Beste tweakers,
Ik heb nu binnen 24 uur tijd 2x een blauw scherm in Win XP gekregen met de volgende error: KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
Ik ben wat rondgaan speuren op internet en op tweakers naar de oorzaak van deze error en kwam vervolgens op een site van microsoft uit waarin aanbevolen werd om het systeemlogboek te bekijken. Dit heb ik dus gedaan en kwam de volgende waarschuwing tegen:
Het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat \Device\Harddisk0\DR0 binnenkort niet meer werkt. Sla uw gegevens direct op en vervang het vaste-schijfstation. Het kan zijn dat het apparaat al snel niet meer werkt.
Hoe serieus is dit? gaat mn HD het binnekort begeven?
bovendien heb ik nu 3x de volgende fout gekregen:
Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Iemand enig idee wat dit betekent?
alvast bedankt voor de reacties
Edit:
Het systeem is zon 3/4 jaartjes oud, alleen ongeveer 3 kwart jaar geleden heb ik een aantal dingen vervangen (mobo + processor)
dr zit nu o.a. een AMD 64bit 3000+ processor in
ik draai windows XP prof
512mb geheugen (1 reepje als ik me niet vergis)
mobo = MSI K8N NEO
hd = IBM Deskstar 120GXP 60.0 gb
verder nog wat nodig? :-)
Ik heb nu binnen 24 uur tijd 2x een blauw scherm in Win XP gekregen met de volgende error: KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
Ik ben wat rondgaan speuren op internet en op tweakers naar de oorzaak van deze error en kwam vervolgens op een site van microsoft uit waarin aanbevolen werd om het systeemlogboek te bekijken. Dit heb ik dus gedaan en kwam de volgende waarschuwing tegen:
Het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat \Device\Harddisk0\DR0 binnenkort niet meer werkt. Sla uw gegevens direct op en vervang het vaste-schijfstation. Het kan zijn dat het apparaat al snel niet meer werkt.
Hoe serieus is dit? gaat mn HD het binnekort begeven?
bovendien heb ik nu 3x de volgende fout gekregen:
Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Iemand enig idee wat dit betekent?
alvast bedankt voor de reacties
Edit:
Het systeem is zon 3/4 jaartjes oud, alleen ongeveer 3 kwart jaar geleden heb ik een aantal dingen vervangen (mobo + processor)
dr zit nu o.a. een AMD 64bit 3000+ processor in
ik draai windows XP prof
512mb geheugen (1 reepje als ik me niet vergis)
mobo = MSI K8N NEO
hd = IBM Deskstar 120GXP 60.0 gb
verder nog wat nodig? :-)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 14:00 ]