Excel - Willekeurig plaatsen van titels blokkeringen

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Sinds ik een excel bestand gedeeld heb op de afdeling wil de titel blokkering nog wel eens lukraak verspringen waardoor de computerleken van de afdeling telkens weer in shock aan me bureau verschijnen met de mededeling dat het bestand kapot is. Iemand enige verklaring hiervoor of is excel gewoon buggy als het gedeeld is? Ook willen verborgen kolomen zomaar weer verschijnen.

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29661

waarschinlijk heft een van je gebruikers de blokkeringen op en slaat vervolgens het bestand op, kwestie van beveiligen met wachtwoord. Excel zal niet vanzelf die blokkeringen opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De meest eenvoudige reden zou zijn dat een van de collega's de instellingen omzet en dan het bestand opslaan.

Anders: heeft iedereen hetzelfde versie & patchlevel?

offtopic:
En voed die leken een klein beetje op, hier om in paniek raken is net even te veel O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Iedereen heeft dezelfde software het lijkt me sterk dat iemand de titel blokkering zomaar gaat verplaatsen, het zijn allemaal volwassen mensen en ze weten wat voor consequenties het heeft. Laat staan dat ze weten hoe het moet... Hoe beveilig ik mijn titel blokkering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laat staan dat ze weten hoe het moet...
Zit hier dan niet je probleem? ;) Wat je eventueel zou kunnen doen, is controleren of er een event plaatsvind, waarna je vervolgens logged op een hidden werkblad wie wat aan 't wijzigen is. Weet je meteen of het een issue is binnen Excel of een issue van een gebruiker ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34497

Moeten de anderen gebruikers er mee werken of moeten ze het alleen raadplegen. Indien dat laatste is het handig om het te beveiligen met een paswoord. Kijk ook uit voor computerleken die besluiten het in Word te openen en daar ook weer op te slaan. Dit is dodelijk voor je excelsheet, of kost op z'n minst een heleboel werk. (evaringsdeskundige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Elke gebruiker moet er in kunnen wijzigen/raadplegen, Dus het werkblad beveiligen brengt me niet verder. Ik heb al een aantal keer tijdens afdelings overleg aangekaart dat de titelblokkering telkens veranderd en er is mij op het hart gedrukt dat er niet mee was gerommeld. Ik vraag me trouwens af of het verplaatsen van een titel blokkering gelogd wordt. Als je het wijzigingen bestand opvraagt gaat het meestal over cel opmaak en input volgens mij, maar ik zal het nagaan. Ik zou bijna zeggen dat het een issue van excel is aangezien deze problemen ontstaan zijn toen ik het begon met het bestand te delen en daarvoor de titelblokkering altijd netjes bleef staan waar hij stond. Voorals nog heeft nog geen enkel leek het voor elkaar gekregen excel te openen met word ivm dat alles via snelkoppelingen werkt en ze echt niet weten waar ze dat bestand fysiek terug kunnen vinden. Buitendat wordt er elke dag een backupgedraaid+reservekopie dus de schade blijft beperkt (hoop ik) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Je hebt diverse varianten op beveiliging in Excel, het is waarschijnlijk wel in te stellen dat gebruikers wel dingen mogen invullen, maar niet met de structuur van het werkblad mogen prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een bedrijfsbrede handtekening kunt plaatsen en VBA in je doc wilt hebben, kan je ook aan symptoombestrijding doen door via VBA steeds de blokkering weer aan te zetten. Maar dat is natuurlijk enkel symptoombestrijding. Probeer dus toch uit te zoeken wanneer / door wie (of welke PC) het precies gebeurt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
ik krijg het niet voor elkaar die cel te beveiligen zodat mensen niet meer de titelblokering kunnen wijzigen.
Scenario werkt niet
cel beveiliging werkt niet

heel raar...
wat ook wel eens gebeurt is dat excel mensen ingelogd laat staan ook als hun pc al uit staat.
zo stond ik pas 2 keer ingelogd in het gedeelde bestand maar bij 1 van af 1-11-05 en 1 vanaf 7-11-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
F_J_K schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:10:
Als je een bedrijfsbrede handtekening kunt plaatsen en VBA in je doc wilt hebben, kan je ook aan symptoombestrijding doen door via VBA steeds de blokkering weer aan te zetten. Maar dat is natuurlijk enkel symptoombestrijding. Probeer dus toch uit te zoeken wanneer / door wie (of welke PC) het precies gebeurt.
Kan je me uitleggen hoe ik dat precies doe met die handtekening in VBA?
Ik heb denk ik weinig keus dan de symptomen te bestrijden.
Het zijn hier allemaal flexplekken en 100 pc's checken op iets dat op een willekeurig tijdstip gebeurt klinkt als onbegonnen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
GuuZ1982 schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:40:
ik krijg het niet voor elkaar die cel te beveiligen zodat mensen niet meer de titelblokering kunnen wijzigen.
Scenario werkt niet
cel beveiliging werkt niet

heel raar...
wat ook wel eens gebeurt is dat excel mensen ingelogd laat staan ook als hun pc al uit staat.
zo stond ik pas 2 keer ingelogd in het gedeelde bestand maar bij 1 van af 1-11-05 en 1 vanaf 7-11-05
Je weet dat cel beveiliging pas werktals je de beveiliging voor worksheet en (soms) workbook goed hebt geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
om eerlijk te zijn ben ik niet zown ster in het beveiligen ik weet hoe ik kan delen en een geheel blad alleen lezen kan maken maar de cel beveiliging wil me niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Lees even de Excel help door. die is soms best informatief.
De korte samenvatting:
Per cel of bereik kan je wat opties instellen (cel eigenschappen, laatste tabblad), maar daar ingestelde beveiligingen werken s als je het hele blad beveiligd (beveiliging-tabblad). Ga verder even spelen met de opties die je daar hebt en het kan wel eens wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1335964

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem. het lijkt er op dat het komt als iemand het bestand filtert, opslaat en afsluit.
een oplossing heb ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordywiggie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-06-2021
Anoniem: 1335964 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:40:
Hoi,

ik heb hetzelfde probleem. het lijkt er op dat het komt als iemand het bestand filtert, opslaat en afsluit.
een oplossing heb ik nog niet gevonden
Exact hetzelfde hier en ook mijn bevindingen zijn ongeveer gelijk, alleen heeft er bij mij nog niemand anders in het bestand gewerkt. Het hoeft dus niet eens aan een andere gebruiker dan jijzelf te liggen, zo lijkt het.
Pagina: 1