plotselinge reset bij spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32
Ik heb de laatste tijd bij sommige spellen last van plotselinge resets. met name bij Sims2 knaltie, zodra je een in een huisje wil gaan beginnen er meteen uit. Soms heb ik dat ook bij andere spellen, maar gelukkig meestal niet.
Ik ben dus een beetje gaan zoeken naar oorzaken, aangezien dit probleem uit het niets is ontstaan. Ik heb niks veranderd aan driver o.i.d.

* Maar toch maar even nieuwe drivers geprobeert (videokaart, mobo, chipset) Geen resultaat.
* Ik houd ook wel van een potje overklokken, maar als ik alles terug zet nog steeds geen resultaat.
* Misschien dat er iets is met m'n voeding, maar dat ziet er ook allemaal goed uit.
* Memtest een nachje laten draaien en ook dat was allemaal in orde.
* Sims2 opnieuw installeren hielp ook niet (was te verwachten, want het probleem is dus niet alleen bij sims2. Het is daar echter wel duidelijk het ergst).

Dus nu heb ik eigenlijk nog m'n moederbord of CPU als schuldige over. Ik heb geen zin om windows opnieuw erop te gooien om te kijken of het daar msschien aan ligt, want dat is me echt teveel werk.
Zijn er programma's als memtest voor je CPU? Hoe zou ik kunnen zien of er iets kaduuk is aan m'n moederbord?

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 02-11-2005 13:06 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

Je temperaturen zijn normaal? van de cpu e de vid kaart?

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 14:43

Furinax

It'll only hurt until you die

eigenschappen deze computer > geavanceerd > instellingen van opstart en herstelinstellingen > vinkje weghalen bij "deze computer automatisch opnieuw opstarten"

Als je pc nu reboot krijg je het mooie blue screen of death zodat je kan zien waar de fout zit.

Verwijderd

welke voeding heb je zitten?

• Pkunk
Temperaturen zijn tof (cpu 43 stressed) Voeding is een Tagan 480 TGU01 rest staat in m'n sig. Nu eens even het blue screen of death uitproberen \o/

[ Voor 26% gewijzigd door Pkunk op 02-11-2005 12:36 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

Temperatuur van de videokaart kan inderdaad een oorzaak zijn. Schroef je kast eens open zodat er een betere airflow is en ga eens een potje gamen.

• Pkunk
Nee temp van m'n videokaart kan het echt niet zijn. Die word niet hoger dan 70graden, en als ik een hele dag quake4 aan het spelen ben gaat het allemaal prima. Bovendien is mijn airflow beter dan een open kast O-)

Het blauwe scherm v.d. dood roept:

* STOP: 0x0000008e (0x00000005,0xBF9D434C,oxBACDF6C4,ox00000000)
*** atkdisp.dll Adres BF9D434C base at BF9D3000, Datestamp 42edgddd

Google word er niet wijzer van. Iemand hier toevallig?

Hallo met Tim

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 17:55
Lijkt alsof je geheugen problemen geeft :/ , draai memtest eens met bootflop...

[ Voor 7% gewijzigd door tiepeks op 02-11-2005 12:59 ]

specs

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 08:36

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

http://www.techsupportforum.com/computer/topic/52163-1.html

en

http://tech.vault9.net/fo...4bit_NoteBook-t22572.html

misschien heb je er wat aan ;)

Asus software is dus de schuldige (mogelijk)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Pkunk
Behoorlijk ruk allemaal. Waarschijnlijk toch de Videokaart drivers. Wel vreemd, want zonder ook maar iets te hebben veranderd krijg ik eeneens die vervelende fouten.
Ik heb ondertussen nog wle allerhande verschillende drivers geprobeert (asus en nvidia), maar zonder resultaat. Ga toch maar een schone install proberen.
Topic kan denk ik wel verhuist worden onderhand ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 02-11-2005 15:17 ]

Hallo met Tim

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 17:20
hmm.. toen ik de topictitle zag dacht ik al meteen aan het geheugen.. en toen ik dit zag:

code:
1
2
* STOP: 0x0000008e (0x00000005,0xBF9D434C,oxBACDF6C4,ox00000000)
*** atkdisp.dll Adres BF9D434C base at BF9D3000, Datestamp 42edgddd

wist ik het wel zeker :)
dit hoeft niet te betekeken dat je geheugen kapot is.. ik heb ook zo`n probleem gehad en waar het uiteindelijk aan lag was waren de default settings van me moederbord.. de timings stonden zo ingesteld dat me geheugen het gewoon niet aankon.. DUS.. vul de timings is handmatig in.. kan helpen :)

• Pkunk
Nou ik heb windows maar opnieuw geinstalleerd. Met dezelfde drivers (d.w.z. de nieuwste) als waar ik mee formatteerde doet alles het nu wel. Geen idee was het was helaas. Maar alles werkt weer gelukkig.

Hallo met Tim

Pagina: 1