RemotelyAnywhere en games

Pagina: 1
Acties:

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Nogmaals, iets anders geformuleerd.

Ik wil RemotelyAnywhere gebruiken om via een andere PC in te loggen op mijn machine thuis en daar even de ingame e-mail van mijn mmorpg spelletje te lezen.

Als ik dit nu probeer krijg ik alleen maar zwart beeld, wel zie ik de ingame cursor.

Ik weet dat optimaal gamen via een remote desktop er niet in zit, maar het hoeft niet mooi te zijn of 100fps te hebben. ik moet alleen 1 knopje klikken en daar even wat tekst lezen, that's it!

Trouwens, ik weet ook dat het mogelijk is, heb er nl. screenshots van gezien... ik denk dat het probleem wat ik ondervind of een configuratiefout is of misschien een directx probleem.

iemand engie tips of ideeen?

thanks!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het zal moeilijk worden om dit te bewerkstelligen. De protocollen zijn er niet op gebouwd om zulke grote hoeveelheden data door te geven, en ik denk dat een simpel standaardvideokaartje het ook niet zo makkelijk zal hebben met die grafische bewerkingen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sanfranjake schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:10:
Het zal moeilijk worden om dit te bewerkstelligen. De protocollen zijn er niet op gebouwd om zulke grote hoeveelheden data door te geven, en ik denk dat een simpel standaardvideokaartje het ook niet zo makkelijk zal hebben met die grafische bewerkingen :P
Eerder zal de CPU niet toereikend zijn.

Je krijgt waarschijnlijk een zwart scherm omdat je spel in overlay-mode draait. Als je een video-kijkt in overlay-mode zie je ook een mooi zwart scherm via RAdmin/RA. Oplossing: 1 video opstarten (die draait dan in overlay mode en is zwart) en daarna nog een video opstarten (die draait dan in non-overlay mode) en die zie je dan. Of je video forceren om non overlay mode te gebruiken.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

Probleem is de virtuele videokaart waarmee Remotespul werkt. Welke geen support voor Direct3d/DirectDraw en andere grafische API's heeft.
En dus een zwart scherm, of error geeft in die gevallen.
De cursor wordt wel weergegeven, omdat blijkbaar de standaard cursor wordt veranderd, en geen gebruikt wordt gemaakt van de mogelijkheid om cursors aan te maken in DirectX api.

Het gaat dus gewoon niet werken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:10:
<frans accent> Aha! But I have got ze proof!!! </frans accent>

http://home.earthlink.net/~tyanna/images/mydesk.jpg

via een ander programma weliswaar maar het moet mogelijk zijn dus...

en ja, het ziet er crappy uit, maar nogmaals ik hoef geen mooie graphics..

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
ThunderNet schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:22:
Probleem is de virtuele videokaart waarmee Remotespul werkt. Welke geen support voor Direct3d/DirectDraw en andere grafische API's heeft.
De cursor wordt wel weergegeven, omdat blijkbaar de standaard cursor wordt veranderd, en geen gebruikt wordt gemaakt van de mogelijkheid om cursors aan te maken in DirectX api.

:'( ik geef het maar op... dan maar niet remote gamen O-)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

enige mogelijkheid die overblijft, is de complete screenbuffer steeds versturen.
(dit is aan het eind van de rit in de videokaart). Dus dan kom je al heel snel op grote bestanden ;) of echt heel crappy. Maar je kunt het programma wat je in dat linkje laat zien toch proberen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
ThunderNet schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:26:
enige mogelijkheid die overblijft, is de complete screenbuffer steeds versturen.
(dit is aan het eind van de rit in de videokaart). Dus dan kom je al heel snel op grote bestanden ;) of echt heel crappy. Maar je kunt het programma wat je in dat linkje laat zien toch proberen? :)
daar heb ik geen licentie voor :-(
en is best een duur programma vergeleken met RemotelyAnywhere aangezien je inlogged op hun website en via daar inlogged op jou pc. (terugkerende licentie kosten blergh)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Citrix klinkt interessant om zoiets eens mee te proberen, hebben we het over WoW roodbwoy?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Is VNC geen optie ? Laatst heb ik meegekeken hoe iemand fear speelde, en dat gaat niet echt snel neemaar je ziet het beeld van het spel wel.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
sanfranjake schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:31:
Citrix klinkt interessant om zoiets eens mee te proberen, hebben we het over WoW roodbwoy?
Nee, hij zei in zijn eerste topic EVE Online ;)

Wauw, een sig!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:22:

Valt RemotellyAnywhere dan niet terug op een raw methode? Screen grabben, verandering in scherm berekenen, zippen en dan opsturen?

Probeer anders een RAdmin, zal vast wel een trial van zijn.

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
thanks voor de goeie tips, daar heb ik wat aan :-)

en sanfranjake, van de WoW-ziekte ben ik gelukkig genezen _/-\o_
ben nu die-hard EVE-online addict |:(

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Erkandude schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:33:
Is VNC geen optie ? Laatst heb ik meegekeken hoe iemand fear speelde, en dat gaat niet echt snel neemaar je ziet het beeld van het spel wel.
ken het programma niet, is het noodzakelijk dat je op de PC waarvan je de remote connectie wilt maken vnc software moet installeren ?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Op de pc die je wilt besturen draai je VNC server (te beveiligen met pasword) en op de remote computer draai je VNC viewer (bovendien gratis) :
http://www.realvnc.com/download.html

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan mij herinneren dat games onder RealVNC wel werkt inderdaad, uiteraard gigantisch brak, maar voldoende voor je ingame mail te lezen. Hetzelfde geld voor filmpjes.

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 02-11-2005 13:42 ]

🌞🍃

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

wat voor OS heb je op de doel PC staan? je zou RDP kunnen proberen als het windows XP Pro is.

Remote desktop kun je aan zetten bij control pannel -> system..

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Zerveza schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:55:
wat voor OS heb je op de doel PC staan? je zou RDP kunnen proberen als het windows XP Pro is.

Remote desktop kun je aan zetten bij control pannel -> system..
ermm, ik denk dat het over het all gemeen gebruikt gaat worden op XP bakken ja. Liefst installeer ik geen extra software op de machines waarvan ik remote inlog.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

volgens mij was vnc ook mogelijk vanuit een browser.

toch maar even gezocht:
Using a web browser as a viewer
The VNC servers also contain a small web server. If you connect to this with a web browser, you can download the Java version of the viewer, and use this to view the server. You can then see your desktop from any Java-capable browser, unless you are using a proxy to connect to the web. The server listens for HTTP connections on port 5800+display number. So to view display 2 on machine 'snoopy', you would point your web browser at:
http://snoopy:5802/
The applet will prompt you for your password, and should then display the desktop.

[ Voor 86% gewijzigd door solomo op 02-11-2005 14:12 ]

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Solomo schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:05:
volgens mij was vnc ook mogelijk vanuit een browser.

toch maar even gezocht:

[...]
aahhh!!! you're the man the man the man! Ga het thuis gelijk even proberen!
Pagina: 1