Is internet zonder instalatie-CD mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Become
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 08:48
Wij zijn laatst verhuisd via anti-kraak naar een huurwoning waar al een Speedtouch ADSL-modem hangt. Deze modem lijkt aktief, de lampjes branden, maar we krijgen deze niet werkend. Als we dit aansluiten op de computer worden er wel enkele bytes verstuurd, maar heel langzaam. (500 byte per 20 minuten). De vorige huurders hebben echter de bijbehorende CD en handleidingen meegenomen en we hebben dus ook geen idee via welke provider het internet gaat. Heeft iemand enig idee hoe we achter de provider kunnen komen en of het mogelijk is om het internet werkend te krijgen zonder de CD. Alvast bedankt

Edit: er is grote kans dat internetabbo nog wel werkt, mensen die er voor ons zaten zijn echt zeer gehaast vertrokken.

[ Voor 10% gewijzigd door Become op 02-11-2005 14:01 ]

Verwijderd

nee, je weet niet wie je moet bellen voor de naam en eventueel passw, forget it!

Verwijderd

ga eens naar www.watismijnip.nl
en als je je ip weet
naar www.ripe.net tik je het ip in en dan krijg je je isp wel tezien

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 12:23
het ip adres van je pc instellen op 10.0.0.1, en dan in je browser naar ip adres 10.0.0.138 gaan. Wert bij de speedtouch modems die ik ken (510 en 716)
En je moet dan wel hopen dat de vorige eigenaar er geen ww op gezet heeft....

[ Voor 21% gewijzigd door trinite_t op 02-11-2005 13:54 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Denk je dat dat abo nog actief is als mensen verhuizen? :?

Edit: Het is me niet helemaal duidelijk of je internet uberhaupt werkt

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 02-11-2005 13:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

tuurlijk niet, kansloze poging

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wat inderdaad nog het probleem zal zijn is dat je wel verbinding zal hebben, maar het modem zal ook een gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebben.
Ik heb het net ingesteld maar dan met CD, het lijkt erop dat je ook op het kpn netwerk zit.
In dat geval kan je proberen bij je ip instellingen je IP automaitsch te laten toe wijzen. Althans zo stelt de CD het in. Dan doe je verder eigenlijk nix met het modem, dus als alles nog zou werken zou je het zo kunnen proberen. Maar geef je weinig kans het abbo zal al gestopt zijn lijkt me

[ Voor 44% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-11-2005 14:08 ]

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43
Het internet zal ws niet werken ik denk nl. dat de oorspronkelijke bewoner z'n aansluiting heeft meeverhuisd...

Je hebt dus alleen een modem meer niet bij de meeste nieuwe adsl abb. krijg je een nieuw modem dus je zal hier niet zoveel aan hebben denk ik.

Dre

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 06:49
zoals the_nowhereman al aangeeft zal het waarschijnlijk niet werken.

Speedtouch levert normaal gesproken gewoon een DHCP adres waar dus ook meteen de gateway en alles in staat. Kijk eens of deze gegevens kloppen. Is dit, probeer dan eens een tracert naar een willekeurig ip adres op het internet (dus geen DNS naam omdat waarschijnlijk de DNS server niet aangeproken kan worden) Je kunt dan automatisch zien tot hoever je komt. Waarschijnlijk zul je niet verder komen dan je speedtouch.

• Become
Oke zal al jullie adviesen thuis gaan proberen, laat wel weten als het gelukt is. Bedankt

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Ik vind het eerlijk gezegt ook niet gepast om te gaan internetten op andermans kosten/apperatuur.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Become
De modem en abb. horen bij het huurhuis maar de vorige huurders hebben de cd en info meegenomen en aangezien wij anti-kraak zitten, wil de verhuurder ons niet verder te helpen. :'(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WTF is anti-kraak? En je geeft ook niet echt veel info, zoals of je uberhaupt verbinding hebt (kan je checken in je routers web-based management)

Dus voor ons is het ook kijken in een glazen bol, snap je dat?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anti-Kraak
Woningen die er niet al te goed voor staan voor een kleine prijs verhuren, zodat ze niet gekraakt kunnen worden. Nadeel kan zijn dat je binnen een korte periode weer weg moet, als de huisbaas andere plannen heeft voor de woning.

• Become
Oke heb het geprobeert maar is jammer genoeg niet gelukt, wordt dus maar gewoon nieuw abbo aanvragen, bedankt voor de hulp.
Pagina: 1