[XP] Foutmelding bij opstarten, ctrl alt del werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• assifv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03 09:54
Sinds enige tijd krijg ik de foutmelding als ik de pc opstart:

' Er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van "C\WINDOWS\System32\dsconfig.dll",DllGetVersion '

Ook werkt ctrl-alt-del niet meer. Als je via de taakbalk taakbeheer probeert te openen, lukt dit ook niet. Ook lijkt het erop dat de map System32 zich niet op mijn systeem bevind. In verkenner is hij niet te vinden, ook niet verborgen.

Ik heb al op GOT rondgekeken, maar ik kon niks vinden over dit probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ehm - laten we eens met het eerste probleem beginnen - run eens Sysinternals' autoruns om te zien wat er zoal uitgevoerd word tijdens het opstarten wat deze foutmelding kan veroorzaken :)

Voor je tweede probleem, als je in een command prompt "dir %Systemroot%\System32" uitvoert, wat krijg je dan? :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan proberen om van je xp cd te booten en een repair uit te voeren.
Met een beetje geluk wordt je installatie gerepareerd.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vraag eens de eigenschappen op van dsconfig.dll (via Verkenner, bijv bedrijf, productnaam, versie etc)

Als je niet bij de System32 map kunt komen, kopieer je eerst even het DLL bestand via een CMD promptje naar bijv C:\ en kijk je daarna met de Verkenner wat de eigenschappen van het bestand zijn.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• assifv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03 09:54
limoentje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:47:
Vraag eens de eigenschappen op van dsconfig.dll (via Verkenner, bijv bedrijf, productnaam, versie etc)

Als je niet bij de System32 map kunt komen, kopieer je eerst even het DLL bestand via een CMD promptje naar bijv C:\ en kijk je daarna met de Verkenner wat de eigenschappen van het bestand zijn.
Ik heb het bestand (dsconfig.dll) gezocht, maar het is niet te vinden. Het lijkt erop dat de hele map system 32 van mn computer gedeleted is.
Als ik met HijackThis een scan uitvoer, vind hij wel bestanden in de map system32. Erg vreemd.

Autoruns is trouwens een erg handig programma!

Iemand nog tips?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hijackthis haalt z'n info uit het register, de verwijzingen naar System32 kunnen er best nog zijn natuurlijk, vandaar ook die foutmelding bij het opstarten :)

Lijkt me handig als je ff een repair Win XP installatie doet, of een bestandscontrole met SFC /scannow

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1