Oplaadbare batterijen voor wireless desktop?

Pagina: 1
Acties:

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou graag oplaadbare batterijen willen gaan gebruiken voor mijn wireless desktops, omdat ik het kopen van batterijen wel zat ben. De batterijen lijken niet erg lang mee te gaan (+/- maand, toegegeven: cheap ass batterijen). Ik zou het niet erg vinden om de oplaadbare batterijen regelmatig te moeten opladen, dan zorg ik gewoon dat ik een dubbele set heb.

Ik heb 2 wireless toetsenborden en 2 wireless muizen. In totaal gaan er 10 AA batterijen in. Het zijn beide (verschillende) Logitech setjes.

Ik heb gelezen dat NiMH batterijen vrij goed zijn qua capaciteit (tot 2700mAh), maar dat ze ongeveer 30% van hun energie verliezen per maand. Na 2 maandan hebben ze dus sowieso nog maar ongeveer 50% van hun capaciteit, wat ze eigenlijk meer voor groot energieverbruik in korte periodes geschikt maakt, zoals digitale camera's en iPods e.d.. En ik heb geleerd dat je pas moet opladen als ze leeg zijn en ze niet te lang in de oplader moet laten zitten (hier en hier).

Nu vraag ik mij af wat het verbruik is van die wireless muizen en toetsenborden. Of eigenlijk natuurlijk: Hoe lang kan ik werken op een setje batterijen? Dus als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag (Hoe lang? Welke batterijen? Welke muis en toetsenbord? En alles wat verder interessant kan zijn).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een 3tal setjes penlites die ik gebruik voor mijn digicam maar ook voor mijn logitech wireless keyboard (muis gebruik ik er niet van). Het gaat om 2100, 2200 en 2300mA batterijen. Die in mijn keyboard gaan in ieder geval al maanden mee, zo niet al een half jaar. Muis is wel een stuk sneller leeg, een maand bij weinig gebruik en dan moet ik die dingen weer opladen.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 14:46

Dentheman

Zie signature

In mijn keybord zitten philips batterijen, toen ik ze kreeg zaten die er in, net toevallig 2 weken geleden moeten vervangen.....zijn 2 jaar meegegaan: oftwel: keybord: oplaadbaar niet oplaadbaar nemen

En mn muis gaat een maandje mee, met oplaadbare (Sony 2300 Mah of GP 2100)

[ Voor 6% gewijzigd door Dentheman op 02-11-2005 15:51 ]

Zie ondertitel

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 18:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kopjethee schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:01:

Ik heb gelezen dat NiMH batterijen vrij goed zijn qua capaciteit (tot 2700mAh), maar dat ze ongeveer 30% van hun energie verliezen per maand. Na 2 maandan hebben ze dus sowieso nog maar ongeveer 50% van hun capaciteit,
Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. NiMH batterijen hebben minder capaciteit dan niet-oplaadbare kool-zink of alkaline batterijen, dus als gewone batterijen al in een maand leeg zijn, dan zijn oplaadbare batterijen dat zeker.

Signatures zijn voor boomers.

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
ik heb ook n draadloos keyboard van logitech. daar zitten vanzelfsprekend oplaadbare batterijen in.
ook gaan deze minimaal 4 maanden mee, dit komt waarschijnlijk omdat de batterijen al vrij oud zijn. ik schat een jaar of 5. toen had ik nog geen idee wat voor ampere/uur ik moest gebruiken en zijn daarom maar 750 mAh. dit is echter wel met intensief gebruik. gamen en veel tikken.
dus even diep in je buidel tasten voor een paar setjes oplaadbare batterijen zou ik zeggen. en inderdaad voor de wat duurdere gaan.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dentheman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:50:
In mijn keybord zitten philips batterijen, toen ik ze kreeg zaten die er in, net toevallig 2 weken geleden moeten vervangen.....zijn 2 jaar meegegaan: oftwel: keybord: oplaadbaar niet oplaadbaar nemen

En mn muis gaat een maandje mee, met oplaadbare (Sony 2300 Mah of GP 2100)
Ja, mijn ervaring is ook dat een muis iets meer slurpt, dus daar kunnen zeker oplaadbare batterijen in.

Ik denk dat je gelijk hebt om geen oplaadbare batterijen in een toetsenbord te doen. In mijn eerste post zei ik al dat NiMH batterijen per maand 30% leeglopen (los van energie verbruik van toetsenbord). Dit betekent dat na 1 jaar er nog maar ongeveer 1% over is ((0.7^12)*100%), dus laten we zeggen dan hij helemaal leeg is, zonder toetsenbord... Dus 2 jaar gaat zeker niet lukken... En elke 2 jaar enkele batterijen kopen is niet zo erg.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 13:10
zink kool batterijen hebben bijna geen zelf ontlading, dus als je ze niet gebuik lopen ze ook practies niet leeg.
oplaadbare batterijen hebben die altijd wel, ik dacht 1% ofzo.
overigens zijn we volgens mij wel zover dat we qua vermogen per cell met NiMH cellen boven de zink kool cellen zitten.
misschien met je een topcraft cellen nemen van de aldi.
die zijn bij kassa eens getest als beste (en goedkoopste)
dus beter als duracell en panasonic sony of phillips

https://f1nerd.nl

Pagina: 1