Toon posts:

[applescript] argumenten doorgeven aan script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik argumenten of parameters moet doorgeven ( en weer kunnen ophalen in een applescript )
Ik wil nl een applescript gebruiken vanuit flash om andere file te kunnen openen:
code:
1
fscommand("exec","applescript test.pdf");

waarbij "applescript" de naam van het scriptje is en die test.pdf zou moeten openen.

Ik heb al rond gezocht, maar nog niks kunnen vinden alleen manieren om het met oscascript te doen.....

Iemand hier een idee?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je je Applescript ook als uitvoerscript opgeslagen? D.w.z. dat als je erop dubbelklikt, dan wordt het script uitgevoerd. In dat geval zou het als ieder ander programma moeten werken.

Overigens, waarom wil je osascript niet gebruiken? Dat lijkt mij nl. de manier om Applescripts uit te voeren via de command line.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
ik sla de applescripts op als run only. ( moeten nl ook weer omgezet worden naar binaire bestanden omdat die op een cd gebrand moeten worden die zowel op de Mac als op de PC draait )
En heb het niet geprobeerd met andere script omdat ik daar niet bekend mee ben en ik ook niet weet op welke versies van Mac OS dat werkt...
( aan te raden om me daar in te verdiepen? )

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Wat is er trouwens mis met osascript :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

osascript is niet een andere scripttaal, maar een interpeter voor Open Scripting Architecture talen, waarvan Applescript er een is. Ik heb wat rondgezocht op internet, en wat ik daar vind is dat men scripts op slaat als Programma (en dus niet script). Misschien heb je daar wat aan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:37:
Wat is er trouwens mis met osascript :?
Geen idee, ik ken het niet....
maar de vraag was of het kon met applescript

Ga ondertussen even zoeken naar osascript.... misschien werkt dat beter/sneller

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:13:
[...]

Geen idee, ik ken het niet....
maar de vraag was of het kon met applescript

Ga ondertussen even zoeken naar osascript.... misschien werkt dat beter/sneller
Euhm, met osascript is met Applescript. osascript is alleen een commandline utility die je Applescript uitvoert. Zie ook de man page. De enige reden dat je osascript niet zou willen gebruiken, is dat het niet onder klassieke Mac OS werkt (versie 9 en eerder).

Argh, lees ik net de man page door, staat er onderaan:
Prior to Mac OS X 10.4, osascript did not allow passing arguments to the script.
Dus als het onder een Mac OS voor 10.4 moet werken, kun je niet zomaar osascript aanroepen met parameters.

[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 02-11-2005 16:01 ]

Pagina: 1