Toon posts:

[ASP.NET/OWC10] Ontbrekende opties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Voor mijn project in ASP.NET/C# maak ik gebruik van microsoft's Web Components Object Model (OWC10) voor het dynamisch aanmaken van een Excel bestand. Alles lijkt goed te werken, ik kan formules gebruiken, lettertypes aanpassen, verscheidene borders gebruiken.

Echter een aantal toch wel essentiele onderdelen schijnen niet in de API verwerkt te zijn. Mijn vraag is dan ook heeft 1 van jullie ervaring/oplossingen voor de volgende punten:
  • Achtergrond kleur van de cellen aanpassen
  • Pagebreak ivm. het uitpinten van de sheet
  • Naam van de sheet aanpassen
Van de bovenstaande punten zijn de eerste en laatste verwerkt in voorbeelden van microsoft zelf. Ik zal een voorbeeld geven van mijn code:

Aanpassen achtergrond kleur van cellen
C#:
1
2
3
4
5
6
// Range van cellen waarbij de achtergrond kleur aangepast moet worden
OWC10.Range oHeaderRange = oSheet.get_Range(oSheet.Cells[13, 1], oSheet.Cells[13, 3]);
// Kleur rood
object oHeaderColor ="red";
// De achtergrond kleur wordt gevuld met de property set_Color 
oHeaderRange.Interior.set_Color(ref oHeaderColor);

Naam van sheet wijzigen
C#:
1
2
3
4
5
6
7
// Excel Com klasse
SpreadsheetClass oExcel = new SpreadsheetClass();

// Achtivesheet is het eerste blad          
OWC10.Worksheet oSheet = (OWC10.Worksheet)oExcel.ActiveSheet; 

oSheet.Name = "Test naam";

Helaas werken deze opties dus niet niet ASP.NET icm. C#. Terwijl deze wel duidelijk in voorbeelden van microsoft staan en tevens in de OWC10 API. Mbv. de Excel macro functie heb ik gekeken hoe de code in VB wordt gemaakt zonder resultaat (moge duidelijk zijn :P).

Helaas heeft google mij geen oplossing gegeven maar misschien dat één van jullie hiervoor een oplossing/workaround voor heeft gevonden. Alvast bedankt!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:26:
Helaas werken deze opties dus niet niet ASP.NET icm. C#. Terwijl deze wel duidelijk in voorbeelden van microsoft staan en tevens in de OWC10 API. Mbv. de Excel macro functie heb ik gekeken hoe de code in VB wordt gemaakt zonder resultaat (moge duidelijk zijn :P).
Waarom werkt dit dan niet, krijg je een exception om je oren?

En zou je zo vriendelijk willen zijn je code als C# te specificeren, het is namelijk geen ASP.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom werkt dit dan niet, krijg je een exception om je oren?
Krijg helaas helemaal geen exceptions. In de code completion van visual studio staan de methoden gewoon vermeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 09:57 ]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:55:
[...]
Krijg helaas helemaal geen exceptions. In de code completion van visual studio staan de methoden gewoon vermeld.
Ze worden gewoon niet gekleurt?

Gebruik daarna is get_Color om de kleur op te vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door pjvandesande op 02-11-2005 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
questa schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:00:
[...]

Ze worden gewoon niet gekleurt?

Gebruik daarna is get_Color om de kleur op te vragen.
Hmm dat is grappig, hij heeft de kleur wel aangepast maar doet er dus gewoon niets mee. Ditzelfde geldt voor de naam van de sheet.

Zeer dubieus. Onderstaand voorbeeld is gebruikt door microsoft zelf in 1 van hun voorbeelden maar dan in VB:
Visual Basic:
1
sp.Range("B2:C3").Interior.Color = 65535;

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee?
Pagina: 1