Dat wordt er hard in gezet, dus als nu ik quote komt jouw naam tekstueel in mijn bericht. Dat verandert niet mee.Kayshin schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:53:
In Remy in "De humor van Google" Wordt een post van -NMe- gequote uit de tijd dat hij nog NMe84 heette. Is het dan niet de bedoeling dat er in quotes ook de nieuwe naam wordt weergegeven?
[afbeelding]
|>
Ook de link, is een gewone rml link, en zou je dus kunnen veranderen
[quote][/norm][b][message=24519489,noline]Kayshin schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:53[/message]:[/b]
In [MESSAGE=21896760]Remy in "De humor van Google"[/MESSAGE] Wordt een post van -NMe- gequote uit de tijd dat hij nog NMe84 heette. Is het dan niet de bedoeling dat er in quotes ook de nieuwe naam wordt weergegeven?
[[url=http://members.home.nl/kayshin.flashproductions/fout.jpg]afbeelding[/url]][/quote]
Zo staat jouw quote dus in mijn bericht
[ Voor 60% gewijzigd door ThunderNet op 02-11-2005 11:56 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Daarnaast zou het een flinke operatie zijn voor de modjes. Want ik dacht dat oude usernames alleen in de notes van een persoon staan. En dan een giga query die ze in alle posts waar ze met de oude username gequote worden, vervangen door de huidige?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Het is alleen wat vreemd dat het niet klopt. Op een forum als dit zou je eigenlijk al zeker verwachten dat er net zo'n dergelijke voud in zou moeten staan. Mja das mijn mening
Intentionally left blank
Dat lijkt me inderdaad de enige andere optie, en daar zullen crisp en co inderdaad niet zo blij van worden.JHS schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:24:
De enige (?) oplossing, en dan alleen nog voor de toekomst, een rml code die verwijst naar het userid en dan wordt omgezet naar de username, betekend dat alle berichten moeten worden geherparsed zodra iemand zijn nickname verandert. Niet zo goed voor de performance. .
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Je zou op zich voor in het geval er wel een nick changed bijvoorbeeld 1x in het half jaar de quotes kunnen doorlopen en oude nicks door nieuwe vervangen dmv een script. Is even wat rekenwerk maar dan is het wel goed up to date.crisp schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:51:
Mwa, het is gewoon een keuze die gemaakt is, o.a. uit performance overwegingen en gezien vanuit het feit dat zaken als een nickname doorgaans niet veranderen...
Dat wil niet door een script... omdat de oude nicks alleen in de notes van een user staan.Kayshin schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:54:
[...]
Je zou op zich voor in het geval er wel een nick changed bijvoorbeeld 1x in het half jaar de quotes kunnen doorlopen en oude nicks door nieuwe vervangen dmv een script. Is even wat rekenwerk maar dan is het wel goed up to date.
En dus zou alles handmatig moeten
2x per jaar 24+ miljoen posts doorlopen in één run? Lijkt me niks.Kayshin schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:54:
Je zou op zich voor in het geval er wel een nick changed bijvoorbeeld 1x in het half jaar de quotes kunnen doorlopen en oude nicks door nieuwe vervangen dmv een script. Is even wat rekenwerk maar dan is het wel goed up to date.
|>
Ik vind het geen goede keuze. Je creeert op die manier een situatie die in de toekomst moeilijk te veranderen is. Dat men op dit moment niet alle berichten van een bepaalde user/quoted user opnieuw wil parsen wil niet zeggen dat dit over een jaar niet het geval is.Simon schreef op donderdag 03 november 2005 @ 07:51:
Daarnaast moeten we niet klagen, er zijn maar weinig fora die de 'domme' keuze hebben gemaakt om in een quote de nick niet 'hard' te plaatsen. Is gewoon performance kwestie.
Een cache van de message waarin alle informatie wel geparsed is natuurlijk wel super handig, maar die is er nu ook al lijkt mij? Dat parsen van die quote/naam is dus alleen van toepassing bij het posten en editten wat dan geen ingrijpende performance kwestie is lijkt mij?
Het wordt wel een zware operatie als je bijvoorbeeld alle messages opnieuw wilt laten parsen. Dit is iets wat de admins goed kunnen bekijken/beoordelen. Misschien is er in de toekomst wel voldoende power over om dit bijvoorbeeld te doen.
Voor performance moet je bepaalde offers doen, dat is helaas niet andersdjluc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:54:
Ik vind het geen goede keuze. Je creeert op die manier een situatie die in de toekomst moeilijk te veranderen is. Dat men op dit moment niet alle berichten van een bepaalde user/quoted user opnieuw wil parsen wil niet zeggen dat dit over een jaar niet het geval is.
Nee, er zijn 2 versies van elk bericht, eentje zoals jij hem invoert met [b]-tags e.d., als jij op 'submit' drukt wordt deze omgezet naar html, deze versie wordt voornamelijk gebruikt om topics te laten zien, pas als iemand je bericht wilt editten krijgen ze de versie met rml-tags weer te zienEen cache van de message waarin alle informatie wel geparsed is natuurlijk wel super handig, maar die is er nu ook al lijkt mij? Dat parsen van die quote/naam is dus alleen van toepassing bij het posten en editten wat dan geen ingrijpende performance kwestie is lijkt mij?
Aangezien het systeem niet weet welke berichten er gewijzigd moeten worden zou dat betekenen dat hij elk bericht wat weergegeven wordt zou moeten onderzoeken op eventuele nickname wijzigigen waardoor de html-versie die is opgeslagen nutteloos is.
Dat is uiteraard wel op te lossen door een cache bij te houden van alle berichten die nog herparsed zouden moeten worden, maar om zoiets te gaan doen voor een situatie die zeer weinig voorkomt lijkt mij persoonlijk nogal zonde van de developmenttijd
Er zal nooit genoeg power zijn om 'ff' on the fly alle berichten te herparsen. Zodra dat er wel is hebben kees en ik aardig wat dingen verkeerd bekeken aangezien je dan met een serverpark zit wat nooit optimaal gebruikt wordtHet wordt wel een zware operatie als je bijvoorbeeld alle messages opnieuw wilt laten parsen. Dit is iets wat de admins goed kunnen bekijken/beoordelen. Misschien is er in de toekomst wel voldoende power over om dit bijvoorbeeld te doen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
van een paar miljoen berichten? eh... das echt heel veel onnodig werk, zo erg is 't toch niet?djluc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:50:
Haha, dat klopt dan heb je inderdaad heel wat teveelDat was danook niet wat ik bedoelde, ik bedoel dat je zo'n actie bijvoorbeeld eenmaal in de maand of weet ik veel wat kan doen. Maar wat ik dan niet begrijp is waarom je dan bij een quote de volledige naam plaatst? De performance komt toch niet echt in gevaar lijkt mij aangezien je dit maar 1x per edit/post doet aangezien je dan je HTML versie gecached hebt?
|>
en hoe wil je dan een quote aanpassen?djluc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:42:
Het gaat niet zozeer om de kwestie die nu speelt: de oude naam; maar meer om bijvoorbeeld zaken als Tijdszones welke hierdoor niet mogelijk zijn. Het lijkt me dat dit voorkomen had kunnen worden als een quote gemaakt zou worden met alleen een verwijzing naar de post-id.
Zoals ik net aangeef met een voorbeeldje in jou gequote tekst.. zodat ik bepaald iets wat jij gezegdt heb goed kan aanstippen.
Zelfde geld voor als de quote een flinke lap tekst is, waar je niet overal op ingaat.. dan is veel tekst overbodig, en kun je het verwijderen. Met jou systeem kan dat niet meer.
[ Voor 27% gewijzigd door JHS op 03-11-2005 14:21 ]
Intentionally left blank
Dat gebeurt toch maar eenmalig per edit? Of begrijp ik dat niet goed?crisp schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:10:
Leuk en aardig, maar een verwijzing naar een quote in een bericht betekent dus wel dat je voor elke quote on-the-fly de gegevens moet gaan ophalen. Dat zijn dus veel extra queries voor een relatief klein probleem...
Je hebt het ook over de tijd die er in staat enzo, dus dat zou dan toch per view moeten?djluc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:30:
[...]
Dat gebeurt toch maar eenmalig per edit? Of begrijp ik dat niet goed?
Intentionally left blank
Tijd zou inderdaad een volgende item zijn wat helaas per view zou moeten. Hoe ik het persoonlijk zou doen:crisp schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:31:
[...]
Je hebt het ook over de tijd die er in staat enzo, dus dat zou dan toch per view moeten?
[quote=24529418]
[...]Je hebt h.......w moeten?
[/quote]
Vervolgens parse je het naar je html zoals je nu al doet. Voor die tijden moet je inderdaad je bericht parsen. Je zou dit bijvoorbeeld kunnen doen door in plaats van de datum uit te laten schrijven iets als dit te plaatsen in je HTML:
1
2
3
4
| <div> <b>crisp schreef op [date=122434344334,format]</b> [...]Je he...........view moeten? </div> |
De manier om het datumprobleem op te lossen zonder de db over te zeik te helpen is javascript ofzo, maar dan nog, we richten ons op de nederlandse markt, en die paar mensen die vanuit Suriname en de antillen hierheen surfen snappen volgens mij best wel dat de tijd zoals die hier staat de nederlandse tijd is
Jawel, je kunt nu veel eenvoudiger later die berichten updaten. De naam staat namelijk niet letterlijk in de tekst.-NMe- schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:52:
Wat je nu zegt lost toch het probleem van die nickchanges ook helemaal niet op, djluc?
Dat maakt verder niet uit, want nu staat er net zo hard [message=getalletje] in je bericht. Sowieso betekent het nog steeds dat alle berichten opnieuw geparsed moeten worden na een nickchange, of zelfs dat er on the fly data opgehaald moet worden, wat dus betekent dat je bij iedere view weer opnieuw alle berichten samenstelt. Lijkt me helemaal niet goed.djluc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:03:
Jawel, je kunt nu veel eenvoudiger later die berichten updaten. De naam staat namelijk niet letterlijk in de tekst.
Verder lijkt me alles wel zo'n beetje gezegd, korte samenvatting: feature komt er niet om de redenen die al hierboven uitvoerig zijn besproken
Dit topic is gesloten.
![]()