Toon posts:

1 verbinding op router naar externe bureaublad (icm cisco)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem waar ik niet uit kom, zou mooi zijn als ik hier wat nieuwe input kan krijgen.

Ik heb hier een aantal pc's staan die allemaal via een router verbinding hebben met het wereld wijde web. Met 1 daarvan log ik in principe altijd in op een systeem voor mijn werk via de externe bureaublad. Dit kan alleen maar als er een cisco VPN verbinding is opgezet (met het programma cisco systems VPN client). Dit werkt zonder problemen

Nu heb ik vorige week op mijn laptop (verbonden via dezelfde router) de VPN client geinstalleerd en verbinding gemaakt met de externe bureaublad. Dit werkte prima, echter, toen ik weer met de 'normale' pc wou inloggen werd de VPN verbinding wel opgezet, maar was het externe bureaublad niet te openen. Ik krijg dan de veelzeggende fout: "de client kan geen verbinding met de externe computer maken. Mogelijk is de computer niet op externe verb...."

Met de normale pc lukt het dus nu niet meer en met de laptop wel. Nu heb ik op weer een derde pc (met dezelfde router) de software geinstalleerd en daarmee verbinding gemaakt. Dat gaat ook vlekkeloos, maar nu doet alleen de derde pc het nog maar, en de laptop en de normale pc niet meer!
Blijkbaar zit er iets in de router waardoor er maar 1 pc in het geheugen blijft zitten die verbinding kan maken. Maar nu wil ik weer gewoon altijd verbinding maken met de normale pc, maar dat werkt dus niet meer omdat ik dan die veelzeggende foutmelding krijg. Ik dacht dat dit een instelling in de router was die er wel weer uit gegooid werd na een paar dagen. Inmiddels ben ik vijf dagen verder, heb ik alleen nog maar met de 'normale' pc geprobeerd in te loggen, maar dat lukt nog steeds niet. Heeft iemand enig idee hoe deze verbinding weer tot stand te brengen is