Acer Aspire 1350 valt spontaan uit op netspanning

Pagina: 1
Acties:

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-02 20:51
Tweakers,

Ik heb al even zitten zoeken in het forum complete systemen & laptops maar heb reeks mijn vraag jammer genoeg nog niet kunnen vinden. Momenteel heb ik hier een laptop van een huisgenoot van mij voor me staan het gaat om het model Acer Aspire 1350.

Een tijdje geleden begon deze laptop spontaan uit te vallen zodra je een"zwaar" process aanroepte zoals solidworks of HL2. Huisgenoot dacht dat het de ophoping van software was wat misschien niet met elkaar samenwerkte dus besloot hij tot een schone installatie.
nadat we deze installatie vanavond hadden door gevoerd (plus alle updates) is de laptop al weer een aantal keren uitgevallen alleen nu zelfs bij simpele flash spelletjes en kleine dingetjes

na wat proberen blijkt dat de laptop alleen uitvalt als hij aan de net spanning hangt. zodra de laptop op zijn accu werkt zijn de problemen met het uitvallen verholpen. verder als hij aan de netspanning hangt koelt de laptop ook als een gek elk proces wat je ook aanroept de koeler schiet aan. waarbij als het iets te zwaar wordt de laptop spontaan uitvalt.

Mijn vraag is: zijn er mensen die soort gelijk problemen kennen en of ze op te lossen zijn?

http://specs.tweak.to/12729

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Misschien zit het ding gewoon vol met stof. Probeer 'm eens goed schoon te maken van binnen, blaas al het stof tussen de koelvinnen vandaan.

Hier stond een dode link.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:28
heb ik ook gehad met dezelfde.
Inderdaad zit waarschijnlijk de koeler dicht.
Even openschroeven, plaatje van de koeler af en daar alles schoonmaken.
Lijkt veel werk maar ik was met 15min klaar.

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-02 20:51
Dromer schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:49:
heb ik ook gehad met dezelfde.
Inderdaad zit waarschijnlijk de koeler dicht.
Even openschroeven, plaatje van de koeler af en daar alles schoonmaken.
Lijkt veel werk maar ik was met 15min klaar.
Laptop hebben ze met moeite los gemaakt maar qua stof viel het wel mee daarnaast kwam er wel een ringetje uit waar we nog steeds niet achter zijn waar het vandaag komt maar sinds we alles hebben schoongemaakt doet hij het wel weer dus het zal wel een van deze dingen zijn mag ik een ieder bedanken voor zijn bijdrage!

http://specs.tweak.to/12729