Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel: Groot Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 08:24
Hallo, ik heb al sinds enkele jaren een thrustmaster wheel en nog nooit problemen mee gehad tot dit moment.. Hij gaat nu om de halfe minuut uit! Als je hem restart doet ie weer prima maar na een halfe minuut... En nu het gekke.. Ik dacht het zal wel een hardware matige fout zijn omdat het stuurtje ook al weer behoorlijk oud is maar nee! Op mijn laptop doet ie prima! Hoe kan dit? Ik heb google helemaal afgezocht.. Niks gevonden voor dit specifieke probleem.. GOT had ook geen gelijkwaardig topic.. Mijn systeem is windows xp.. Dus hij zou moeten werken? Wat kan er mis mee zijn?

Mvg TC

Ps: Ik denk niet dat het aan de usb lig omdat hij in geen enkele poort doet..

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
thecompany schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:35:
Hallo, ik heb al sinds enkele jaren een thrustmaster wheel en nog nooit problemen mee gehad tot dit moment.. Hij gaat nu om de halfe minuut uit! Als je hem restart doet ie weer prima maar na een halfe minuut... En nu het gekke.. Ik dacht het zal wel een hardware matige fout zijn omdat het stuurtje ook al weer behoorlijk oud is maar nee! Op mijn laptop doet ie prima! Hoe kan dit? Ik heb google helemaal afgezocht.. Niks gevonden voor dit specifieke probleem.. GOT had ook geen gelijkwaardig topic.. Mijn systeem is windows xp.. Dus hij zou moeten werken? Wat kan er mis mee zijn?

Mvg TC

Ps: Ik denk niet dat het aan de usb lig omdat hij in geen enkele poort doet..
Heb je alle usb drivers goed geinstalleerd?

• thecompany
Uhh.. Nee, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Zou dit echt nodig zijn?
En waar kan je die drivers vinden ik heb een Nvidea Nforce 2 ultra.. van asus. Zou ik de drivers daar ook kunnen vinden?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk eens of bij device manager > usb root hub (s) de optie aan staat de windows de mogelijkheid heeft om het apparaat uit te schakelen om energie te besparen.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:19

Fuelke

Forza Ferrari

Dit is meer iets voor Spielerij - Problemen & Vragen
Ik verplaats hem dan ook even.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

DaannO schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:37:
[...]

Heb je alle usb drivers goed geinstalleerd?
thecompany schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:39:
Nog nooit de usb-driver goed geinstalleerd gehad?
Lijkt me sterk... Lijkt me dan ook sterk dat het stuurtje het ooit goed gedaan heeft...
:+

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• DaannO
thecompany schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:39:
En waar kan je die drivers vinden ik heb een Nvidea Nforce 2 ultra.. van asus. Zou ik de drivers daar ook kunnen vinden?
Ja en ook op het cdtje dat je bij je moederbord hebt gekregen :)

• thecompany
Ejorne schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:41:
[...]

[...]

Nog nooit de usb-driver goed geinstalleerd gehad?
Lijkt me sterk... Lijkt me dan ook sterk dat het stuurtje het ooit goed gedaan heeft...
Nee, misschien via cds maar die heb ik allang niet meer.. Weet iemand of ik die drivers op het internet kan vinden?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

thecompany schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:43:
Weet iemand of ik die drivers op het internet kan vinden?
Ongetwijfeld weet iemand dat.. Maar met antwoord op die vraag schiet je niet veel op natuurlijk...
Check de site van het merk van je moederbord eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Ejorne op 02-11-2005 12:48 ]

• thecompany
Heb ik al gedaan maar ik kan niet bij support of download komen.. Geeft ie een vage fout aan dat iemand remote meekijkt ofzo.. Wat helemaal niet zo is.. Hebben er nog meer dit prob?

• thecompany
Ok nu via google erop gekomen maar ik zie geen usb drivers staan... Ik wil wel een nieuwe wheel aanschaffen maar ik ben bang dat die hetzelfde probleem krijgt...

Verwijderd

Volgens mij heb ik dit probleem eerder gehoord tot zover de nforce 2 chipset. Mmm, als ik mij racestuur strak even uit de doos haal dan kan ik wel kijken of ik hier ook de zelfde probleem heb. Ik heb hem namelijk niet meer gebruikt sinds me nieuwe computer heb.

Me usb gamepads werken in iedergeval pefect met me nforce 2 mobo.
Heb je ook al andere usb poorten geprobeert ? En met andere usb apparaten losgekoppeld.

• DaannO
thecompany schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:52:
Ok nu via google erop gekomen maar ik zie geen usb drivers staan... Ik wil wel een nieuwe wheel aanschaffen maar ik ben bang dat die hetzelfde probleem krijgt...
gebruik is de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop inplaats van steeds nieuwe posts te posten :)

• thecompany
Ik heb ook zon gevoel dat het niet komt door de usb... Anders zouden mijn muizen toch ook om de halfe minuut uit gaan?

Edit:) Woops zal ik in het vervolg doen..

[ Voor 17% gewijzigd door thecompany op 02-11-2005 13:01 ]

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

thecompany schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:49:
Heb ik al gedaan maar ik kan niet bij support of download komen.. Geeft ie een vage fout aan dat iemand remote meekijkt ofzo.. Wat helemaal niet zo is.. Hebben er nog meer dit prob?
De site van Asus biedt wel degelijk drivers en software voor haar producten aan.
Maar de bereikbaarheid laat idd wel eens te wensen over... probeer het later nog eens...
Ik heb daar ook problemen mee gehad, maar op sommige tijden (ik weet zo niet welke de gunstigste zijn) loopt alles soepeltjes...

Verwijderd

Gewoon van de nvidia site de nforce 2 drivers halen. Asus loopt toch vaak achter met hun drivers.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Quantor schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:39:
Kijk eens of bij device manager > usb root hub (s) de optie aan staat de windows de mogelijkheid heeft om het apparaat uit te schakelen om energie te besparen.
Of anders probeer eens het stuur via een externe usbhub aan te sluiten, dat helpt bij mij wel (tijdelijke win2k installatie). En voorheen bij m'n XP installatie werkte bovenstaande.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Quantor schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:39:
Ik heb het zelfde probleem met een thrustmaster force feedback racing wheel.

Ik heb een DFI INfinity (nforce 2). Ik ga deze optie proberen

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 17:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb hetzelfde stuurtje en de werkende drivers daarvoor (XP) zijn inderdaad lastig te vinden. Ik zal ze straks even online gooien, dan kan je die iig even proberen. Ik gebruik geen nforce chipset dus daarvan weet ik niet of ze werken, maar ze sturen het ding wel goed aan.

Verwijderd

Mijn Trust Force feedback Race maaster II blijft het wel doen op mijn nforce 2 mobo in windows 2k. Heb je er alleen last van tijdens het racen of valt je stuur ook in windows uit naar een bepaalde tijd ?

• thecompany
Het stuur valt gewoon uit, dus het ligt niet aan het spel maar aan windows..

ps. Heb je de drivers nog gevonden?

• thecompany
Hallo!! Ik dacht dat ik maar ff wilde melden dat het stuurtje werkt!! Ik zag in 1 keer een tip staan van probeer het via een usb hub.. Ik dacht ja ik heb geen usb hub dus daar heb ik niks aan.. Maar ik had nog een keer een cardreader gekocht en daar zaten 3x aansluitingen aan en daar doet ie het op!! Hij installeerde ook heel wat meer... (Drivers dan) Bedankt voor alle replies!

Mvg Gertjan

[ Voor 9% gewijzigd door thecompany op 03-11-2005 20:01 ]

Verwijderd

Ik vermoed dat de racestuur net wat te veel stroom slurpte waardoor de usb poort na x seconden uitvielt. Die usb hub haalt verschijnlijk zijn eigen 5volt van een molex vandaan waardoor die veel meer kan leveren.

Hopelijk werkt het ook bij de andere om een usb Hub te grebruiken die een eige voeding heeft.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

wrom deed mijn stuurtje (naam ff kwijt) het dan ook altijd op de USB? Stroom lijkt me toch geen probleem hoor :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1