Toon posts:

[2000] TSWEB connect button grijs*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij een Windows 2000 pro client waarmee ik wil inloggen op een terminal server via tsweb.
Dit lukte altijd.
Nu is de Server vervangen waarop TSWEB draaide. Op de nieuwe server is ook tsweb geinstalleerd.
Ik krijg ook zodra ik naar http://nieuweserver/tsweb ga, heel mooi de website te zien. Echter wel in het Engels, waat voorheen Nederlands was.
Ik kan nu alleen niet meer op Connect klikken, omdat deze grijs is.
Ik heb het activeX component al verwijderd uit de "C:\WINNT\Downloaded Program Files" map. Maar dat helpt niet.

Weet iemand wat hier aan de hand is en heeft iemand hier de oplossing voor?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 11:20
Blijkbaar wordt het activeX component niet opnieuw geinstalleerd. Dit komt meestal door onvoldoende rechten op de client.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.
Het activeX component stond al op de pc. Hiermee maakte men verbinding met de oude server. Met dit zelfde activeX component probeerde ik verbinding te maken met de nieuwe server, alleen lukte dat niet.

Het ActiveX component heb ik toen maar verwijderd, in de hoop deze opnieuw geinstalleerd word. Als de beveiligingsinstellingen te zwaar staan dan krijg je toch normaal een foutmelding. Waarin staat dat de ActiveX component niet geinstalleerd kan worden omdat de security settings te hoog staan?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 11:20
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:13:Het ActiveX component heb ik toen maar verwijderd, in de hoop deze opnieuw geinstalleerd word. Als de beveiligingsinstellingen te zwaar staan dan krijg je toch normaal een foutmelding. Waarin staat dat de ActiveX component niet geinstalleerd kan worden omdat de security settings te hoog staan?
Ik heb ook vaak situaties mee gemaakt waarin er geen waarschuwing zichtbaar was en het component gewoon stilzwijgend niet geinstalleerd werd. Even goed kijken naar de beveiligingsinstellingen en rechten dus.
Je gebruikt toch wel Internet Explorer? ;) (In Firefox werkt het niet)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Staat ActiveX wel aan? Heb je niet in je firewall deze geblokkeert?
En ik dacht dat er bij extra- internet options -advanced , er ergens een vinkje moest staan.

just my 0.2