Toon posts:

nieuwe computer, jullie mening a.u.b. b.v.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na 5 jaar trouwe dienst, wordt het tijd om mijn p200 te vervangen door een nieuwe computer. Ik zat te denken aan het volgende:

athlon 700
128 DIMM pc-133
abit ka-7 of asus k7-v
15,3 gb maxtor 7200 rpm
monitor LG 795ft 17" flatron/Ilyama s704ht
soundblaster live value +
4p surround creative fps1000
guillemot 3D prophet geforce/ creative geforce 256 DDR pro

plus Cd-rom floppy en al die andere troep

Is dit aan te raden?
Advies graag :)
bij voorbaat dank, phish

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Waar ga je hem voor gebruiken, da's wel errug belangrijk als je een nieuwe compu aanschaft. :)

Verwijderd

RAM verdubbelen.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Mee eens. Naar 256 MB gaan, kan je W2K goed draaien.

Ik zou voor A-bit moederbord gaan, heb ik zelf ook, is beter als de asus (die een maat van mij heeft)

Guillemot videokaart of wachten op GeForce2 of Matrox 800

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Ik geloof dat de Geforce een paar bugs heeft in samenwerking met de ahtlon dus mischien moet je daar voor een G400 of G450 er in douwen maar verder best wel oke.Ohja als je geld te veel heb koop de Creative Desktop Theatre 5.1 Die zji iets betere dan fps1000 boxen.

Verwijderd

Is dezelfde pc die ik in mijn knar heb en ongeveer een paar honderd anderen. Ikwilut-ikwilut-ikwilut!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Naja, ik zou voor een PIII gaan en een IBM harde schijf.. Maar das alleen omdat ik AMD nog steeds niet vertrouw na die ontzettende KUT K6 (2/3). En IBM is gewoon beter dan Maxtor. Ook duurder.. :)

BTW: Als je deze pc ook 5 jaar wilt houden moet je een grotere hdd nemen, minstens 20 gieg, misschien is 30 beter.

Oh, 256 MB is ZEKER aan te raden als je win2k wil draaien.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

ik heb nog MAAR 64 MB en win2k draait prima
ik heb nu maxtor 10.2 GB is heel goed maar maakt veel lawaai (harken etc.)IBM is veel stiller

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem vooral gebruiken voor het spelen van spelletjes :) Counter strike, UT, Q3 etc.

werkt die geforce echt zo kut met een athlon?
iemand hier ervaring mee?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Ik heb een GeForce samen met een Athlon
Om precies te zijn;

A-bit KA7
512 MB Ram
AMD K7 650 @ 950 (I love waterkoeling)
ASUS V6600 GeForce deluxe
SB Live!

Werkt als een TREIN!!!

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
gforce en athlon werkt bij mij ok

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

bespaar jezelf een hoop moeite en neem geen Abit mainboard... ga voor de Asus. alstjeblieft! :)

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Als je een compleet nieuwe PC gaat kopen, kun je het beste wat meer geld uitgeven voor je monitor. Een monitor gaat het langste mee, terwijl bv een videokaart snel is verouderd. Ik zou dus een 19 inch monitor nemen. Bij voorkeur met trini/diamontron beeldbuis. Kost wel wat meer, maar past beter bij de rest van het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal!!
Jullie horen nog wel wat het uiteindelijk is geworden :)
Pagina: 1