? Dan zal je iets beters moeten kopen, maar goed dat was je toch al van plan. Koop een GForce(2)!

Verwijderd

Okay domme vraag ik weet het maar hoe zie ik het aantal fps met unreal?

Ik heb de search gebruikt en kon niks vinden ik heb gezocht op: ut fps, fps tournament, fps unreal tournament etc. voor degene die me niet geloven.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wakker worden hij heeft een M64

mijn advies: ga op 800x600 spelen

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
timedemo 1 in console tikken

Waarom probeert iedereen UT in 32 bit te spelen? 32 bit + een hoge res is onmogelijk zonder een GF 2 Ultra ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 800x600 speel met 16 bits heb ik 65 fps.
Das goed te spelen alleen vindt ik het beeld nogal schraal. Maar wat me het meest irriteerd is dat het verschil met m'n vorige pc(celeron 400/128 mb/zelfde videokaart) zo klein is iets van 4-6 fps
Alle spellen laden veel sneller maar de fps blijven laag. Bijv DeusEx laadt echt veel sneller maar speelt maar een klein beetje beter. Nou snap dat dat door die M64 komt dus die ga ik dan maar vervangen

Verwijderd

Topicstarter
O ja m'n AGP aperature size staat nu op 128.
Ik heb ook 64 geprobeerd maar dat maakte nix uit

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je nieuwe CPU zorgt er in ieder geval voor, dat je fps niet teveel inzakt op moeilijke momenten (actie).

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb een t-bird 800 + Geforce 2 GTS en die stort op 1024*768*32bit + alles open soms wel eens in naar 15 fps als het vet druk is. Het is gewoone een k** spel, stom geprogrammeerd. AGP op 4x zetten en zo helpt meestal wel een beetje, maar het is nogsteeds soms $#@$ traag.
Quake3 loopt overigens wel perfect!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien kan je het beter in de bandbreedte van je videokaart zoeken. Met een p3 700 en v6800 op 16 bit haal ik niet minder dan 30 fps in 1024*768.

Verwijderd

Ik heb in UT op 1024*768 alles high een redelijke fps TOTDAT ik iemand tegen kom. :'(
(iets van 22FPS)
mijn mobo ondersteunt toch maximaal 2X agp?
ik heb onderstaande config

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Nou nog even een systeem ter vergelijking dan:
Dual Cellie 433 @ 522; 192 Mb RAM; Matrox G400 32 Mb DualHead (niet de MAX dus)
Windows 2k. In UT haal ik op 1024*786 op 32 bit en alles high gemiddeld 34 fps. Als m'n videokaart is overgeklokt tenminste, anders haal ik er 28.
In windows 98 haal ik 25 fps en in ME 12 fps.
Oh ja, wat voor besturingssysteem heb je? Mocht je ME hebben geinstalleerd raad ik je aan om die te _verwijderen_ en 98 of 2k te installeren (2k is beter).
Ga nou trouwens niet posten dat ik gewoon 16 bit moet spelen om hoger te gaan in m'n framerate, ja dit zie je, kijk maar eens naar een lamp. Voorruit tijdens het intensieve spelen zie ook ik dat niet. Maar Matrox maakt goeie kaarten, intern word alles op 32 bit gerenderd, dus naar 16 bit heeft in totaal 0.2 fps winst.

Happy Blessings <3

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
[b]
Maar Matrox maakt goeie kaarten, intern word alles op 32 bit gerenderd, dus naar 16 bit heeft in totaal 0.2 fps winst.
dat zij 3dfx ook over hun voodoo3 dat 16bit bij hun 24bit word.

wat haal je trouwens als laagste framerate? ik haal tegen een muur aan 130fps en als het een beetje druk word, stort hij helemaal in. vandaag nog 10fps gemeten :r :r :r

• 4of9
  • Laatst online: 15-04 15:52
Als je oop 1024 wilt blijven spelen moet je de HUD uit zetten en skin details op medium of low (zie je toch niks van) en kijk ff of je de soundqualitiy niet te hoog hebt staan en zet hardware 3d sound uit.

Tweak je kaartje ook nog een beetje en ik denk dat je dan rond de 30 uit moet komen (TNT2 M64 is gewoon niet zo'n alte beste kaart voor die resoluties)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Vreemd hoor, want kom ik nooit zo laag als de meeste van jullie en dan op 1280 X 1024 X 32. Ook op internet met meerdere spelers en een groot level zoals snipercity.

Verwijderd

sorrie verkeerde topic kut let er maar nie op grtz

Verwijderd

oke lach maar maar het was wel goede topic

• Theguide
  • Laatst online: 26-06-2025
Op donderdag 18 januari 2001 09:05 schreef Bojan het volgende:
Maar wat me het meest irriteerd is dat het verschil met m'n vorige pc(celeron 400/128 mb/zelfde videokaart) zo klein is iets van 4-6 fps
Alle spellen laden veel sneller maar de fps blijven laag. Bijv DeusEx laadt echt veel sneller maar speelt maar een klein beetje beter. Nou snap dat dat door die M64 komt dus die ga ik dan maar vervangen
Al zou je een dondervogel 1,5 ghz met ddr pc2100 cas 2 hebben, dan zou je nog dezelfde lame-ass fps hebben !!!!!!!! Die "no excuse for a vid. card" is gewoon de bottleneck.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Tbird900@1000 + 256mb 133mhz + geforce2mx 198/218

Gemmideld meestal rond de 100 op 1024*768 en ik geloof 16. Ik zal 32 ook nog even proberen.

Verwijderd

Zet je AGP Aperature size in ieder geval op 128Mb, al maakt het volgens jou niets uit, de optimale aperature size instelling is over het algemeen de helf van je interne geheugen..

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kan iemand me uitleggen hoe ik die fps zie? en dan precies he? aub, geen dingen search enzow, als het zo makkelijk is kan je het best ff posten toch? :)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 07:57 schreef Gert het volgende:
timedemo 1 in console tikken

Waarom probeert iedereen UT in 32 bit te spelen? 32 bit + een hoge res is onmogelijk zonder een GF 2 Ultra ofzo :)
Oh? met me ATI Radeon haal ik in 1280x960 anders wel 50+ gemiddeld FPS met alles op hoog >:)

Verwijderd

Hoe kan ik in UT de frames zien?
Speel het al een tijd, maar ben in het menuutje nog nooit een instelling tegen gekomen doe daarme te maken had (zou ook kunnen zijn dat ik erover heen gekeken heb hoor, menuutje is ook zo fokking klein op 1600*1200 >:) >:) >:)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Die m64 is idd een zwaar kreupele 64-bit chip daar hoef je geen spectaculaire resultaten van te verwachten. Had eerst tijdelijk een m64 16MB in deze masjien zitten en dat liep ook al voor geen meter. Nu ben ik errug blij met m'n Asus v7700 deluxe 1024x768x32 high detail 60fps in UT :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik heb een amd k6-2 !!!450@550
ik heb een tnt 2 OC core 125@160 en memory 150@190. Ik heb 128 mb ram en haal met gemak 45 fps in UT in direct 3d met resolutie 1024x768 32 bit alles high
Ik gebruik de nvidia detonator drivers 3.68
Ik zou die ook es proberen
OpenGL + UT = Rommel!!!
:)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
ROFL!

Mijn UT loop met een TNT2u + Tbird 950 op 90+ fps bij 1024x768x16 alles medium, en wat tweaks. Never beneden de 50 igg.
Quake3 met alles op Max is voor mij ook niet speelbaar... de TNT2 is de bottleneck, dus vandaar dat er getweaked moet worden mensuh!

Verwijderd

Gooi een Voodoo2 in je bak, heb ik ook :)
45 fps gemiddeld met mn k6-500@550

Verwijderd

Tja dat komt omdat de direct3d support van UT niet zoo erg super is...

Met een voodoo kaart gaat UT relatief sneller dan met een NVidia... omdat UT meer is geoptimaliseerd voor GLIDE en een beetje OpenGl..

En een TNT2 kaart en met name de M64 is een enorme bottleneck

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Check this out:

Ik heb onderstaand config, en haal op 1024x 32 bit wel iets van 35 fps hoor, tegen de muur nog wel ff wat hoger

en nog ff wat, bij mij loopt opengl dus wel ff wat sneller als d3d! scheelt wel 25% !

systeem specs

Verwijderd

Ga Quake 2en dan als je er zoveel problemen mee hebt Quake 2 moet je meer skillz hebben dan met UT hoor en is ook veel makkelijker te connecten naar servers... Quake engine rulez maaruh Quake3 vind ik erug zuigen omdat daar die lui hast niet eens chatten.. en die models zijn zo stijf man en dom en ook is het langzaam bewegend, Quake2 daar ga je echt heel snel en beter om te bewegen... Ik speel het zelf 1,5 Jaar en ik heb andere spellen geprobeerd en ja nou erug mooi allemaal maar het zuigt man bah ( wel mooi graphics trouwens )

Voor de Quake 2ers die -{TK}- Kent ik ben Vali :7
For Honour, Glory and Fatherland - Teutonic Knights - Stop by www.clanbase.com... en zoek maar naar TK

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

ik heb op 1024x860 32 bit

56 fps gemiddeld

geforce2 + p3 600

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Hallo Mensen.
Ik wil helemaal niet vervelend doen maar UT moet je gewoon tweaken (kwaliteit inleveren) als je geen glide-kaart hebt en loopt het gewoon niet als je geen monster van een pc hebt. Das dus alles behalve voodoo-kaarten als ik mij niet vergis. Er zijn twee dingen die je gewoon moet doen 1) Begin maar bij het instellen van D3D want de mannen van epic steken hier veel meer tijd in dan in de OpenGL driver (per patch worden het wel beter) Dit stond laatst te lezen op planetunreal. OpenGL is qua kleur enzo wel mooier (persoonlijk) maar D3D performed meer. 2) Verder moet je de engine nog tweaken (Console en dan preferences inkloppen).
Als je gewoon geen lekker systeem heb moet je kwaliteit inleveren voor frames. Ik heb hieronder twee sectie neergezet met alleen die dingen die frames vreten die ik zelf weet. Dingen die al uit stonden en die ik niet verandert heb laat ik ook weg want meestal vreten die helemaal de frames weg.. Waar extra +++ en --- staan zorgen inderdaad voor een redelijke perfomance gain of loss. Ook zijn er een aantal dingen waarvan ik niet weet wat ze doen en dus ook niet helemaal of ze de fps ondermijnen.
Hoop dat je hierwat aan hebt...

De instellingen hieronder zijn zoals ik ze heb met een GF2/64m, 256MBpc133, TB800@800, UT op 1024x768x32 en een avg, fps van 50 (frames van 70 en van 30 zijn dus geen uitzondering...) Verder : installeer de laatste drivers van je gfx kaart en de laaste viadrivers 5.25a dacht ik als je een via board hebt..

[WinDrv.WindowsClient]
FullscreenViewportX=1024 (+fps: 800)
FullscreenViewportY=768 (+fps: 600)
FullscreenColorBits=32 (+fps: 16)
LowDetailTextures=False (+fps: True)
Decals=True (+fps: False)
NoDynamicLights=False (+++fps: True)
SkinDetail=High (+fps: Low)
TextureDetail=High (+fps: Low)

[D3DDrv.D3DRenderDevice]
VolumetricLighting=False (---fps: True)
ShinySurfaces=False (---fps: True)
HighDetailActors=True (+fps: False)
UseTrilinear=False (-fps: True, weet ik niet helemaal zeker)
UseMultitexture=True (+fps: False, weet ik niet helemaal zeker)
UsePageFlipping=True (geen idee wat dit is)
UsePalettes=True (geen idee wat dit is)
DetailTextures=False (-fps: True)
UseTripleBuffering=True (+fps: False, weet ik niet helemaal zeker)
UsePrecache=True (alleen meer laad snelheid dacht ik)
Use32BitTextures=False (-fps: True, weet ik helemaal niet zeker)
UseVideoMemoryVB=True (geen idee wat dit is)
UseAGPTextures=True (+fps: True, in 32bits kan je hiermee texture-errors voorkomen)
Use32BitZBuffer=False (-fps: True)
UseVertexFog=True (+++fps: False)

Verwijderd

k*t, had de tweede page niet gelezen voordat ik postte maar er blijft denk ik gewoon nuttige info in mail posting zitten..
Pagina: 1