COD2 DirectX9 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12 15:30
Ik heb een zeer irritant probleem.
Als ik in COD2 een level laad krijg ik een directx error. Maar het vreemde is als ik COD2 start en een nieuwe level laad krijg ik geen foutmelding (in het Engels iets over een onherstelbare fout en dat ik de FAQ moet raadplegen). Als het een opgeslagen level is (dus ik ben dan halverwege het level) dan gaat het ook goed.
Alleen als ik voor de tweede keer een level laad gaat het fout. Als ik vervolgens de pc uitschakel en weer opstart kan ik hem weer wel laden. Het is heel irritant na elk level moet ik weer opnieuw opstarten.
Ik heb het volgende al gedaan:
-Drivers videokaart geupdate
-Directx 9 laatste versie geinstalleerd
-Antivirus uitgeschakeld

[ Voor 8% gewijzigd door kw_nl op 02-11-2005 11:28 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• kw_nl
Niemand ervaring met dit probleem?

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 19:33
Relax kerel, een schopje mag pas na 24 uur...

Verwijderd

Je kunt bij de instellingen ook DirectX 7 instellen. Misschien heb je dan geen problemen, moet je alleen even kijken of de kwaliteit minder wordt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
kw_nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:07:
Ik heb een zeer irritant probleem.
Als ik in COD2 een level laad krijg ik een directx error.
Een error? Misschien kun je wat meer informatie hierover kwijt?
Wat was de exacte foutmelding?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• kw_nl
Carpenter schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:18:
Relax kerel, een schopje mag pas na 24 uur...
Ja sorry, ik zit me al 2 dagen te irriteren, maar je hebt gelijk.

• kw_nl
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:19:
Je kunt bij de instellingen ook DirectX 7 instellen. Misschien heb je dan geen problemen, moet je alleen even kijken of de kwaliteit minder wordt.
Dan is het probleem er niet, maar dan lever ik te veel in. Zonde van me kaart want hij kan het met gemak aan.

Gebruik eens gewoon de edit-knop als je nog iets toe te voegen hebt, die zit er niet voor niets namelijk ;) En nogmaals kicken binnen 24 uur resulteert in een slotje.

[ Voor 20% gewijzigd door Crash op 02-11-2005 13:52 ]

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 07:52
Zelfde probleem hier, ook met een 6800. Alleen in Directx7 mode werkt het bij mij ook niet.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34

Vuurvoske

Nunquam cede!

SouLmaN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:58:
Zelfde probleem hier, ook met een 6800. Alleen in Directx7 mode werkt het bij mij ook niet.
Is het niet bij jullie opgekomen dat dit misschien gewoon aan het spel ligt.... Het is al lang bekend dat zelfs bij de snelste configs CoD2 @ directx 9 zo traag als dikke stront loopt. Het is dus wachten op een hotfix en/of de eerste patch.

...slotje

Beroeps brabander

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 08:24

Barrycade

Through the...

* littlejoannes vraagt zich af of het hier om een legale versie gaat aangezien COD2 officieel pas vrijdag wordt gereleased.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34

Vuurvoske

Nunquam cede!

littlejoannes schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:42:
* littlejoannes vraagt zich af of het hier om een legale versie gaat aangezien COD2 officieel pas vrijdag wordt gereleased.
sorry hoor, maar ik zit me nu echt in te houden.. Domme vraag dom antwoord.
Je kunt het spel al kopen bij www.gratiswarezdownloaden.nl :(

Beroeps brabander

• kw_nl
Vuurvoske schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:38:
[...]

Is het niet bij jullie opgekomen dat dit misschien gewoon aan het spel ligt.... Het is al lang bekend dat zelfs bij de snelste configs CoD2 @ directx 9 zo traag als dikke stront loopt. Het is dus wachten op een hotfix en/of de eerste patch.

...slotje
Afgelopen avond heb ik zonder problemen kunnen spelen, op Directx 9 draait hij bij mij als een zonnetje. Hopen dat het zo blijft.
Ik denk dat het aan het spel ligt bij andere spellen heb ik er geen last van.

@Crash
Nogmaals sorry, ik post haast nooit op forums, wist niet eens dat het kicken was...
Zou er de volgende keer op letten |:(

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09-2023
Dat probleem heb ik nu ook. Heb pentium4 2.2 GHz met 1024mb Ram. Ik had een geforce4 ti4400 en toen liep ie perfect. Nu heb ik een Asus geforce6800 v9999td en nu wil ie opeens niet meer. Alle andere spellen zijn super geworden, perfect gewoon. Maar cod2 wil nie meer......ook een directx foutmelding. EN ik heb ook alles super up to date...

Is er al een patch dan?

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:13
Ik krijg hier met de laatste nieuwe drivers ook een error:

BSOD alcxsen.sys terwijl voor mijn clean install werkte alles super

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb hetzelfde probleem (DirectX error tijdens het laden van het spel, maar niet altijd).
Heb een XFX 6600GT.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
der is een thread met hetzelfde probleem Ultimate Spiderman error in alcxsen.sys

het schijnt dat het ligt aan de AC'97 mss ff updaten?

[ Voor 6% gewijzigd door mrboomblaster op 10-11-2005 20:05 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• sgiethoorn
Het heeft bij mij ook niks te maken met die ac'97 of zoiets. Het is een directx error en die komt idd niet altijd voor....Ik zal proberen t.z.t de letterlijke tekst van de error te pakken te krijgen...hij staat namelijk niet lang in beeld, hij gaat rechtstreek naar microsoft op internet naar een help voor directx, waar je overigens niks mee opschiet. Hier staan standaard dingen die wel goed zijn. Het is volgens mij echt een probleem van Call of Duty, aangezien de rest vlekkeloos en super loopt.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Stomme vraag en lichtelijk OT, maar ik zoek me al drie dagen het leplazarus naar de knop/whatever waarmee ik kan schakelen tussen Dx7 en Dx9. Iemand?

Nomen nescio

• mrboomblaster
  • Laatst online: 14-10 14:51
wat je mss iets is om uit teproberen om de 9.0c october te instaleren als je dat nog niet gedaan hebt meuktracker: Microsoft DirectX 9.0c October

weet niet dat het iets uit zal halen maar mss dat het helpt.

iig suc6

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• The Mystic
  • Laatst online: 10-11 14:14
Misschien directx verwijeren en opnieuw installeren.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:35:
Stomme vraag en lichtelijk OT, maar ik zoek me al drie dagen het leplazarus naar de knop/whatever waarmee ik kan schakelen tussen Dx7 en Dx9. Iemand?
options => graphics => net boven de brightness adjuster :?
mrboomblaster schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:27:
wat je mss iets is om uit teproberen om de 9.0c october te instaleren als je dat nog niet gedaan hebt meuktracker: Microsoft DirectX 9.0c October

weet niet dat het iets uit zal halen maar mss dat het helpt.

iig suc6
Dat word ook aangeboden al het goed is(om dx 9c te installeren).
Ik heb namelijk een soortgelijk probleem, in de directx 9 modus slaat m'n pc compleet vast na 10-40 seconden.

Ik moet toegeven dat 20 fps niet ideaal is..dus zal ik directx 9 vlopig niet gebruiken....

[ Voor 7% gewijzigd door Rey Nemaattori op 12-11-2005 17:20 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• sgiethoorn
Modbreak:Post dan niet als je niets zinnigs te melden hebt :{

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 14-11-2005 16:38 ]

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier zelfde probleem... vorige week Cod2 uitgespeeld zonder problemen. paar dagen geleden partitie c: opnieuw moeten installeren, schone windows erop, alle drivers meest recente versie en nu opeens de directx error.

Enige tekst van de melding is overigens: DirectX encountered an unrecoverable error. Check the directX FAQ for possible solutions.

Dxdiag gedraaid, geen problemen. FAQ geraadpleegd, geen zinnige opties.

....wie kan helpen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ff doorschoppen...

iemand al een oplossing gevonden?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

IK heb ook een blauw scherm. Hier is een afdruk van het scherm : http://users.pandora.be/wimdb/Photo-0098.jpg

IK gebruik ook een Gforce 6600 gt 1 gb ram , genoeg harde schijf,... de rest is in feite niet zo belangerijk. COD 1 kan ik in multiplayer zonder problemen spelen, COD 2 kan ik spelen, maar COD
multiplayer lukt totaal niet, ik krijg telkens day blauwe scherm. Niets helpt....

dit heb ik reeds geprobeerd: update win xp
update COD 2 patches
update directx 9
COD helemaal verwijderd + resterende gegevens, daarna opnieuw geinstalleerd.

IN de computerwinkel vinden ze het ook niet, ze hebben het geheugen verwisseld, grafische kaart eens vervangen, updates hier en daar. Niets helpt gewoon.

tot nu toe vind ik niets die me geholpen heeft. Op een Mac machine zou dit nooit gebeuren...

• Crash
  • Laatst online: 20:56
Beetje erg oud topic en 4 topics kicken omdat jij een mogelijk zelfde error hebt is niet bepaald een strak plan :o Open liever een eigen topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.