Toon posts:

[XP] Groen scherm bij afspelen in quicktime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem: regelmatig als ik met quicktime een filmpje opstart word mijn afspeelscherm groen.

Soms is dit gelijk in het begin maar het kan ook halverwege het filmpje zijn of net aan het eind. Als ik het filpje dan opnieuw opstart doet hij het soms gewoon goed maar het is ook regelmatig dat ik hem eerst 10 keer opnieuw moet opstarten voor hij het goed doet.

Heb Quicktime al opnieuw geinstaleert maar blijf dit probleem houden. :|

Weet iemand een oplossing?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Als je het niet erg vind om een ander programma te gebruiken dan Quicktime kan je altijd uitwijken naar Media Player Classic
Met deze speler kan je echt alles afspelen zolang de codec maar is geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Vind het niet erg om naar een andere speler over te gaan maar hoe doe ik dat bij sommige site's?

Er staat een knop met play en verder geen keuzes van met welke speler dit gebeurt.

http://amfilms.hash.com/search/Entry.php?entry=1041 bijvoorbeeld kan niet ondekken hoe ik deze filmpjes in een andere speler krijg.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

Dido

heforshe

FireArrow schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:30:
Als je het niet erg vind om een ander programma te gebruiken dan Quicktime kan je altijd uitwijken naar Media Player Classic
Met deze speler kan je echt alles afspelen zolang de codec maar is geinstalleerd.
Grappig (?) genoeg heb ik hetzelfde probleem ook zo nu en dan in Media Player.
Het lijkt in eerste instantie op een overleden codec, maar er zijn momenten dat ik het met bijna alles heb dat ik af wil spelen.

Ben eigenlijk wel benieuwd of dit aan iet specifieks ligt.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mischien dan hoe ik van zo'n site het filmpje in een andere speler kan krijgen dan kan ik dat iig uitproberen.

BVD

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet toch mogelijk zijn?!?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook al eens naar je videodrivers gekeken? Zijn die up-to-date?
Heb je overal de nieuwste versies al van geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze ge update en problemen zijn tot nu toe niet meer voorgekomen.

Wel ontzettend stom dak daar zelf nie aan gedacht had 8)7 Maja hij doet het weer en das het belangrijkste.

Thnx to everybody

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer gehad en moest iets in de instellingen van Mediaplayer veranderen... Ff zoeken.

Extra -> Opties -> Prestaties -> Geavanaceerd -> Videomixing-renderer gebruiken uitvinken.

Ik had nl. ook groen-paars-blauw beeld in filmpjes op internetsites, hierdoor werd dat probleem opgelost.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 12:35 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Ik heb dit ook gehad, maar ik heb het binnen Quicktime kunnen oplossen ;)

Mijn huidige quicktime is verlopen dus ik kan het niet zo 1,2,3 voor je controleren, maar bij mij hielp het wel als ik de Draw Mode van Hardware naar Safe Mode (GDI) zette... toen waren bij mij de groene schermen weg. Gebruikt wel wat meer processorkracht, maar dat maakt mij niets uit.

Als ik nieuwe versie van QT geinstalled heb, controleer ik wel ff voor je waar het precies staat.

Edit:
Verlopen of niet, op www.apple.com/trailers speelt ie gewoon nog alles af })

Het staat bij mij als volgt: Quicktime Preferences -> Advanced -> Video -> Safe Mode (GDI only)

Als ik Direct Draw doe krijg ik ook groene beelden en zo niet. Hopelijk werkt dit voor jou!

[ Voor 24% gewijzigd door F-Tim op 04-11-2005 13:19 ]

Wanna play?

Pagina: 1