Welke Geluidskaart voor dit gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Ik heb dit forum al flink doorzocht op de vraag welke geluidskaart ik moet nemen. Eerst even waar wil ik hem voor gebruiken; een upgrade voor mn huidige standaard mobo sound, muziek luisteren doe ik wel veel maar het is niet zo dat met een nieuwe kaart dit tot enorme goed geluid moet leiden. Verder game ik regelmatig en daar wil ik toch ook wel een stukje verbetering.

Dus het gaat mij erom dat ik nu t.o.v. mn moederbord (msi k8n neo pl) een verbetering krijg. Een verbetering dus ik hoef geen geluidskaarten uit het hoge segment. Nu, mijn budget is rond de 40 euro, ik zie dat daar vele kaarten voor te krijgen zijn. Maar ik snap niet echt wat de verschillen er tussen zijn. Even als laatste toevoeging, ik heb een 5.1 set van tevion (b-merk dus) en een headset met microfoon.

Deze kaarten vielen me in t oog:
Creative SoundBlaster Live 24-bit (Retail) € 25,30
Creative SoundBlaster Audigy 2 Value € 38,92
Creative SoundBlaster Live 5.1 € 24,-
Hercules Fortissimo 4 7.1 € 39,66

Misschien dat er nog meer kaarten zijn die mijn goed zouden toekomen maar dit dacht ik was een redelijk selectie. Alleen nu welke is het beste? Of beter gezegd wat heb ik aan een kaart van 38 euro ipv een kaart van 24 euro? Dit zijn allemaal pci-kaarten, mocht iemand suggesties hebben het moeten wel pci geluidskaarten zijn dus geen usb gevallen (dit zal wel niet snel voorkomen aangezien die duurder zijn maar toch)

Dus als iemand me hier mee kan helpen ;)

*edit: oja ik las in enkele review dat sommige kaarten meer belasten dan anderen. Mijn vraag even belasten geluidskaarten meer of minder standaard mobo geluidsdingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Vini op 02-11-2005 09:18 ]

BF2 stats

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:31

DefLite

Why so serious?

ik zou voor die hercules gaan

[ Voor 87% gewijzigd door DefLite op 02-11-2005 09:21 ]

• Vini
Want?

BF2 stats

Verwijderd

Als je op zo'n krap budget zit zou ik gewoon voor de Audigy 2 value gaan, dan heb je tenminste EAX4 onboard.

Maar kwalitatief gezien zal je niet vooruit gaan gezien je speakerset.

• Vini
Nog meer mensen met aanbevelingen?

BF2 stats

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31
Ik zou een audigy 2zs kopen, vergulden aansluitingen en nog iets beter. 54euro

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Audigy 2 ZS, mooie prijs, mooi value! Niet het beste op de markt of het nieuwste van het nieuwste maar voor die prijs... een mooie kaart met EAX4

Audigy 2 Value is ook goed... its minder als de ZS maar op meeste punten geen verschil. Geeft een mooi geluid...

[ Voor 29% gewijzigd door swampy op 03-11-2005 22:15 ]

There is no place like ::1

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
gewoon die audigy 2 halen. zs maakt niet veel uit.
was iets met 7.1 support of zoiets. weet niet meer.

maar euh... moet je hier nou zo moeilijk over doen? games betekend gewoon een sb halen vanwege eax...

Verwijderd

Ook al is de Live! 5.1 ouder daar zou ik toch voor gaan aangezien deze goedkoper is en omdat deze hardware mixing ondersteund, wat de: Creative SoundBlaster Live 24-bit en de Creative SoundBlaster Audigy 2 Value dus niet doen. Al hoewel de Live! 5.1 niet hoger ondersteund als EAX 2.0 aan jou dus de keus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 23:16 ]

• Vini
Oke dank jullie, hier heb ik al wat meer aan.

BF2 stats

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Wat olger zegt, klopt gedeeltelijk. Bekijk deze tabel maar eens: http://www.soundblaster.c...y=206&product=10315&nav=3

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 04-11-2005 14:15 ]

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 09:46
TrippleSix schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:15:
Even als laatste toevoeging, ik heb een 5.1 set van tevion (b-merk dus) en een headset met microfoon.
Tevion 5.1 voor € 20,- van de hccdagen? :) Die heb ik ook, in combinatie met mijn Soundblaster Live! 5.1 doen ze het perfect. Ook mijn headset doet het goed.

Ik heb die soundblaster 4 jaar geleden voor 85 gulden gekocht omdat de aangekoekte geluidschip op mijn moederbord niet echt geweldig werkte en soms stotterde. Ten opzichte van dat was de soundblaster 5.1 een hele verbetering, maar ik weet niet of je nu beter voor een nieuwere kan gaan. Soundblaster Live! 5.1 is al redelijk oud.

• Vini
Ja die inderdaad :Y) , t werkt nog prima t setje, maar een upgrade naar een betere geluidskaart leek me zinvol.

BF2 stats

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Afhankelijk van de chipset de Hercules, anders de SB Live :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
En waar hangt dat dan vanaf? Wanneer wel en wanneer niet? Beetje zinloze post, want waar basseer je dat op?
Pagina: 1