vraagjes over de nieuwe X-mystique soundcard

Pagina: 1
Acties:

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik heb op het moment een Live 5.1 Digital soundcard in mijn mediacenter 2005 zitten aangesloten op 2.1 boxen.
Nu wil ik graag DD/DTS kunnen spelen met het bekijken van DVD`s enzo. Verder luister ik muziek en kijk gewoon tv met mn mediacenter.

Is de aanschaf van de X-mystique met Dolby encoder het waard? Sterker nog. Heeft het nut? En wat voor boxen set heb ik dan nodig? 5.1 MET of ZONDER decoder?

Of kan ik net zo goed een 5.1 setje kopen met decoder en die aansluiten op de SPDIF uitgang van de Live! ?

thx alvast

ps. Ik speel er dus geen spellen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door fuzzyduck op 02-11-2005 12:18 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:29

-d-

Als je alleen Dolby/DTS 5.1 geluid op DVD's wilt gebruiken heb je geen DDL geluidskaart nodig mits je een receiver hebt die Dolby 5.1/DTS support heeft.
Gewoon je huidige geluidskaart optisch of met digi coax aansluiten op je receiver en klaar 's kees.

Dolby Digital Live is alleen nuttig met 5.1 games e.d., niet met Dolby of DTS bronnen/DVD's.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zou voor de laatste optie gaan.
Dan kan je ook zonder je mediacentre dvd's kijken.

• fuzzyduck
ok bedankt voor jullie reacties!

Ik ga me eens orienteren op wat leuke setjes. Die z-5500 is wel heel lekker maar die woofer... die kan ik gewoon echt niet kwijt in mn kleine appartement. (Gaat mn vriendin denk ik over de rooie). De geluidskwaliteit van de z-5450 wireless ten opzichte van de z-5500.. is dat gewoon minder of is het wattage alleen maar lager?

• -d-

-d-

Wat wil je ongeveer uitgeven ?

• fuzzyduck
tot een eurootje of 400 voor zo`n set?

• -d-

-d-

Is dit misschien iets ?

http://www.eshop.nl/produ...01_666&products_id=126544

Receiver + speakerset. Yamaha speakersetjes zijn redelijk goed, en versterkers zijn erg goed (helemaal voor het geld imho) - hoe het in verhouding staat kwa geluid met de logitech setjes weet ik niet, aangezien ik m'n PC ook op m'n receiver heb staan en geen aparte speakers heb.

Je kan dan dmv een optische of coax kabel je PC aansluiten op de receiver en dan ook andere apparaten zoals een TV/cd speler/DVD etc er op aansluiten.

• fuzzyduck
ziet er helemaal niet slecht uit.! thx voor zoeken voor me! Ik heb nml niet zo veel verstand van dat soort setjes. Ik ga me morgen inlezen in deze set.
Ik laat het je weten nog!

• fuzzyduck
kweenie. Ik kan geen enkele recensie vinden over deze set. Ik dacht zelf aan de Z-5500, Z5450 wireless of de megaworks. Alleen heeft die laatste geloof ik geen decoder

EDIT: Oowww nou zie ik het. Het zijn eigenlijk 2 aparte dingen. Receiver en boxen met elk een eigen naam. Ga gelijk recensies zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door fuzzyduck op 03-11-2005 11:58 ]

Pagina: 1