Leuk maar niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Megadomi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2007

Megadomi

-the best-

Topicstarter
Gegroet :)

Voor de opa van een collega van me moeten een vriend en ik een pc'tje in elkaar zetten, niet meer dan 175 euro en een paar delen zouden nog uit de oude pc te gebruiken zijn.
Nouja, wij hebben dus eerst eens een nieuwe voeding + kast gekocht. Dan nog een AMD Sempron 2200+ en een ASRock K7S41. En uit de oude pc is nog de cd rom en de harde schijf te gebruiken.
Tja, harde schijf...
Op die harde schijf stond blijkbaar nog Win98 ofzo en moest nu XP op. Erg gezellig op een 2.99GB harde schijf ^^. iig wilden wij het wel proberen, maar toen we de pc startten voor de eerste keer kwam er alleen een domme foutmelding en meer niet. Wij hdd aangesloten aan een van onze pc's en even geformateerd, wel zo netjes :).
Toen weer erin geduwd en gepowered. Dan krijgen we die leuke fout met naam ctldr of iets in die richting? Starten van cd werkt ook nie met de WinXP cd rom erin, dan zegt ie dat er geen boot op de cd gevonden is. Dus lekker nix werkt. Bij bootups nu blijft ie vaak hangen voordat überhaupt iets zou kunnen gebeure van melding ofzo. Kheb totaal geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Iemand van jullie misschien?
Alvast bedankt,

Domi

Megadomi Webdesign

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 19:47

Just_I

What did you just say?

Staan de master/slave jumpers goed ingesteld? Overigens lijk me een 3 GB schijfje wel wat aan de kleine kant voor Windows XP aangezien je al minimaal 1,5 gb voor een kale instal nodig hebt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Veel succes op die kleine harde schijf. Ik heb het zelf gedaan op eentje van 6, zopnder al te veel opties. De eerste week loopt die vlot, maar vanaf er windowsupdates gedaan worden, zit het snel vol. Dazn nog niet gesproken van Office en andere programma's die je wil instaleren.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
rammel XP door Nlite en het is nog maar 500MB en je kan de check of er voldoende harddiskruimte en geheugen is uitschakelen.

Verwijderd

Megadomi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:39:
Dan krijgen we die leuke fout met naam ctldr of iets in die richting?Domi
ntldr

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Maar waarom koop je niet voor 20 euro een 20GB schijfje. Kan hij ook nog even verder en dan zou je met de rest makkelijk uit moeten kunnen voor dit bedrag. }:O Want had al voor 160 euro dit:
# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

10862 Asrock K7VT4A PRO € 29,41 € 29,41

9247 AMD Sempron 3000+ 1.8 GHz, 200 Mhz, Boxed € 73,95 € 73,95

816 Dane-Elec Memory 256 MB, PC3200, 400 MHz, 3 € 22,69 € 22,69

Totalen
Te Betalen € 158,45

[ Voor 51% gewijzigd door MasterMike op 02-11-2005 00:05 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Koop inderdaad gewoon een andere schijf. Die 3 gb is echt te weinig! Verder komt zo'n oude schijf de snelheid van de proc en het geheugen niet ten goede.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Harddisks zijn tot op de dag van vandaag de bottleneck in systemen, ik merk het elke dag weer. Trage systemen omdat er een ata 33 of 66 schijf in zit. Deze 3 GB schijf, daar schat ik van dat hij gewoon nog op pio loopt.

Het is gewoon zonde van de moeite, hij zal niet eens merken dat hij een nieuw systeem heeft, zet er dan Windows 98 op, dan werkt het nog een klein beetje.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Kijk eens hier dan ;)

Die opa mag mischien zelf wel niet zo snel meer zijn, maar een supersloom 'nieuw' systeem is ook niet leuk ;) :+

• Megadomi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2007

Megadomi

-the best-

Topicstarter
Eeyey,

bedankt voor de replies ;)
Ja tis idd de bedoeling dat we een grotere harde schijf kopen, mja, tis net dat die opa zo zuinig als maar wat is B) . Vandaar dat ik eerst wilde vragen :) .
Maar zit nie meer veel anders op.
En sry voor de fout ctldr te zeggen ipv ntldr :>
Bedankt :) ,

Dominik

Megadomi Webdesign

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Megadomi schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:26:
mja, tis net dat die opa zo zuinig als maar wat is B) .
Dan houd hem maar eens te vriend! :+ ;)
Pagina: 1