Geforce4 Dual DVI kaart: 2de monitor wil niet in 1920 x 1200

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 09:32
Hellow, ik zit met een monitor-resolutie probleem, ik hoop dat jullie mij er uit kunnen helpen.

Het probleem:
Ik heb onlangs twee 24 inch Dell monitoren aangeschaft (de 2405FPW). Deze wil ik aansturen met mijn Dual DVI ASUS V9180 Video suite kaart (Geforce4 MX 440 AGP 8X).
Het probleem is dat ik de tweede monitor niet in 1920 x 1200 krijg (de eerste monitor wel). De max is 1600 x 1200. Selecteer ik een resolutie hoger, dan blijft de monitor gewoon in 1600 x 1200 staan, maar kan ik met de muis scrollen over mijn desktop (de desktop is dus wel 1900 x 1200). Het lijkt wel ofdat de videokaart denkt dat de monitor de resolutie niet aan kan en daarom die in een lagere resolutie laat staan.

Wat ik geprobeerd heb:
Ik heb de laatste Nvidia drivers geïnstalleerd.
Ik heb de laatste monitor drivers van Dell geïnstalleerd (beide schermen)
Ik heb de hele avond tevergeefs zitten tweaken in de instellingen van de Nvidia control panel

Gegevens van de videokaart:
-ASUS V9180 (NV17, AGP8x)
-Chipset NV17 (GF4 MX440-8x)
-GPU Speed 300MHz
-Memory 567MHz DDR; 64 Mb;
-TV Out Yes, integrated in the chip
-TV-In yes, based on Philips SAA7114H
-Monitor output 2xDVI
-Two monitors Yes, nView
-Specific features AGP8x
-SmartDoctor II - card condition monitoring
-TV In/Out block

Gegevens van de monitor:
-Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
-Resolutie : 1920 x 1200 (WUXGA+)
-Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 500 cd/m2 / 1000:1
-Afmeting h x b x d : 451 / 551 (gecomprimeerd / uitgebreid) x 559 x 229 mm
-Gewicht : 9,8 kg
-Ingangen : Analoog, digitaal, S-Video, composite, component

Nog een probleem(pje):
Ik heb last van digitale storing op de monitor die wel in 1920 x 1200 staat. Vooral als ik foto’s op het scherm heb krijg ik regelmatig verspringende horizontale balkjes.

Goed, ben ik gedoemd tot de aanschaf van een nieuwe videokaart of zie ik een instelling over het hoofd?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nog een probleem(pje):
Ik heb last van digitale storing op de monitor die wel in 1920 x 1200 staat. Vooral als ik foto’s op het scherm heb krijg ik regelmatig verspringende horizontale balkjes.
Dit komt waarschijnlijk doordat je videokaart (of de DVI-kabel) niet genoeg bandbreedte kan leveren voor die resolutie. Ik denk eerlijk gezegd dat je toe bent aan een nieuwe videokaart omdat de TMDS transmitters van NVIDIA-kaarten voor de 6-series nogal brak waren. (In ieder geval minder dan bij de concurrentie.)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm MeAngry, hij heeft een GF4 MX ;-) dat is dus een GF2 in een nieuwe jasje...tja, ik vrees inderdaad gewoon dat de kaart de limiet hier is. Je zal op zoek moeten gaan naar een kaart die wel 2x 1920 x1200 kan doen .. een GF MX is gewoon te langzaam daarvoor!

There is no place like ::1

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:12
Dit staat er in de spec overview

http://www.nvidia.com/page/geforce4mx.html

• Integrated Dual 350MHz DACs – driving
dual independent displays with crisp and
clear image quality at 2048x1536
resolution at 75MHz.

• Integrated Dual-Channel TMDS
Transmitters – enabling two independent
Digital Flat Panels (DFP) displays at
resolutions up to 1280x1024.

Ik maak eruit op dat je kaart niet kan wat je wilt met twee tft's als je het via DVI aanstuurt.
Hij zou het volgens mij wel kunnen als je ze dual analoog aanstuurt, je heb er van die converters voor

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

http://www.nvidia.com/object/geforce6_techspecs.html

Geforce 6200 kan het wel :-), tenminste als ik de specs mag geloven. Een kaart perfect voor 2d gebruik, versnelt ook het afspelen van sommige media formaten en oh ja..HDTV. Nu ja, geen super kaart dus maar wel iets wat je zoekt volgens mij ;-)

There is no place like ::1

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 09:32
Thanx guy's, maar ik ben blij dat jullie het fout hebben :P

Ik ben vannacht nog even een flinke tijd door gegaan met prutsen in de instellingen. Uiteindelijk eens de originele ASUS drivers geïnstalleerd die op de CD van de videokaart zaten. Dus niet de Nvidia drivers. En ik kan nu eindelijk 1920x1200 voor beide schermen selecteren!!! :D

Dus voor andere mensen die ook dit probleem hebben:
De orginele ASUS-drivers downloaden. Bij Eigenschappen van beeldscherm => instellingen => geavanceerd => Adapter, moet er staan: "ASUS V9180 Video Suite V56.72"
Blijkbaar zijn de ASUS drivers toch beter dan de Nvidia drivers.

Ik zit nu dus alleen nog met die digitale storingkjes die ik af en toe heb (horizontale balken die af en toe verspringen). Ik heb nog gezocht naar oplossingen en het zou opgelost moeten zijn als ik "reduced blanking" aan zet.

Iemand die weet waar ik dit kan vinden in de instellingen? Ben het nog niet tegen gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door satoer op 02-11-2005 11:52 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Satoer schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:50:
Thanx guy's, maar ik ben blij dat jullie het fout hebben :P

Ik ben vannacht nog even een flinke tijd door gegaan met prutsen in de instellingen. Uiteindelijk eens de originele ASUS drivers geïnstalleerd die op de CD van de videokaart zaten. Dus niet de Nvidia drivers. En ik kan nu eindelijk 1920x1200 voor beide schermen selecteren!!! :D

Dus voor andere mensen die ook dit probleem hebben:
De orginele ASUS-drivers downloaden. Bij Eigenschappen van beeldscherm => instellingen => geavanceerd => Adapter, moet er staan: "ASUS V9180 Video Suite V56.72"
Blijkbaar zijn de ASUS drivers toch beter dan de Nvidia drivers.

Ik zit nu dus alleen nog met die digitale storingkjes die ik af en toe heb (horizontale balken die af en toe verspringen). Ik heb nog gezocht naar oplossingen en het zou opgelost moeten zijn als ik "reduced blanking" aan zet.

Iemand die weet waar ik dit kan vinden in de instellingen? Ben het nog niet tegen gekomen.
Waarschijnlijk is het nu wel softwarematig mogelijk maar is de kaart er hardwarematig niet voor geschikt waardoor je beeldfoutjes krijgt.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer een andere videokaart. Deze lijkt niet genoeg bandbreedte te hebben om dit scherm goed aan te sturen. 'Reduced Blanking' kan sommige problemen oplossen, maar jou probleem lijkt een bandbreeedte probleem. Als je al zoveel geld hebt uitgegeven dan kan je best wel een goede videokaart die geschikt is om de twee monitoren goed aan te sturen.

Je merkt het bijvoorbeeld heel goed bij het afspelen van films. Een 'oude' videokaart heeft heel veel processorkracht nodig om het af te spelen en een nieuwe generatie videokaart met videoversnelling doet dat veel beter.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1