Toon posts:

SITECOM DC201 als switch

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee het is als volgt.
Ik heb internet via een alcatel speedtouch, hierop heb ik 4 aansluitingen, momenteel zijn die alle vier in gebruik en ik wil nu op 1 van die lijnen een hubje/switch aansluiten zodat ik vanaf daar meer pc's kan plaatsen.

Nu heb ik hier nog een Sitecom DC201 Internet router liggen.
Is het mogelijk om deze zo in te stellen dat hij het internet gewoon deelt ?
Hierbij trek ik dus 1 van de internet lijnen vanaf de Alcatel door in de uplink van de sitecom.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb, al heb ik er niet zo gek veel verstand van.

Instellingen in de Sitecom zo leeg mogelijk maken, en DHCP uitzetten, daarna heb ik dit geprobeerd met de Alcatel router als gateway (10.0.0.138) werkte niet.

Een van de clients fixed IP geven en de ip van de Alcatel (192.168.0.1) als gateway werkt logischerwijs niet.

Wat moet er gebeuren om dit toch werkend te krijgen, welke opties moet ik aan of uit zetten en hoe moet ik mijn ip's laten bepalen ?

Mvg,

Verwijderd

Je hebt hem nou op de WANpoort aangesloten neem ik aan? Dan gaat hij nog wel over de router heen. WAN is geen uplink poort. WAN = Wide Area Network, oftenwel internet. Je moet hem in een LAN poort stoppen, dan doet hij alleen switchen en helemaal niet routeren.

En Switch <-> Switch moet een crosscable zijn, of tenzij het een IF (InterFace) is en geen Switch.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 01:31:
Je hebt hem nou op de WANpoort aangesloten neem ik aan? Dan gaat hij nog wel over de router heen. WAN is geen uplink poort. WAN = Wide Area Network, oftenwel internet. Je moet hem in een LAN poort stoppen, dan doet hij alleen switchen en helemaal niet routeren.

En Switch <-> Switch moet een crosscable zijn, of tenzij het een IF (InterFace) is en geen Switch.
Ik ga er mee aan de slag :) bedankt alvast, ik laat morgen weten of het gelukt is.
Nu maar bed in, truste