is dit snel met een 56k verbinding???

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hccnet2000/webcam/inet.JPG

ik kwam opeens dit tegen en nu weet ik niet meer wat ik normaal heb en ik ben ff het spoor bijster maar is dit snel voor 56k modempie ofnie???

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ha hij geeft aan dat ie daar mee verbonden is maar daarom zal je modem niet sneller gaan als 56k..

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 14:23
tis fake......het lijkt maar zo.....het enige wat echt aan die 115.200 bps is is dat het er staat !! (:?) dus je surft en dll wel met gwoon 56.600 bps (±)

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:56
Extern modem zeker. Dat is de verbindingssnelheid tussen de com-poort en je modem (had ik vroeger ook met m'n 28k8 modempje)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Hij kan met 115.200 bps bytes ontvangen, maar dan moet het een superongecomprimeerde file zijn.

Verwijderd

dat is gewoon een foutje in de driver..

heb ik ook gehad met een 33k6 modem ..daar had ik ooit ook een keer een of andere vage driver voor geinstalleerd , toen gaf tie dus ook 115.000 aan .

maar hij werd er niet sneller van hoor .:)

• Palomar
  • Niet online
is gewoon de instelling van de com-poort.. de maximale snelheid dr van.. en aan die 'snelle' compoort hangt een traag modem :Y)

Verwijderd

Nee allemaal fout

Je modem belt in bij je Provider.. die heeft verschillende toegangs lijnen.. als je modem zich identificeert dan wijst de provider op moment van inbellen gewoon een lijn aan
en enne moment kan je gewoon een 56k6 hebben en andere keer 115k5 is simpel weg een identificatie methode bij de inbel lijnen van de provider ..
al staat er snelheid ....500Mbs
heeft niks met drivers of com poorten te maken..
gebruik de Search module en zoek naar Inbel lijnen Worldonline
kweet niet of ie er nog is aangezien dat al 2 jaar geleden is .. maar probeer het zou ik zeggen

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 23:34 schreef rick_h het volgende:
is gewoon de instelling van de com-poort.. de maximale snelheid dr van.. en aan die 'snelle' compoort hangt een traag modem :Y)
is een mogelijkheid maar dan spreek je wel over een ouwe modem !!!

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 23:52 schreef johannusm het volgende:

[..]
is een mogelijkheid maar dan spreek je wel over een ouwe modem !!!
ow kan best.. gebruik al een jaar geen telefoonmodem meer.. maar bij mijn externe 33k6 kon je dacht ik de poortinstellingen veranderen en dan stond ie ook op 115.2Kb/s.. maar ik weet het ook niet helemaal zeker.. jij zult wel gelijk hebben want je bent zo zeker van je zaak :7

Verwijderd

Ho ho ... ik ga mezelf niet als perfectioniste noemen
maar aangezien dat destijds zo ook in dat artikel stond ? neem ik aan dat hun de waarheid spreken dus zet ik het vervolgens hier neer ..

Verwijderd

Dit heeft waarschijnlijk te maken met een 'init string' waardoor de daadwerkelijke snelheid niet meer wordt weergegeven, maar de windowsinstelling van de maximale snelheid.:)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 13:28 schreef KIP het volgende:
Dit heeft waarschijnlijk te maken met een 'init string' waardoor de daadwerkelijke snelheid niet meer wordt weergegeven, maar de windowsinstelling van de maximale snelheid.:)
idd...

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25
klopt als een kip, kip

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
115K2 is de max snelheid van een 16550 UART chip, dit geeft ie dus aan en niet de lijnsnelheid, die is dan max 56K die ook niet haalbaar is in Nederland met de KPN.

En is dus geen fout van Windows, linux zou ook op deze snelheid kunnen verbinden met het modem.....

Verwijderd

877Kb in 15 minuten kan je zeker niet snel noemen. Dit is ongeveer 1Kb per seconde (gemiddeld)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 15:42 schreef mxl4 het volgende:
877Kb in 15 minuten kan je zeker niet snel noemen. Dit is ongeveer 1Kb per seconde (gemiddeld)
Zucht...:Z

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Een simpel rekensommetje leert ons dat
877000 bytes in 906 seconden ongeveer 7745 baud is. Is dus een zevende van je theoretisch maximum haalbare snelheid. (48k, 49k3 of 50k6 is normaal)

Probeer eens een vette download van 2 MB te timen. Dat zegt meer dan de tijd die je verbonden bent bij normaal surfen.

Een toptijd zou zijn rond de 5 en een halve minuut.

Bij de weg, als je ALT-PrntScrn doet, krijg je alleen het actieve venster. Scheelt weer editen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Mastermind
Op woensdag 17 januari 2001 23:49 schreef johannusm het volgende:
Nee allemaal fout
Wedden dat die wel sneller dan 56k kan?
In de tijd met BBSen had ik een 14k4 modem, maar was verbonden met 115k, hij haalde dus echt wel hoger dan 14k4 bij grote TXT files o.i.d. dit komt door de hardwarematige compressie van het modem.
(leer je datacommunicatieboek ff beter ja?)
Je modem belt in bij je Provider.. die heeft verschillende toegangs lijnen.. als je modem zich identificeert dan wijst de provider op moment van inbellen gewoon een lijn aan
en enne moment kan je gewoon een 56k6 hebben en andere keer 115k5 is simpel weg een identificatie methode bij de inbel lijnen van de provider ..
al staat er snelheid ....500Mbs
heeft niks met drivers of com poorten te maken..
gebruik de Search module en zoek naar Inbel lijnen Worldonline
kweet niet of ie er nog is aangezien dat al 2 jaar geleden is .. maar probeer het zou ik zeggen
Onzin, 500Mbps... |:(

• Mastermind
Doe maar eens een peer to peer verbinding met 56kbps modems, 1tje zet een RA server op de andere belt in. Stuur nu een tekstfile van 10MB over met alleen maar "XXXX" erin.
Dan haalt die de 80kbps met gemak.

Verwijderd

Iedereen met tenminste een externe modem kan deze waarden in zijn verbindings scherm krijgen.
Ga naar configuratie scherm==>modem==>eigenschappen==>verbinding
==>ge-affanceerd==> extra settings
En voer hier in: at&f.
OK en klaar is kees. Opnieuw een verbinding aangaan en voila er is vernonden met 115200bps.
Groetjes,
VEJ :+
Pagina: 1