Firefox: doctype geeft underline raar weer.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 08:32
Ik heb een menu gedeelte met plattetekst menuitems, heb in de href een class staan die de text-decoration en kleur regelt, en een font tag om de plattetekst link staan om de size te regelen. (dit laatste zodat de bezoeker via de browser zelf de grootte kan aanpassen, is een vereiste)

Nu heb ik een html4 loose doctype in de code staan. Deze zorgt ervoor dat de underlining van de plattetekst menuitems niet op de juiste plek komen te staan. Ipv dat de streepjes meteen onder de tekst komt plaatst firefox ze blijkbaar op de plek zoals ze zonder de font tag zouden moeten staan. Niet correct dus.

Hoe krijg ik dit in firefox weer goed?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <style type="text/css">
a{
font-family: verdana;
font-weight: normal;
}
a.menuitem{
color: #000000;
text-decoration: underline;
}
a.menuitem:hover{
color: #116EA6;
text-decoration: none;
}
    </style>
</head>

<body>
<table>
    <tr>
        <td><a href="pagina.htm" class="menuitem"><font size="1">link</font></a></td>
    </tr>
    <tr>
    </tr>
    <tr>
    </tr>
</table>
</body>
</html>

Alvast bedankt voor het meedenken!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

crisp

Devver

Pixelated

En waarom zou een bezoeker de font-size niet aan kunnen passen als je dat gewoon netjes in CSS doet? font-tags zijn niet voor niets deprecated...
(overigens zou ik hier gewoon een list voor gebruiken)

[ Voor 36% gewijzigd door crisp op 02-11-2005 10:25 ]

Intentionally left blank

• deBennie
Je bedoelt de tekst-grootte via een em of ex waarde? Heb ik geprobeerd, maar op de 1 of andere manier lijkt die em dan te loopen waardoor de teksten nog kleiner worden. Met andere woorden, via em of ex heb ik geen grip op de font grootte. Wellicht mijn onkunde, maar het zij zo.
Daarom wil ik meer weten wat ik met die combinatie doctype & href oplossing kan doen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

deBennie schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:37:
Daarom wil ik meer weten wat ik met die combinatie doctype & href oplossing kan doen.
Je kan je beter verdiepen in correct html gebruik ipv moeilijk doen met dit soort hacks imho. Waarom je dit zou willen weten vind ik ook nog vrij vreemd.

Ik zou zoals crisp al zei gewoon een lijstje maken en daar een een font-size aan meegeven.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• deBennie
Okay, uitgaande dat ik die code achteraf niet meer kan aanpassen, wat zijn dan mijn opties?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

deBennie schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:03:
Okay, uitgaande dat ik die code achteraf niet meer kan aanpassen, wat zijn dan mijn opties?
geen, want je kan het niet meer aanpassen :?

• deBennie
Sjeeez man, got is echt geen ene steek veranderd. Altijd weer de vraag 'en waarom zou je dat willen?'
dikke doei!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hmm, crisp geeft uitstekend commentaar, sterker nog je geeft zelf al toe dat door je eigen onkunde je voor deze oplossing gekozen hebben
Met andere woorden, via em of ex heb ik geen grip op de font grootte. Wellicht mijn onkunde, maar het zij zo.
Maar al met al is het gewoon niet de juiste of makkelijkste voor je probleem, laat staan de beste. Als je dan ook nog eens een grote bek gaat lopen hebben hier is het verhaal best eenvoudig:
doei Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

[ Voor 100% gewijzigd door XangadiX op 02-11-2005 11:52 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.