[OC] x850PRO -> XT PE -> XT

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderHG
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2020
geen typo :P heb fan speeds best hoog ingesteld :P wel vreemd nog dat joue meer haalt in 3dmark05 :P

0 - 54%
40 - 70%
50 - 80%
55 - 87%
60 - 91%
65 - 100%
85 - 100%
90 - 100%

[ Voor 4% gewijzigd door SanderHG op 05-11-2005 18:36 ]

Intel Core i7 920 @ 3.8Ghz, Gigabyte EX58-UD5, HD4870 1G, 3x2Gb DDR3-1333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb mijn speeds hetzelfde gezet, ik zal vanaaf een testen hoe het met de temp zit, mss verschilt die ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Laatst online: 07-01 12:23
ik zit er ook aan te denken om zo'n kaart te halen.
aangezien ik waterkoeling heb, wou ik het wel een x proberen..

of verklaren jullie me voor gek :?
(pci-e kaart van asus..)

WingsOfFury wat voor 1 had jij ? agp of pci-e ?

[ Voor 25% gewijzigd door waterking op 01-12-2005 20:25 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de x850 pro van connect3d(agp versie)
en het is bij me gelukt om er 16 pipelines uit te halen :D

6100+ met:
atlon xp 2600+@2,3ghz
2x1gb corsair twinx pc3200
x850pro@XT PE 540,590
asus a7n8x.2

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1494672

edit: temperatuur is na het gamen ca 64 graden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Ik had PCI-e = ONMOGELIJK. AGP = wel mogelijk.

experience_ik, check:
Asus Extreme AX850PRO/HTDV -- € 229,-
Asus Extreme AX850XT/2DHTV -- € 289,-
Connect3D X850XT -- € 289,-
Power Color X850XT -- € 279,-

Ik zou als ik jouw was die 5 tientjes extra investeren en die Power Color nemen. Ik baal er nu echt van dat ik een pro heb :(
Eigenlijk zou ik je die asus aanraden (mijn asus, x850pro dus, werkt perfect namelijk), maar daar staat PCIe x8 :? Ik weet niet of dit bestaat, zou je ff moeten uitzoeken. Die Power Color heeft wel meer uitgangen, mocht je dat belangrijk vinden, gebruik je 'm echter alleen voor je pc (monitor) dan raad ik je asus aan.
Ik moet wel zeggen dat ik PC nooit heb gehad en dus neutraal daarover ben, asus heb ik wel en ben ik positief over. Ik denk gelijke kaarten, met een andere naam (en uitgangen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
3DMark Score 6135 3DMarks

Ik haal met mijn x850pro (PCIe) met 12 pipelines 6075 :? Is jouw kaart nog niet over geclockt? Mijne loopt namelijk op Cor: 570 en mem: 610.
Temp na het gamen: onder de 60, soms op 60, maar na 30-40 seconde weer onder de 40 :) Asus heb mooi koelertje erop zitten ;) (of gaat dit altijd zo snel? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

imo is die instabiliteit op 16 pipes bij sommige mensen niet zozeer te wijten an de temperatuur. Meer aan een te laag voltage om stabiel te draaien.
pencilmodden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij draait op 540/590 wel aardig stabiel, ik heb me mem ook op 600 gezet maar me score werd ietsca 15 punten lager (instabiel ofzo).

btw was is een pencilmod :D ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook de connect3d 850pro AGP versie .

Ik wil deze mod gaan uitvoeren , nu hoorde ik dat het ook met winflash zou kunnen , iemand een idee?
En Radeon Rx heb jij de 850XT bios voor me? 850xt pe is me net iets te hot zonder een betere fan erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 12:05
Heye tweakers,

Is deze kaart de x850 pro by alternate is dat een vivo editie?
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXV62&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:59:
ik heb hier ook de connect3d 850pro AGP versie .

Ik wil deze mod gaan uitvoeren , nu hoorde ik dat het ook met winflash zou kunnen , iemand een idee?
En Radeon Rx heb jij de 850XT bios voor me? 850xt pe is me net iets te hot zonder een betere fan erop.
Xt bios: http://www.techpowerup.co....256.Samsung16_050119.bin
Xt pe bios: http://www.techpowerup.co....256.Samsung16_050118.bin

Ik heb ook nog de originele fan, maar hij word helemaal niet extreem warm.

met dit programmatje heb ik me radeon geflashed : http://www.techpowerup.com/downloads/43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook dit kaartje (ik heb geen fortuinen te besteden aan gpu's en dit leek mij het meest prijs/kwaliteit+ joint operations zat erbij, en dit spel is zowat de bestaansreden van mijn nieuwe pc :) )

Hierbij ook veel dank aan WingsOfFury om zomaar een post te openen met zijn bevindingen. Heel behulpzaam.

Zelf heb ik volgende config
Aus A8V-E
amd 3500+
1 Gig (2x512Mb ) twinmos 3200
en deze asus X850Pro uiteraard.

Overclocked op 570-590 geeft het precies 5900 3dmark 05 punten. Verder overclocken heeft denk ik weinig zin dus ik denk niet dat ik de 6000 zal halen :( . Maar goed, mooi kaartje voor die prijs, dat wel. En wat een massa extra kabels komt daar in die doos zeg :)

Aangezien er niet echt een algemeen ati topic is en ik deze kaart heb zou ik enkele algemene ati vraagjes hier willen stellen. Dit is mijn eerste keer met ATI

Die download op www.ati.com (35Mb) , dat is meer dan alleen maar de drivers? Daar zitten drivers+control center in? En control center is het equivalent van het geavanceerde tabblad van nvidia bij beeldscherminstellingen? Verder heb ik ook atitraytools geïnstalleerd.
Dit is toch 3rd party software he? (niet officieel ondersteund door ati? Alhoewel ik de indruk heb dat de basis van het menu gewoon een andere gui is voor dezelfde parameters die control center biedt)

En klopt het dat in het gewone control center de fanspeed niet kan aangepast worden?

Dit lijkt mij namelijk een super belangrijke feature! Want op volle kracht maakt die echt wel heel wat lawaai Als de fan niet draait is die uiteraard stil, dus bij gewoon 2d werk laat ik de kaart op een 40tal graden komen zonder fanspeed (ofwel 10% of zo) en het verschil is echt enorm, een zee van stilte gewoon. Wel bizar dat de hardware fanspeed regelingen ondersteunt, dat heel wat mensen dit verlangen, maar dit niet in het gewone control center zit?

Dus... Wie ati heeft, heeft het volgende geinstalleerd: de driver, control center (in één pakket) en ati tray tools, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
koenketelaar schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:56:
Heye tweakers,

Is deze kaart de x850 pro by alternate is dat een vivo editie?
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXV62&
Ja.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:10:
Overclocked op 570-590 geeft het precies 5900 3dmark 05 punten. Verder overclocken heeft denk ik weinig zin dus ik denk niet dat ik de 6000 zal halen :( .
Je mem op 600 zetten geeft 5945 (dacht ik) en op 610 krijg je 6000+, ik kreeg eerst 6009, maar nu haal ik 6045, maar dit is natuurlijk niet altijd hetzelfde :P
Die download op www.ati.com (35Mb) , dat is meer dan alleen maar de drivers? Daar zitten drivers+control center in? En control center is het equivalent van het geavanceerde tabblad van nvidia bij beeldscherminstellingen? Verder heb ik ook atitraytools geïnstalleerd.
Dit is toch 3rd party software he? (niet officieel ondersteund door ati? Alhoewel ik de indruk heb dat de basis van het menu gewoon een andere gui is voor dezelfde parameters die control center biedt)

En klopt het dat in het gewone control center de fanspeed niet kan aangepast worden?
CCC (Catalyst Control Center) is een control center van ATI ja. Deze is, naar mijn weten, uitgebreider dan de nV "geavanceerd tap", je kunt er alles mee instellen: van kleuren op je bureaublad tot kleuren van je videobestanden, van je AA tot shader model, eigenlijk alles. Maar: fanspeeds heb ik inderdaad niet gezien. Je gebruikt nu Atitraytools -> NIET doen, ik heb die zelf nooit gebruikt, maar iedereen raad die af. Download ATITool (0.24) gewoon, die is super relaxt EN daarmee kun je de fanspeeds regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CCC (Catalyst Control Center) is een control center van ATI ja. Deze is, naar mijn weten, uitgebreider dan de nV "geavanceerd tap", je kunt er alles mee instellen: van kleuren op je bureaublad tot kleuren van je videobestanden, van je AA tot shader model, eigenlijk alles. Maar: fanspeeds heb ik inderdaad niet gezien. Je gebruikt nu Atitraytools -> NIET doen, ik heb die zelf nooit gebruikt, maar iedereen raad die af. Download ATITool (0.24) gewoon, die is super relaxt EN daarmee kun je de fanspeeds regelen.
thx!!

van die atitraytool, dat wist ik niet (ik heb gewoon gedownload op basis van een naam die ik hier vaak zag voorbijkomen)

Dan maar atitool eens proberen.

Zijn er nog akkoord met de stelling atitool>atitraytools?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 02:53:
[...]

thx!!

van die atitraytool, dat wist ik niet (ik heb gewoon gedownload op basis van een naam die ik hier vaak zag voorbijkomen)

Dan maar atitool eens proberen.

Zijn er nog akkoord met de stelling atitool>atitraytools?
bij mij is het precies andersom.
tray tools gebruik ik vele malen liever.

download ze allebei gewoon eens, en kijk welke JIJ het fijnste vind. zijn niet echt ingrijpende programma's ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Bever! op 07-12-2005 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Bever! schreef op woensdag 07 december 2005 @ 03:06:
[...]

bij mij is het precies andersom.
tray tools gebruik ik vele malen liever.

download ze allebei gewoon eens, en kijk welke JIJ het fijnste vind. zijn niet echt ingrijpende programma's ofzo.
Mee eens!
Tray heb ik nooit gehad, maar ik meen dat er ergens in een FAQ (!!) stond dat tray was af te raden en ATITool beter was. Je zei zelf dat tray niet de fan speeds kon regelen, maar dat je dat wel zou willen, dan moet je zeker ATITool nemen, die is echt heel goed:
Stel je laagste temp "stand" is 40 graden, dus dan heb je: Above 0 en Above 40. Tussen 10% en 50% (of meer) is je temp onder de 40 graden, idle. Dus blijft hij de snelheid van Above 0 gebruiken. Verander je deze snelheid met 10%, dan word dit in 1 seconde gedaan. Het gaat echt super snel. Ook van 10% naar 100% is allemaal geen probleem :P

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

je kan gewoon je fan speed aanpassen op exact dezelfde manier als ati tool. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Bever! schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:48:
je kan gewoon je fan speed aanpassen op exact dezelfde manier als ati tool. ;)
Waarschijnlijk verkeerd begrepen van mij dan :?

Het zijn eigenlijk toch wel ECHT 2 verschillende progjes he? :P De namen lijken zoveel op elkaar, maar ik hoor verschillende dingen, maar volgens mij werken ze precies hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz
dit is echt raar , ik heb me connect3d x850pro AGP VIVO geflashed
Nu krijg ik toch nog altijd 12 pipelines :?
Ik heb de xt en de xt-pe bios geprobeerd , het veranderd niets aan de aantal pipes.

Wel zijn te temperaturen flink gestegen!

dit is raar toch?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hssr/graka.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:02:
Hmzz
dit is echt raar , ik heb me connect3d x850pro AGP VIVO geflashed
Nu krijg ik toch nog altijd 12 pipelines :?
Ik heb de xt en de xt-pe bios geprobeerd , het veranderd niets aan de aantal pipes.

Wel zijn te temperaturen flink gestegen!

dit is raar toch?
[afbeelding]
Waarschijnlijk verkeerd gedaan, zoek ff op hoe de anderen het met de AGP hebben gedaan. Zo moeilijk is google niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb in de tussentijd al liggen zoeken idd ,
het blijkt dat je een modified atiflash nodig hebt.
Tevens heb ik een bios gevonden voor de 850pro AGP VIVO die alleen de pipelines unlocked , je hoeft zelfs niet de drivers opnieuw te installeren!!
Dus voor mensen die alleen extra pipes willen hier de link
http://forums.techpowerup...chmentid=935&d=1130525099

hier de modified flashrom :
http://www.techpowerup.com/articles/...lashrom16p.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer.

Ik krijg mijne met geen mogelijkheid unlocked , lijkt een hardwarematige lock te zijn
Mabye alleen te unlocken met een lasercut.

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:35:
Daar ben ik weer.

Ik krijg mijne met geen mogelijkheid unlocked , lijkt een hardwarematige lock te zijn
Onmogelijk.
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:51:
Gebruik die + de XT PE bios. Wel de goede bios downen he. Als het echt niet lukt, volg dan stap voor stap een tuto waarin hij unlocked word. Het moet kunnen, ik weet het zeker. Het geeft je echt veel performance winst, als ik dat wist, had ik nu een 16 pp kaartje in me pc zitten, dus het is echt de moeite waard om het te blijven proberen.

Verwijderd

IK ben het met je eens maar ik krijg er een beetje slechte zin van als ik steeds opnieuw en opnieuw moet flashen lol.

Ik ga vandaag de nieuwe koeler monteren en dan zal ik meteen even me kaart goed bekijken , misschien dat ik het verkeerde bios gebruik.

Ik ga dus in dos met een win98 cd en flash vanaf cd , dit zou niks mogen uitmaken toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 13:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:35:
Daar ben ik weer.

vreemd bij mij stond die na het flashen naar XT ineens op 16pipelines. met de xt pe bios ook gewoon dus die zouden goed moeten zijn.

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:09:
IK ben het met je eens maar ik krijg er een beetje slechte zin van als ik steeds opnieuw en opnieuw moet flashen lol.

Ik ga vandaag de nieuwe koeler monteren en dan zal ik meteen even me kaart goed bekijken , misschien dat ik het verkeerde bios gebruik.

Ik ga dus in dos met een win98 cd en flash vanaf cd , dit zou niks mogen uitmaken toch?
Ik had mijne gefelasht met floppy, het werkte dan wel niet, maar ik denk dat floppy betrouwbaarder is. Dos is tenslotte gemaakt op/via/met/voor (ofzoiets) floppy's.

Dat is eigenlijk je laatste mogelijkheid, of een verkeerde bios. Maar ik zou het via een floppy proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen pipeline unlock maar wel een redelijk goeie score in 3dmar05

score : 6133

Amd Athlon Mobile 2500@2205mhz (11x200)
1.5GB Geil Value 3200 (2.2.2.11
Connect3d X850pro @ 610/610 (12 pipelines)
Nieuew arctic silencer 5 zit erop maximaal wordt de kaart 52graden

niet slecht toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

Ik heb ook een 850pro vivo (jammer dat pci express niet te unlocken is...
Als ik mijn core hoger dan 555 zet dan wordt hij vet instabiel terwijl hij bij iedereen lekker draait op 570... Heb mijn mem wel op 600 staan geen problemen...

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Heb jeje vidkaart wel in je bios aangepast? Ik weet niet welk mobo je hebt, maar je moet je Graphics Card Synchronizing op 33.33 Mhz zetten. Zo heet het op mijne (A8N-E), zoek iig voor 33.33 Mhz en je hebt de goede. Waarschijnlijk is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:21:
beste mensen,

Ik heb ook een 850pro vivo (jammer dat pci express niet te unlocken is...
Als ik mijn core hoger dan 555 zet dan wordt hij vet instabiel terwijl hij bij iedereen lekker draait op 570... Heb mijn mem wel op 600 staan geen problemen...

Weet iemand hoe dit kan?
Ik had dit eerst ook, tot ik met ati tray tools de fan instellingen heb veranderd.

Hij stond namelijk op 60graden pas op 80% nu heb ik vanaf 50graden dat ie op 100%draait en nu is die met een core van 570 en het mem op 630 maar 52graden na het gamen met de originele koeler :D

btw in 3dmark 6300+ gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Zat ik ook nog aan te denken, maar wist niet of hij daardoor instabiel zou worden...

Ik heb mijne op 55 graden op 100 staan en heb 'm nu op 610 mem (6093 3DMark). Ik zal ook eens 630 proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe overclock results :D

615/625 (38graden idle - 53graden stressed)

score : 6383 3dmark05

toch soon die pipeline unlock nog eens proberen , moet gewoon lukken!

Verwijderd

Beste oc'ers,

Ik heb een asus ax850pro...
Maar ik krijg mijn core niet naar 570... heb de fan met atitool zo ingesteld dat hij vanaf 50 graden 100% koelt..
540 engine 600 mem...

Als ik mijn core op 550 560 zet dan zie ik in 3dmark 05 allemaal zwarte vlakken in beeld

Wat doe ik fout? of heb ik gewoon niet gemazzeld met de chip??

mvg,

Arjan

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:51:
ik heb in de tussentijd al liggen zoeken idd ,
Tevens heb ik een bios gevonden voor de 850pro AGP VIVO die alleen de pipelines unlocked , je hoeft zelfs niet de drivers opnieuw te installeren!!
Dus voor mensen die alleen extra pipes willen hier de link
http://forums.techpowerup...chmentid=935&d=1130525099

hier de modified flashrom :
http://www.techpowerup.com/articles/...lashrom16p.zip
Heeft iemand mogelijkheid en de tijd om eens uit te proberen hoeveel het verschil maakt in 3D Mark 05 om met 12 pipelines of 16 pipelines te benchen? En dan nog eens met een OC van bv : core 500 -> 550 en ram 500 -> 550

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:22:
[...]

Heeft iemand mogelijkheid en de tijd om eens uit te proberen hoeveel het verschil maakt in 3D Mark 05 om met 12 pipelines of 16 pipelines te benchen? En dan nog eens met een OC van bv : core 500 -> 550 en ram 500 -> 550
De AGP met 16 pp gaf 7300, dacht ik. Rond de 1000 meer dan mijne @ OC. Volgens mij was die AGP (16) ook oc'ed, maar weet ik niet 100% zeker.

• koenketelaar
beste allemaal,

Ik had mijn asus PCI-E 850 pro kaart met de modified flashrom16p naar de XT en later naar XT PE geflasht, maar ik vond het toch niet helemaal lekker lopen. Ik had gelukkig een backup van mijn bios gemaakt en deze ook weer terug gezet..
Alleen nu is me adapter type wel 850 serie maar mijn chipset staat nu op 800 GTO!
Dat was eerst wel gewoon 850 pro.. Me snelheid is gewoon wel 507/520..
Hoe krijg ik hem gewoon weer terug of gaat dat niet lukken?

mvg, Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
koenketelaar schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:31:
beste allemaal,

Ik had mijn asus PCI-E 850 pro kaart met de modified flashrom16p naar de XT en later naar XT PE geflasht, maar ik vond het toch niet helemaal lekker lopen. Ik had gelukkig een backup van mijn bios gemaakt en deze ook weer terug gezet..
Alleen nu is me adapter type wel 850 serie maar mijn chipset staat nu op 800 GTO!
Dat was eerst wel gewoon 850 pro.. Me snelheid is gewoon wel 507/520..
Hoe krijg ik hem gewoon weer terug of gaat dat niet lukken?

mvg, Koen
Je had je bios echt geback-upped of een x850pro bios gedownload?

Als je echt een back-up hebt gebruikt is het eigenlijk onmogelijk, tenzij je 'm niet goed hebt geflasht...

PS: 16 pipelines ook niet gehaald, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WingsOfFury schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:39:
[...]

De AGP met 16 pp gaf 7300, dacht ik. Rond de 1000 meer dan mijne @ OC. Volgens mij was die AGP (16) ook oc'ed, maar weet ik niet 100% zeker.
ik had met 12 pipelines +/-5900 en nu met 16pipelines 6300+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
WingsOfFury schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:48:
[...]

Je had je bios echt geback-upped of een x850pro bios gedownload?

Als je echt een back-up hebt gebruikt is het eigenlijk onmogelijk, tenzij je 'm niet goed hebt geflasht...

PS: 16 pipelines ook niet gehaald, neem ik aan?
16 pipelines niet gehaald... Ik had echt mijn bios geback-upped!
Ik had ook een asus 850pro bios van techpowerup geprobeerd, die gaf het zelfde resultaat.

Ik had hem terug geflasht met de flashrom16p, en ook met de normale flashrom

gewoon zo "flashrom -p 0 oldbios.bin" dat is toch goed?

ps. mijn device ID is geworde: 0x5d4f wat is die van jouw?

[ Voor 13% gewijzigd door koenketelaar op 23-12-2005 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Bij mij staat het zo:

PCI-E Device 0x5D4F Bus:1 Dev:0 (dit is de kaart die ik "selecteer" in ATI Tool, heb maar 1 kaart, dus moet deze kiezen)
Maar dat bij Device ID staat: 5D4F, zonder die 0x...

Mijne is trouwens een "RADEON X800/X850 Series", geen X850PRO ;) Met de XT en XT PE biossen werd hij wel herkend als X850XT PE en X850XT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
Dat staat by my ook zo, alleen by beeldscherm eigenschappen en dan adapter daar staat by chipset 800 GTO (0x5d4f) en volgens my stond daar eerst 850 pro als ik me niet vergis.

Afbeeldingslocatie: http://ketelaar.biz/screen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Wahaha! Bij mij ook :? Wist dat niet eens, "vroeger" stond ook daar x800/x850 series, dat weet ik zeker.

Komt misschien door de nieuwste drivers ofzo? Ik heb nu de nieuwste ati ccc dan, maar ik weet niet of die omega ook ergens in december vernieuwd zijn? Zal wel een foutje van hun zijn, hij werkt namelijk nog wel zo goed als "vroeger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
Ik heb nu ook de nieuwste ATI Drivers, heb net format c gedaan omdat niet alles meer lekker liep.
Ik denk dat het te maken heeft met het terug flashen! Maar mijne werkt ook gewoon 100% alleen naam is anders geworde :| maarjah wat maakt het eigelijk uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad bij mij staat er ook x800/x850 serie dit pas na het installeren van catlyst 5.13 met de driver van meegeleverde cd stond hij gewoon onder ax850pro ... boeit toch niet betere driver andere naam...

mvg,

A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
Jah vind ik ook,

hier onder mijn 3DMark05 Scores

507/520 5395 (Standaart)
570/580 5981
570/590 5979
570/610 6039
Verder was ik niet gegaan, met alle snelheden liep het goed.
Temperatuur komt niet boven de 55 graden (met goede fan instellingen in atitool)

PC:
AMD X2 3800
2x corsair pc 3200 geheugen
Asus A8n-SLI Premium moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net atiflash 309 gedownload en de bios waarmee alleen 4 extra pipelines worden geunlockt en er geen hogere clocksnelheden worden ingesteld. Dan krijg je dus een Pro met 16 pipelines.

Ik neem aan dat je die 2 bestanden ( atiflash en de bios ) op een USB stick zet...

En dan... Hoe kom je in dat menu, hoe selecteer je de bios die je erin wil flashen.

En als laatste en belangrijkste: Kan is de originele bios van mijn Connect 3D X850 Pro ViVo opslaan, en er later weer in flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
Dat kan je hier http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100
en hier vinden http://www.techpowerup.co...overclocking/vidcard/34/8

Daar staat alle info om het makkelijk te kunnen doen!
Ik neem aan dat je wel een APG versie hebt? want 16p met de pci-e gaat niet lukken.

mvg, Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen, ik heb een AGP ja :)

Bedankt voor de links

• WingsOfFury
Ik haal 6280 met artifacts en 6120 zonder.

Ik ga dalijk naar een maat die (op mijn aanraden :D ) een x850pro AGP heeft aangeschaft. Kan iemand even zijn score posten in 3DMark05, MET die 4 unlockte pipelines.

En wat vinden jullie: een nieuwe topic starten, zoals deze, maar dan in agp-versie, of zal ik gewoon mijn eerste post herhalen alleen dan in agp-versie, in dit topic dus?

Trouwens nog ff een vraag: komen artifacts door:
- te weinig volt
- te heet
- of gewoon te ver overgeclokct
Hij heeft namelijk watercooling, maar wil het eerst ff @ air proberen -> de kaart ook ff testen of hij in orde is, anders moet hij natuurlijk terug. Haalt hij dus met WC een hoger oc dan zonder? Of heb je daar alleen iets aan als je gaat voltmodden?

Verwijderd

Je krijgt artifacts door een te verre overclock, hitte of te weinig Volt.. Hoe beter gekoelt, des te verder je max oc. Als je flink gaat overclockt, dan wil ie ook meer Volt, of ie dan echt veel verder wil is ook niet zeker. Wil niet zeggen dat als je hem met een PhCh koelt, dat de core tot 2000 Mhz is over te clocken. En ook niet dat als je er 10 Volt op de core zet dat ie tot 2000 Mhz is te oc'en.

Met water kom je doorgaans verder dan met lucht, maar er kunnen ook mensen zijn die met hun lucht gekoelde X850 verder komen dan jou vriend met een watergekoelde X850 Pro. Dan hebben zei gewoon een core / ram dat verder wil.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 16:18 ]

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:16:
Je krijgt artifacts door een te verre overclock, hitte of te weinig Volt.. Hoe beter gekoelt, des te verder je max oc. Als je flink gaat overclockt, dan wil ie ook meer Volt, of ie dan echt veel verder wil is ook niet zeker. Wil niet zeggen dat als je hem met een PhCh koelt, dat de core tot 2000 Mhz is over te clocken. En ook niet dat als je er 10 Volt op de core zet dat ie tot 2000 Mhz is te oc'en.

Met water kom je doorgaans verder dan met lucht, maar er kunnen ook mensen zijn die met hun lucht gekoelde X850 verder komen dan jou vriend met een watergekoelde X850 Pro. Dan hebben zei gewoon een core / ram dat verder wil.
OK, thanks!

Kun je de voltage van je gpu regelen/uitlezen/verhogen? Ik weet dat je kunt voltmodden, maar kun je het niet zoals bij je cpu "gewoon" verhogen in je bios (of met een progje voor je gpu dan)?

[ Voor 4% gewijzigd door WingsOfFury op 29-12-2005 18:47 ]

Verwijderd

Ik ga de Voltmod binnenkort doen ,

kom nu tot 640/630 zonder artifacts

Ik zal de pics posten als het zover is :)
kaart wordt trouwens met de arctic silincer 5 niet warmer dan 54 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:33:
Ik ga de Voltmod binnenkort doen ,

kom nu tot 640/630 zonder artifacts

Ik zal de pics posten als het zover is :)
kaart wordt trouwens met de arctic silincer 5 niet warmer dan 54 graden :)
Wat is score hier mee? :? Klinkt als 6500-7000.

Heb je je pipes al kunnen unlocken?

En welke voltmod ga je doen? Ik zit er ook aan te denken om te modden, zodra ik een VF700-Cu in mijn bezit heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me score is 6503 in 3dm05

Amd Mobile 2500@2300mhz
3x 512MB GEIL Value select @ 11,5x200 (2.3.3.8)

Geen super snelle pc dus de score vindt ik netjes!
dit is nog steeds @ 12 pipes !!!!!

het schijnt dat met 16 pipes je gpu heter en ook meer stroom gaat verbruiken.
Dan wie weet kom je wel met een hogere 3dmark score als je maar 12 pipes hebt.
Ik wil de voltmod doen voor de gpu. moet nog even uitzoeken hoe en wat.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:35:
me score is 6503 in 3dm05

Amd Mobile 2500@2300mhz
3x 512MB GEIL Value select @ 11,5x200 (2.3.3.8)

Geen super snelle pc dus de score vindt ik netjes!
dit is nog steeds @ 12 pipes !!!!!

het schijnt dat met 16 pipes je gpu heter en ook meer stroom gaat verbruiken.
Dan wie weet kom je wel met een hogere 3dmark score als je maar 12 pipes hebt.
Ik wil de voltmod doen voor de gpu. moet nog even uitzoeken hoe en wat.
Heb jij de "echte" kaart in je laptop zitten? Dat past toch niet, je hebt toch zon speciaal ding dan? Of heb je je mobile gewoon in een kast gestopt? 6503 is wel nice, welke core/mem heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempron 3400+ @ 2.6 Ghz
2x 512mb Crusial Ballistix PC4000 2-2-2-5 1T
HIS x850xt 256mb agp

3dMark05 = 6390

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 12:13:
Sempron 3400+ @ 2.6 Ghz
2x 512mb Crusial Ballistix PC4000 2-2-2-5 1T
HIS x850xt 256mb agp

3dMark05 = 6390
Wtf, de XT die maar zo weinig haalt? Zeker nog niet ovegeclockt of wel? Indien wel: welke speeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn score van 6390 lijkt mij geen slechte score als je die vegelijkt met de score van deze kaart op andere forums.
Tomshardware heeft bijvoorbeeld een score van 5926 3dmarks05 voor de x850xt gpu, en dat op een Athlon 64 4000.

Mijn HIS x850xt 265mb agp loopt op 540/1160

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:36:
Mijn score van 6390 lijkt mij geen slechte score als je die vegelijkt met de score van deze kaart op andere forums.
Tomshardware heeft bijvoorbeeld een score van 5926 3dmarks05 voor de x850xt gpu, en dat op een Athlon 64 4000.

Mijn HIS x850xt 265mb agp loopt op 540/1160
Die van tom is @ stock, anders is het onmogelijk zo laag te halen. Mijne haalt namelijk 6180 @ overclock en ik heb dus de pro (12 pp) en hij de xt...
Jouwe moet veel verder kunnen overclocken, hij is stock 520/1080. Je moet minstens mijn speeds kunnen halen, want mijne is maar 507/1040 standaard. Probeer 570/1200 eens. Dat is iets minder dan mijne, ik heb 570/1220. Ik hoop dat je dit even wilt testen voor mij en kun je ook ff naar je temps kijken vlak na het benchen en @ idle?
Hardstikke bedankt, ben er echt benieuwd naar :)

PS: als hij te warm word, of het niet aan kan, dan start je pc opnieuw op, het is bijna onmogelijk dat je kaart kapot gaat, daar hoef je dus niet bang voor te zijn ;) Artifacts = ff 10 Mhz eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat testen blijkt de stabiele max van mijn HIS x850xt 256mb agp te liggen op
560/1180, idle 40c - full load 56c.

3dmarks05 = 6558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe ,

Ik een een Athlon Mobile processor gewoon op me mobo zitten idd , dus geen labtop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1641544
nieuwe score in 3dmark05 _/-\o_
6300+ met een atlon xp 2600+ :X

als iedereen nou even futuremark linkjes post is het beter te vergelijken.

Ik heb net de memory timings aangepast zoals die in het "gto² >xt pe topix staan" hierdoor werd me score alleen maar lager :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 04:21:

Ik heb net de memory timings aangepast zoals die in het "gto² >xt pe topix staan" hierdoor werd me score alleen maar lager :'(
Erm, kan ik een futuremark account maken als ik mijn 3DMark05 illegaal heb geregistreerd? Dat progje kost 150 euro ofzo, dus ik ga ervan uit dat iedereen 'm illegaal heeft, maar kan ik dan dus gewoon een linkje creeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WingsOfFury schreef op maandag 02 januari 2006 @ 05:50:
[...]

Erm, kan ik een futuremark account maken als ik mijn 3DMark05 illegaal heb geregistreerd? Dat progje kost 150 euro ofzo, dus ik ga ervan uit dat iedereen 'm illegaal heeft, maar kan ik dan dus gewoon een linkje creeren?
het kan ook gewoon met de demo hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:22:
[...]

het kan ook gewoon met de demo hoor _/-\o_
:X Ik zal het vanavond even doen, ik hoop dat meer mensen het ff kunnen doen, is inderdaad makkelijker en overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 00:18:
Na wat testen blijkt de stabiele max van mijn HIS x850xt 256mb agp te liggen op
560/1180, idle 40c - full load 56c.

3dmarks05 = 6558
Ik heb alleen niks aan de voltage etc veranderd, zou ik hierdoor een hoger overclock moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:56:
[...]

Ik heb alleen niks aan de voltage etc veranderd, zou ik hierdoor een hoger overclock moeten kunnen halen?
Ook mijn vraag. Voor zover ik weet:
als je je kaart verder overklokt vraagt hij meer volt (tot een max). Die max kun je verhogen door een volt mod, waardoor hij dus verder kan overklokken, indien de temp het toe laat (WC zou handig zijn). Dit weet ik niet zeker, dus ik hoop dat iemand het ff kan bevestigen.

PS: vergeten futurmark acc te maken, vanavond zal ik het echt doen :) Als ik het niet vergeet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou je vraag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Is het mogelijk om je voltage software matig (dus geen vmod) te verhogen? Zo ja: zal dit invloed hebben op mijn oc, of zuigt mijn vga automatisch al de "nodige" voltjes door?

Nu iets duidelijker? :P

Futuremark link komt er nu aan, ik hoop dat nog meer mensen die van hun willen posten... Ff extra koeling erbij doen en proberen nieuwe oc te halen :)

Edit:
The registration key you are using is illegal. The ORB database contains a record of every valid key created by Futuremark, and the key you are using cannot be verified.

If you feel this message is in error, please contact Futuremark support. Include your purchase details and the following information in the support request:

Errorcode: 500 / -21, Wed Jan 04 05:18:09 EET 2006, **@gmail.com, 3481235

Thank you.

Note that all attempts to use the ORB with a suspected illegal registration key are logged.

To gain access to the ORB and to support us, purchase the Pro version.
Oops.
Ik post wel mijn specs enzo erbij, als ik nog boven de 6200 uit kan komen vanacht.

[ Voor 43% gewijzigd door WingsOfFury op 04-01-2006 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 08:39

De Dona

Wie anders?

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 04:21:

Radeon-rx, ik probeer vandaag ook nog om mijn bios te flashen naar een xt-pe als dat kan met een sapphire kaartje.. :/
Mijn specs:

Athlon xp 2800+ @ 2,09 Ghz
MSI KT4 AV
1024 Mb ram pc 3200 (2x512)
Sapphire ATI Radeon X850 Pro 256Mb Vivo (AGP versie)
Watergekoelde CPU, moet nog ff sparen voor GPU waterblok 8)7

Ik had er eentje op mijn Aopen Nvidia Geforce ti4200 128Mb, maar nog niet geprobeerd of deze op me nieuwe kaart past, had geen geduld meer :X

Ik laat het jullie weten wat mijn score is in 3dmark 05, maar eerst wil ik weten of mijn geheugen bankjes op me videokaart niet gekoeld moeten worden? :?

Btw ben nieuw op het forum maar wel bekend met computers en OC'en :D

Edit:
Ik heb toenet 3dmark 05 voor het eerst gedraaid, maar ik kom maar uit op een 3D mark score van 3500 |:( |:( Hij is wel volledig standaard nog, maar hoeveel word er gemiddeld behaald met een standaard X850 Pro (AGP) :?

Edit 2 8)7 :
ff mijn systeem gereboot en het deed wonderen, :*)
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1652330
5043 3D Marks :)

[ Voor 19% gewijzigd door De Dona op 04-01-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de powercolor 850 XT PE een super kaart ik haal in 3Dmark05 6914 met de kaart op 575/580 haal ik 6943 met een AMD Athlon 3400+ op 2.4mghz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Ik ben even wezen OC'en..
570-590.. draait gewoon stabiel zonder artifacts :)

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1652809

Als iemand mij even kan vertellen of ik de XT - PE Bios erin kan flashen zonder dat mijn geheugen bankjes op me X850 Pro gekoeld zijn (zie me vorige post) dan probeer ik t 8)

Tot die tijd even verder OC'en, kijken hoe ver ik kom :D

Greetz ReD_Diablo })

Edit, uh ik was bezig op 573-604 :P

[ Voor 7% gewijzigd door De Dona op 04-01-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
ReD_Diablo, jou kaart is of super brak, of het komt door je cpu, maar je score is echt bedroevend laag. Stock moet hij 5300 kunnen halen (pas bij een maat van mij getest), maar dan wel met een a64 3000+ (s754).
Ik hoop dat het door je cpu komt, maar ik denk dat je kaar gewoon slecht is.

Met 550/590 (dacht ik) haalde hij iig al 5800 of zelfs tegen de 6000 aan, jij zit dan pas op de 5400...
Hij gaat er ook wc op zetten, maar doet dit niet zonder zijn chipjes eerst te koelen. Je kunt het proberen, maar ik zou het zeker niet doen als je gaat flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Waarschijnlijk is het gewoon mijn CPU.. een Athlon xp 2800+ @ stock 8)7 ,
maar het zou ook aan me programma's kunnen liggen die nog op de achtergrond mee draaien..
denk ik :?

Maar ik blijf het proberen.. ;(

Iemand toevallig programmatje om me athlon xp iets harder te laten lopen? :/

Greetz })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Overklokken van je processor doe je niet met een programmatje maar in je BIOS, nofi maar als je dat niet weet kun je beter je processor niet gaan overklokken, ga je eerst eens wat verder verdiepen in de materie voordat je spullen opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

GH45T schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:23:
Overklokken van je processor doe je niet met een programmatje maar in je BIOS, nofi maar als je dat niet weet kun je beter je processor niet gaan overklokken, ga je eerst eens wat verder verdiepen in de materie voordat je spullen opblaast.
Ik zei tog ook om mijn processor IETS over te klokken :/ , dit heb ik voorheen ook al eens een x gedaan met een programmatje alleen ik ben vergeten welke dat was |:(
Het echte overclocken doe je in de bios met je multiplier, fsb, vcore etc.
Alleen mijn athlon xp is gelocked :| , en ik heb niet zo'n zin om op mijn processor te zitte knoeien met zilverlijm en stukjes weg te zitten krassen :X

Edit: Is wel een beetje offtopic, sorry 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door De Dona op 05-01-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
ReD_Diablo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:36:
[...]

Ik zei tog ook om mijn processor IETS over te klokken :/ , dit heb ik voorheen ook al eens een x gedaan met een programmatje alleen ik ben vergeten welke dat was |:(
Het echte overclocken doe je in de bios met je multiplier, fsb, vcore etc.
Alleen mijn athlon xp is gelocked :| , en ik heb niet zo'n zin om op mijn processor te zitte knoeien met zilverlijm en stukjes weg te zitten krassen :X

Edit: Is wel een beetje offtopic, sorry 8)7
Heeft wel invloed op jou score van je x850pro, half offtopic dus. Ik denk dat niemand die dit topic leest weet hoe het moet, google dus ff.
Maar ik meen dat iemand met een 2200+ gewoon de 6000 kon halen (niet 100% zeker).

Ik denk trouwens niet dat het aan je achtergrond progjes licht. Die gebruike NIKS van je gpu, maar alleen van je geheugen. Ik heb 512 mem maar :( en jij hebt 1 gig, dus tenzij je photoshop/3dsm/weet ik het aan heb staan zal het geen invloed hebben, msn kost niks :P
Maar je kunt alsnog wel ff proberen om die dingen uit te zetten en te benchen dan, proberen kost niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste oc'ers ben nog steeds gefrustreerd over het feit dat mijn asus extreme 850pro niet net zoals alle andere bezitters gewoon op core 570 krijg... boven de 540 krijgt hij allemaal zwarte vlekken in beeld en begint hij te trekken.. in ati tool geeft hij bij 560 overigens nog niets geen problemen aan als ik met het programma zelf zoek naar de hoogste oc.. maar mijn beeld terkt dan als de heel... ligt dit aan mijn monitor ofzo... las ergens op dit topic dat ik mijn voltage van mijn gpu hoger moet zetten maar hoe doe ik dit? in de bios... Wat doe ik fout? Als iedereem zijn core op 570 krijgt (stabiel) waarom ik niet dan? help?????

mvg,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:40:
Ik heb de x850 pro van connect3d(agp versie)
en het is bij me gelukt om er 16 pipelines uit te halen :D

6100+ met:
atlon xp 2600+@2,3ghz
2x1gb corsair twinx pc3200
x850pro@XT PE 540,590
asus a7n8x.2

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1494672

edit: temperatuur is na het gamen ca 64 graden
Radeon-rx haalt hier een score van 6100+, het zou dus wel aan het systeem kunnen liggen dat word gebruikt! Zijn Radeon x850 pro is hier een X850 XT PE met 16 pipelines.. _/-\o_

Myn specs :D :
athlon xp 2800+ @ 2,15ghz :+
1024 mb ram pc3200 (400mhz) (2x512)
X850 Pro @ 570-590
MSI KT4 AV

Met een score van 5472 in 3D Mark '05 :/

Wanneer mijn kaart ook een XT-PE zou zijn (16 pp) dan zou mijn score ook iets over de 6000 kunnen zijn neem ik aan... :/
En ik denk dat de score ook een stuk hoger zou liggen wanneer de X850Pro @ XT PE (16 pp) in een beter systeem zou zijn getest in 3D Mark 05

Klopt het wat ik nu zeg :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:14:
T is gelukktt: :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9 :9 :9 :+ :D :D :D :D met de normale xt bios dan wel. :)

16 pipelines heb ik en me clock/mem staat op 520/540

ik heb de xt pe bios ook geprobeerd, maar als ik de clockrate niet verlaag loopt ie vast met 3d mark.

me score met de x850pro(standaard) was 5046 en die is nu 5697 :D

oja edit: met omega drivers(nieuwste) 2600+ en 1gb ddr pc3200 en een asus A7N8X2.0
:*) Waarschijnlijk gewoon het systeem dat word gebruikt en geen brakke kaart..
We hebben ongeveer dezelfde specs daarom vergelijk ik ff met dit systeem :)

Even nog sparen voor een goed waterkoelingsblok voor de X850 Pro die ook het geheugen koelt en dan ga ik maar eens aan de slag met de XT PE erin proberen te flashen.. ik houd jullie op de hoogte :*)

Greetz })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:30
Ik haal 6186 met een X800pro@ XT PE en 524core/553mem. Ik heb men geheugen iets moeten terugklokken want meer dan 557 haal ik niet zonder artifacts.
specs zijn:
AMD XP mobile 2500+ @ 2378MHz aircooled
1 GB apacer

Mss kan ik men core nog opdrijven maar ik zit bijna op de max denk ik :)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WingsOfFury schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:26:
[...]

Heeft wel invloed op jou score van je x850pro, half offtopic dus. Ik denk dat niemand die dit topic leest weet hoe het moet, google dus ff.
Maar ik meen dat iemand met een 2200+ gewoon de 6000 kon halen (niet 100% zeker).

Ik denk trouwens niet dat het aan je achtergrond progjes licht. Die gebruike NIKS van je gpu, maar alleen van je geheugen. Ik heb 512 mem maar :( en jij hebt 1 gig, dus tenzij je photoshop/3dsm/weet ik het aan heb staan zal het geen invloed hebben, msn kost niks :P
Maar je kunt alsnog wel ff proberen om die dingen uit te zetten en te benchen dan, proberen kost niks ;)
ff uit je startpost :
x850PRO:
+ De temperatuur na 3DMark05 staat op 50 graden!
+ Kaart loopt weer stabiel!
- Kaart word herkent als een x800/x850 serie!
- 3DMark05, alleen de games tests: 4346!

Je zegt net dat je met een x850pro 6000+ kan halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:54:
[...]

ff uit je startpost :
x850PRO:

Je zegt net dat je met een x850pro 6000+ kan halen :X
Toen was ik nog noob (eigenlijk nog steeds) en had ik maar 540/570 ofzo, nu draai ik 570/610, vandaar ;)
Met een core van 550 en dan mem op 590 had ik 5300 en met 600 mem kreeg ik 6000, dat verschil was op eens echt super groot.

Schiet me trouwens net te binnen: volgens mij had ik bij mijn ts ook nog niet mijn cpu overgeclockt. Dat scheelt volgens mij ook (maximaal 200 puntjes, denk ik). Ik pas de ts wel ff aan.

Bovendien (edit 2 :P ):
WingsOfFury schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:48:
x850PRO:

x850PRO OC @ Core: 570, Mem: 610:
+ De temperatuur na 3DMark05 staat op 58 graden!
+ 3DMark05, alleen de games tests: 6120! Bijna 2000 meer dan de standaard PRO!
Die 4346 was @ stock speeds he ;) En ik zag net dat ik mijn eerste oc met 570/580 had @ 5300 puntjes. Ik dacht toen dat dat de max was...

[ Voor 56% gewijzigd door WingsOfFury op 06-01-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Als we nou eens allemaal onze resultaten posten zoals Radeon-rx en ik al enkele keren hebben gedaan.. :D

Radeon rx:

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1641544 _/-\o_

Ik:

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1652809

En nog even een vraagje aan Radeon-rx :) .. Heb jij je geheugen gekoeld of run je nogsteeds met je stock koeler..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

O-) ff plaatjes van me stock :X koeler.. toen ik de doos open maakte dacht ik dat ie het geheugen ook koelde maar toen ik wat beter keek zag ik dat ze er half onder uit staken en er een ruimte tussen zat ;(
Is de koeler bij iedereen ongeveer hetzelfde?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spdona/Foto-0017.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spdona/Foto-0018.JPG
En draaiend :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spdona/Foto-0019.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep zo 1 heb ik ook :D maar jij hebt em zo te zien alleen overgeklokt maar nog niet geflashed :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Mijn (Asus, PCI-E) koel-blok is veel groter en koelt ook het geheugen, maar mijn ventilator is weer een stik kleiner. Volgend weekend ga ik, waarschijnlijk, de zalman VF700-cu halen en gelijk dan ff de volt-mod doen (als die voor PCI-E is). Dan zal ik gelijk ff posten of die koeler werkt (qua temps) en of de volt-mod werkt.

Maare, ReD_Diablo, jij hebt (op futurmark):
X850 Pro OC Core: 573 Memm: 604 met een score van 5426 :?:?:?
Met 561/600 heb ik al 5985 (net getest, met background progjes aan). Enige verschil is dat ik PCI-E heb en jij AGP, daarbij is jou core nog wel hoger ook.
En ook een belangrijk verschil is de cpu, heeft dit dan toch zoveel invloed op je score? (Ik heb een a64 3200+ @ 2,6 gig) Maar daarin tegen heb ik maar 512 merloos geheugen en jij 1 gig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Ja het is beetje aan de lage kant maar mijn systeem loopt ook niet echt lekker meer :/ ..
Ik denk dat het tijd word om alles een keer eraf te gooien (formatten) en een frisse installatie van Win xp Media Center (win xp prof. btw) uit te voeren.. Vooral met opstarten is ie de laatste tijd traag :X

Ik denk dat ik dat morgen maar ff ga doen en dan nog een proberen een testje te draaien met een schoon systeem >:)

Maar als ik het goed begrijp heb jij, Radeon-rx, je geheugen ook niet gekoeld (zelfde koeler als my) maar wel je bios naar XT PE geflashed..? Dan ga ik dat morgen ook maar eens doen als dat zo
is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Heb een score van 6312 gehaald in 3DMark05 met Core: 594 Mem: 604.
Geen artifacts te bekennen, en ook games zoals Half Life 2 lopen stabiel.
Temperatuur van de kaart wordt maximaal 65 graden, is dit te heet of kan het nog?

Specs:

Asus A8N-E
AMD X2 3800+ stock 2.0Ghz @ 2.5GHz
2 x Corsair 512MB
Asus X850 Pro
2 x Hitachi 120Gb S-ATA @ Raid 0

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schiz0phrenic schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:42:
Heb een score van 6312 gehaald in 3DMark05 met Core: 594 Mem: 604.
Geen artifacts te bekennen, en ook games zoals Half Life 2 lopen stabiel.
Temperatuur van de kaart wordt maximaal 65 graden, is dit te heet of kan het nog?

Specs:

Asus A8N-E
AMD X2 3800+ stock 2.0Ghz @ 2.5GHz
2 x Corsair 512MB
Asus X850 Pro
2 x Hitachi 120Gb S-ATA @ Raid 0
Dat is geen slechte score, maar dat zul je zelf ook wel in de gaten hebben :P 65 Graden is geen probleem, de mijne wordt zo warm in m'n Shuttle dat ik niet eens een half uur CoD2 kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Schiz0phrenic, welk merk is jouw kaart? 594 core zonder WC is behoorlijk nice :P

Als 3DMark05 goed loopt is dat nog geen garantie voor games. Ik kan 3DMark05 @ 570/620, maar in een spel moet ik naar 561/600 o mzonder artifacts te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Laatst online: 07-01 12:23
x800gto hier .. :P draai 580 / 587mhz .. goed voor 6050 punten voor 3dmark05 (alleen gametest) :9

edit: oja .. zalman koeler erop (50c' max)

[ Voor 27% gewijzigd door waterking op 07-01-2006 17:17 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
@ WingsOfFury

Ik heb een Asus Extreme AX850Pro voor € 209,- bij Alternate gehaald.

Misschien zou mijn mem nog wel iets omhoog kunnen, maar de behaalde score vind ik eigenlijk wel voldoende. Zowel Half Life 2 als F.E.A.R. heb ik zonder artifacts of crashes kunnen spelen, echter heb ik niet langer dan een half uur per game getest.

Zal mijn mem nog wat hoger zetten, kijken of het dan nog steeds zo soepel loopt :)

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Schiz0phrenic schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:34:
@ WingsOfFury

Ik heb een Asus Extreme AX850Pro voor € 209,- bij Alternate gehaald.

Misschien zou mijn mem nog wel iets omhoog kunnen, maar de behaalde score vind ik eigenlijk wel voldoende. Zowel Half Life 2 als F.E.A.R. heb ik zonder artifacts of crashes kunnen spelen, echter heb ik niet langer dan een half uur per game getest.

Zal mijn mem nog wat hoger zetten, kijken of het dan nog steeds zo soepel loopt :)
Damn die heb ik ook, alleen dan van MyCom (was toen aanbieding, 250, weekje later ook bij alternate 250 :P ). En ik heb ook zelfde mobo :)

Ff paar vraagjes:
Heb je nog je stock koeler? (Aan je temp te zien wel, just checking)
Hoe heb je oc'ed? Echt instapjes van 5 Mhz?
Geen voltmod, gebruikt, denk ik?

65 graden is netjes, veel hoger moet hij niet gaan, mijne zit ook rond de 60 graden (lagere core klok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan ieman dhier vertellen met een noriginele X850 XT PE wat de mem timings zijn bij atitool ?
Ik ben daar wel benieuwd naar wat et verschil is tov de GTO 2 ...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

;) Ik heb het even snel voor je opgezocht wat de timings zijn, niet in ATI-tool want ik ben niet in het bezit van een X850 XT-PE (helaas niet :'( ,hopen dat mijn Pro te flashen is :*) ) maar heb de specs die de fabrikanten opgeven even voor je opgezocht:

GPU: Core/mem
GTO2 -> 400/980
X850 xt-pe -> 540/1180

De clocks zijn hetzelfde voor zowel AGP als PCI-e, de overclockbaarheid en de unlockbaarheid van de verschillende versies verschillen daarintegen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb al een tijdje een connect3d x850pro vivo agp. Na verschillende topics over het flashen / overclocken etc gelezen te hebben wilde ik het zelf proberen. Ik heb gebruik gemaakt van flashrom + de x850xt bios die op pagina 1 staat. Netjes een bootable floppy gemaakt, flashrom bestandjes + de nieuwe bios gekopieerd, computer opnieuw opgestart en laten booten van floppy.

Als eerste heb ik een backup gemaakt van mijn oude bios (cmd flashrom -s 0 oldbios.bin) en daarna de nieuwe bios ingeladen (cmd flashrom -f -p 0 x850xt). Helaas waren de 4 pipelines niet geopend, alleen de clocksnelheid van de core en het geheugen waren omhoog gegaan. Toen wilde ik mijn oude bios terug zetten. (cmd flashrom -f -p 0 oldbios.bin) Alleen nu heb ik het volgende probleem.

Als ik mijn oude bios terug zet en ik kijk met ati tool naar de clocksnelheden staat er 520 core en 540 geheugen terwijl dit altijd 500 / 500 was + de kaart wordt ook een flink stuk warmer zon 80 graden stressed en 50 graden idle.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb zelf ook een connect3D x850Pro, pas gekocht.

Heb al die forums nageplozen, de flash verschillende malen geprobeert met andere merken biossen, ook een empty.bin flash geprobeert, daarna de real flash , drivers uninstalled etc... maar nog steeds zie ik maar 12 pipelines.

Windows meld wel XT/PE en ATI-tool ook. Clock default is dan 540/590.

GPU overclock stop bij 555 Mhz (daarboven reboot!)
Geheugen kan op 600/610mhz.
Standaard koeler; max temp zo rond de 72c

Er is ook goed nieuws, de scores zijn wel omhoog gegaan, van 4860 naar 5687. Hoe dat komt begrijp ik niet, de 4880 haalde ik met 540/600 setting, na de flash haal ik 5687 met dezelfde clock.
Terwijl er nog steeds maar 12 pipelines zijn. raar, maar wel lekker.

Specs:
Asus A7N8X-X
Athlon XP 2800+ mobile (@12x200= 2400mhz, 1.8volt)
2x 512 MB Corsair PC3200, 2.5cas (400mhz)
Connect3D x850 Pro @XT-PE (12pipelines) 540/600

3Dmark 2005 score: 5687

ps: lees toch echt dat veel x850 Pro's een laser-cut hebben, iig de latere modellen!

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ Madrox: waarschijnlijk heb je ze open geflashed maar zijn ze na het terugflashen open blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

fillrate testen, dat geeft aan of er 3 of 4 quads enabled zijn.. wrs met rivatuner ook goed te controleren...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1 2 Laatste