Toon posts:

[Word] Kop naar volgende pagina, bookmark niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Word een kop maak van een tekst, dan wordt dat automatisch een bookmark. Deze bookmark kun je zien door de opmaaktekens te tonen, het is een vierkantje in de kantlijn voor de kop. Als ik vervolgens op de regel van de kop sta (direct vóór de kop), en ctrl+enter toets, dan voer ik een page-break in. Deze zorgt ervoor dat de kop op een nieuwe pagina staat, vaak handig als een hoofdstuk begint bijvoorbeeld. Maar de bookmark blijft achter op de vorige pagina!

Wat wel werkt is op de regel direct boven de kop gaan staan en dan de page-break invoeren. Je ziet dan dat op de nieuwe pagina eerst een lege regel en dan de kop met bookmark. Maar zodra je die regel weghaalt (want ik wil niet eerst een nieuwe regel) dan gaat direct de opmaak van de kop verloren (m.a.w. het is geen kop meer)! Dat is toch ook raar? Als ik er nu weer een kop van maak dan verschijnt de bookmark rustig op de vorige pagina!

Hoe kan ik dit voorkomen? Of begrijp ik iets niet, want op mij komt dit als zeer onlogisch over.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat vierkantje in de kantlijn is geen bookmark. Het is een aanduiding bij het opmaakprofiel die aangeeft dat 'bij volgende alinea houden' aangevinkt staat en is het eerste stuurteken in een opmaakprofiel. Tsja, het zou logischer zijn als dat op dezelfde regel bleef staan bij een page break, maar echt boeiend? Nah.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de opheldering. Ik vond het "keep with next" en zag daaronder staan: "page break before", als ik die aanvink voor een heading, dan heb ik de door mij gewenste nieuwe pagina voor een heading (hoofdstuk) én de bookmark verwijst dan wel correct.

Ik vond het wel boeiend, want het is echt irritant als je bookmarks (inhoud) niet goed verwijzen, dan heb je er niet zo veel aan namelijk...