Toon posts:

Asp.net Update prob. Lockfile blijft bestaan Updatablequery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een databankgemaakt in acces en deze benader ik met ASP.net
Nu wil ik een updatequery uitvoeren maar krijg de melding Must Use Updateble Qeury

Dus dit duid op een rechten probleem maar ik kan niet vinden

Wat heb ik gedaan

Directory aangemaakt in IIS met de naam SpecialOrders

Script Source access True
Read True
Write True
Log Visisits True
Index this resource True

Applicationname Specialorders
Excute Premissions Scripts and Executables
Appliaction protection Medium Pooled

Anonymous acces used Laptop02/Administrator

Kortom voldoende rechten volgens mij maar ook lekker onveilig maar dat maakt nu effe niet uit

Wel valt me op dat als ik mijn pagina laat er een lockfile wordt aangemaakt die ik niet kan verwijderen ook niet als ik Iexplorer & Ms access gesloten heb.

Op moment dat ik de lockfile heb kan ik wel gewoon met de hand in access update en opslaan

Als ik de lockfile in wordpad open staat er Laptop02 ADMIN

heeft misschien iemand een idee wat het nog kan zijn.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
P&W FAQ - ASP

Maakt je ASP.NEt applicatie een connectie naar die databank, en vergeet je die connectie te sluiten ?
Als je access, internet explorer gesloten hebt, en je hebt nog steeds die lockfile, wat gebeurd er dan als je het aspnet_wp process killed ?

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kortom voldoende rechten volgens mij maar ook lekker onveilig maar dat maakt nu effe niet uit
Nee, je moet alleen het IUSR_account voldoende rechten geven, zie de link van whoami

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:11:
[...]

Nee, je moet alleen het IUSR_account voldoende rechten geven, zie de link van whoami
die gebruikt Laptop02/Administrator en heeft volgens mij dus ook genoeg rechten

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:25

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:12:
[...]

die gebruikt Laptop02/Administrator en heeft volgens mij dus ook genoeg rechten
brrr zeer onverstandg

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:09:
P&W FAQ - ASP

Maakt je ASP.NEt applicatie een connectie naar die databank, en vergeet je die connectie te sluiten ?
Als je access, internet explorer gesloten hebt, en je hebt nog steeds die lockfile, wat gebeurd er dan als je het aspnet_wp process killed ?
Een search in de code op dbconn.Open() en op dbconn.close() levert allebei 3 hits op. Maar misschien ligt het aan een connection in een ander frame dus ga ik nog effe uitzoeken gebruik nammelijk 2 databanken eentje met de naam DB.mdb en eentje met de naam Orders.mdb en de lock staat op Orders.

Maar hoe kan ik het process killen want ik heb geprobeerd aspnet_wp.exe en aspnet_wp.exe / ? maar dan krijg ik de melding dat ik de fouten argumenten gebruikt.

Maar waar denk je dat ik het moet zoeken bij de rechten of bij de lock want ondanks het bestaan van die lock kan ik wel gewoon in access werken.

Ik zal de rechten ook nog wel op de IUSER account zetten maar werk nu op een standalone laptop met een pc met internet ernaast, dus daarom dat ik hem op admini had gezet op dat ik zeker wil zijn dat ik zoveel mogelijk rechten heb kan ik ze daarna stukje voor beetje uitzetten

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al gevonden Dacht effe niet aan ctrl-alt-delete

Die lock gaat weg op moment dat ik process kil!

De lock komt ook alleen als ik de pagina aan roep met mijn insert error, als ik de insert uitzet gaat de lock ook weg

dus daar zit het probleem denk ik niet! Zit dus echt in mijn instellingen en dat vindt ik raar omdat ik meerdere folders heb die wel kunnen schrijven in een databank maar daar gebruik ik klassieken asp i;.p.v asp.net

Kan hetniet aan de rechten op mijn dbRead=dcomm.ExecuteNonQuery zitten dat ik hiervoor een ander lock moet aanvragen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:43:
De lock komt ook alleen als ik de pagina aan roep met mijn insert error, als ik de insert uitzet gaat de lock ook weg

dus daar zit het probleem denk ik niet! Zit dus echt in mijn instellingen en dat vindt ik raar omdat ik meerdere folders heb die wel kunnen schrijven in een databank maar daar gebruik ik klassieken asp i;.p.v asp.net
Het probleem zit 'm daar wel.
Als je insert een exceptie gooit, dan wordt de rest van de code ook niet meer uitgevoerd, dus ook je connection.close() niet meer (tenzij deze in een finally block staat).
Als je het dus zo doet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
try
{
    conn.open()
    ..
    cmdBliep.ExecuteNonQuery();
}
catch( ... )
{
 ...
}
finally
{
   if( conn != null )
         conn.Close();
}

dan wordt de connectie altijd gesloten, ook al wordt er een exceptie gegooid.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:52:
[...]

Het probleem zit 'm daar wel.
Als je insert een exceptie gooit, dan wordt de rest van de code ook niet meer uitgevoerd, dus ook je connection.close() niet meer (tenzij deze in een finally block staat).
Als je het dus zo doet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
try
{
    conn.open()
    ..
    cmdBliep.ExecuteNonQuery();
}
catch( ... )
{
 ...
}
finally
{
   if( conn != null )
         conn.Close();
}

dan wordt de connectie altijd gesloten, ook al wordt er een exceptie gegooid.
Ja inderdaad is slordig om te programmeren zonder try en catch blok want zo hoort het niet. zo ruim je niet netjes op als er iets fout gaat.

Dus nu sluit ik wel netjes af! maar kan nog steeds dus niet update omdat ik geen rechten heb, en snap dus echt niet waarom ik die niet heb

Want volgens mij staat alle instellingen hetzelfde als bij mijn andere folder waar ik wel kan editen

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 21:36
Voor ASP.NET applicaties moet je niet de anonymous user (IUSR) genoeg rechten geven maar de ASPNET user (Win2K / WinXP) of de NETWORK SERVICE user (Win 2K3). Geef die maar eens schrijfrechten op de database dir.

Cuyahoga .NET website framework

Verwijderd

Topicstarter
tijn schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:09:
Voor ASP.NET applicaties moet je niet de anonymous user (IUSR) genoeg rechten geven maar de ASPNET user (Win2K / WinXP) of de NETWORK SERVICE user (Win 2K3). Geef die maar eens schrijfrechten op de database dir.
Dat is het inderdaad ik heb effe deze veel rechten gegeven en ja ik kan update :-D. Hoop dadelijk maar dat mijn webhosting dit ook ondersteund ?

Maar effe andere vraag ik gebruik windows XP pro zonder domein, hoe kan ik nu de rechten instellen op een ntfs folder op gebruikersnivea. Want in mijn xp met domein en windows 2000 is dat zo gedaan, maar hier mis ik de tap security bij mijn eigenschappen.

Nu heb ik de asp user op admin gezet maar dat gaat me we erg ver

Maar in ieder geval al bedankt want werk nu wel nu nog effe beter instellen
Pagina: 1