Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Overigens, mijn Loewe Aventos is ook niet de vlotste... Dus niet alleen een Plasma-kwaal...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mmm maar bij MCE zit ook gewoon een analoge tuner, welke er wel lang over doet. Waarschijnlijk komt het omdat er een brakke tuner in zit.hvangent schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:11:
Schijnt dat ie eerst het (digitale) signaal op moet bouwen. Bij analoog is dat niet het geval en gaat het dus sneller
neehoor, als je een videorecorder die snel zapt op een plasma aansluit, gaat-ie supersnel zappen. Er zit gewoon een slechte trage tuner inhvangent schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:11:
Schijnt dat ie eerst het (digitale) signaal op moet bouwen. Bij analoog is dat niet het geval en gaat het dus sneller
Maar een snel zappende VCR kan wel een oplossing zijn.
Testen met de VCR is niet echt de correcte methode denk ik. Omdat men dan niet van beeld veranderd...allé, ik hoop dat je weet wat ik bedoel -> van kanaal veranderen.
Als VCR op 0 staat, en ik zap dan, blijft dit altijd op 0 staan........
Of maakt dit nu net geen verschil?
Dat zegt JvS toch ook.. Elk beestje is anders, dus ook een andere tuner.. Snel of niet snel..TMC schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:54:
CRT's zappen niet altijd snel. Mijn vader's huidige Panasonic en vroege JVC (beide CRT dus) zijn ook niet de snelste.
Mjah, de test laat zien hoe snel de tv van beeld kan wisselen... Had er een snellere tuner aan gezeten (in dit geval de VCR), had het dus sneller kunnen gaan... Is echt een correcte methodeBlackminister schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:31:
hmm.goed punt. Logischerwijs zou dit aan de tuner gelegen zijn, maar men werd me verteld dat dit een kwaal bij alle plasma-schermen zou zijn (dat traag zappen)
Testen met de VCR is niet echt de correcte methode denk ik. Omdat men dan niet van beeld veranderd...allé, ik hoop dat je weet wat ik bedoel -> van kanaal veranderen.
je gebruikt gewoon een andere tuner...Blackminister schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:31:
hmm.goed punt. Logischerwijs zou dit aan de tuner gelegen zijn, maar men werd me verteld dat dit een kwaal bij alle plasma-schermen zou zijn (dat traag zappen)
dat 0 op je TV is gewoon het kanaal van de tuner van de TV.
precies wat je wil hebben dus, om te checken of je tuner traag is of je TV.
als het beeld nogsteeds lang op zich laat wachten bij zappen via een snelle VCR, dan is het de TV die traag is, maar anders is het de tuner van je TV.
btw, hier in huis staat een Sony Trinitron CRT TV, ook niet altijd supersnel (maar ook niet retetraag tho)
mijn Sharp mini TVtje is wel sneller dan de Sony.
Dan verandert de TV inderdaad niet van kanaal, maar de VCR wel. Dus je gebruikt de tuner van de VCR, die misschien sneller is dan die van je TV. Maar het heeft dus niks met beeldopbouw oid. te maken.Blackminister schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:31:
[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 03-11-2005 15:37 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ligt dus gewoon aan de tuner OF aan de software in de tv natuurlijk...
Persoonlijk kijk ik ook wel kabel, maar via mijn TV-kaartje, dan merk je dat snel kunnen zappen superrelaxt is, ik "scan" de volledige kanalenlijst van 30 kanalen binnen 15 seconden en dan weet ik of er iets leuks voor is
Bedankt voor de antwoorden! Zo snel mogelijk eens uittesten..