Toon posts:

Wat voor Dolby Surround Set?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraag over een Dolby Surround Set die ik binnen nu en een paar weken wil gaan aanschaffen. Wat ik graag wil is een Dolby Surround Set waar ik verschillende apparatuur op kan aansluiten, zodat alles via Dolby Surround gaat.

Wat er zeker op aangesloten moet kunnen worden is:
- Televisie
- DVD-speler (ook voor CD's afspelen e.d.)
- Radio/CD-speler
- Xbox

Maar nu zit ik er dus mee, hoe ik dit aan moet gaan sluiten.
Wat voor Dolby Surround Set heb ik hiervoor nodig, met welke in-/uitgangen om alles via mijn dolby surround te krijgen? Bij de een zie ik dat er 1 scart aansluiting op zit en op de ander weer 2.
En de ander heeft wel een optische in-/uitgang en de ander weer helemaal niet of alleen een optische ingang. En dan heb je weer een ander die ook nog s-video heeft, maar weer geen optische ingang bijvoorbeeld. Dus weet even niet wat ik precies moet gaan nemen om dit alles voor elkaar te krijgen.

Misschien dat wat mensen ervaring hebben met een dolby surround set, waar ze erg tevreden over zijn. Want wil gewoon een goed geluid in mijn woonkamer voor een mooie prijs (300-500 ofzo).

Bedankt alvast voor de informatie!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

Zulk soort vragen kun je het best hier kwijt: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml] ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hij wil zo te zien niet eens zijn PC erop aansluiten, dus om hem dan naar een PC speaker topic te sturen.... :+

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit met die aansluitingen

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Kijk eens naar bijv. de Yamaha RX-V450 serie, die heeft het volgende:

Input / Output
Audio in 4
Audio uit 1
Video in 2
Video uit 1
Video aansluiting(en) composiet, RGB-component, S-Video
Digitaal in (coax) 1
Digitaal in (optisch) 2

Voor de rest kun je je vragen beter in het volgende topic kwijt:

[rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml]

Succes :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Eigenlijk is het heel erg makkelijk, maar je moet wel wat werk zelf doen:

- Televisie (stereo aansluiting)
- DVD-speler (ook voor CD's afspelen e.d.) (neem aan via coax)
- Radio/CD-speler (stereo aansluiting)
- Xbox (??? weet ik niet).

DUs blijkbaar moet je een versterker (met speakerset ?) hebben die deze aanlsuitingen in ieder geval heeft. Als je een receiver neemt, kan je je radio/cd-speler gelijk weg doen. Blijft er (waarschijnlijk) 2 x coax en 1 x stereo over. Dat heeft zo ongeveer alle verkrijgbare receiver/versterker.

Denk ook even aan de toekomst in verband met eventuele uitbreidbaarheid. En loop met deze info de winkel in of ga even op Internet zoeken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik kan je geen advies geven over wat je wel zou kunnen kopen.
Maar koop in ieder geval geen Logitech speakersysteem.

Vooral de Z5500 is erg slecht ontworpen.
Er zijn mensen die ondanks de beperkingen toch tevreden zijn hiermee en deze set adviseren.
Trap er niet in

Ikzelf heb trouwens dezelfde opstelling als wat jij hebt inclusief XBOX.
Na 3 defecte Z5500's heb ik een Sony DB900 + JBL speakerset gekocht.
Hier ben ik 100% tevreden mee

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:25:
Ik kan je geen advies geven over wat je wel zou kunnen kopen.
Maar koop in ieder geval geen Logitech speakersysteem.

Vooral de Z5500 is erg slecht ontworpen.
Er zijn mensen die ondanks de beperkingen toch tevreden zijn hiermee en deze set adviseren.
Trap er niet in
Als anderen er tevreden mee zijn, valt er niet echt in te trappen he? Dat jij niet tevreden was, is jouw goed recht, maar dat betekent niet dat anderen er per definitie ook niet blij mee kunnen zijn.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik heb vorige week bij MM een ONKYO set gekocht. Gewoon kijken hoeveel in/uitgangen de receiver heeft (je zit wel vast aan een losse receiver + dvdspeler als je zoveel apparatuur wilt aansluiten).

TV > Tulp
DVD > Digitaal Coaxiaal (is wel digitaal maar met tulp stekker)
Radio > Tulp
XBOX > Digitaal Optisch (wel advanced scart cable van xbox nodig, maar VET geluid!)

De ONKYO set welke ik heb gekocht:

*klik* voor grote versie
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/package/5109903_30467f0fa2.jpg

Voor 499 Bij Media Markt

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Hann1BaL schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:32:
[...]

Als anderen er tevreden mee zijn, valt er niet echt in te trappen he? Dat jij niet tevreden was, is jouw goed recht, maar dat betekent niet dat anderen er per definitie ook niet blij mee kunnen zijn.
Lees mijn post voor je blaat. Waarom zou je een set kopen met beperkingen als je ook meteen een goede set kan kopen.

ter info, de voeding is erg slecht hiervan waardoor hij gevoelig is voor hikjes in het lichtnet (harde plops in je speakers) en je hoort een harde 50hz brom in de sub.

Als je het volume hard set hoor je de brom niet en ach de plops zijn er maar een paar per uur.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier echt tevreden mee is en ik kan deze set dus niet adviseren.

Als je verder wilt met deze discussie dan mag je me of mailen of we doen het verder in een Logitech topic

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden en het advies!
Denk dat ik hier al zeker wat mee kan...
Ben namelijk zelf niet al te technisch als het gaat om HIFI en Dolby Surround en dat soort dingen.
Dus ben me inderdaad een beetje aan het laten informeren en moet eerlijk zeggen dat ik me liever laat informeren door mensen hier op het forum dan door verkopers in een winkel, want die proberen je toch vaak alleen de producten te verkopen waar ze de meeste marge op hebben.

Wat ik eigenlijk wil doen is een complete set aanschaffen, die je zeg maar veel ziet.
Dus met een receiver, DVD, subwoofer met sateliet speakers.

De Xbox zit natuurlijk ook al op de televisie aangesloten, dus als de televisie al dolby surround geluid krijgt, dan moet dit toch ook gelijk goed gaan neem ik aan?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien dat wat mensen ervaring hebben met een dolby surround set, waar ze erg tevreden over zijn. Want wil gewoon een goed geluid in mijn woonkamer voor een mooie prijs (300-500 ofzo).
De enige die dat kan bepalen ben jij.

Over die aansluitingen: dat is vrij simpel

- Televisie : analoge stereo ingang
- DVD-speler (ook voor CD's afspelen e.d.): Digitale optische of coaxiale ingang
- Radio/CD-speler: analoge stereo ingang
- Xbox: analoge of digitale ingang

Gewoon een set kopen met genoeg inputs dus, staat gewoon in de specs, de winkelier weet dit ook
Dus ben me inderdaad een beetje aan het laten informeren en moet eerlijk zeggen dat ik me liever laat informeren door mensen hier op het forum dan door verkopers in een winkel,
En toch is het de bedoeling dat je eerst in een winkel gaat luisteren en kijken, anders staat het hier de hele tijd vol met 'wat moet ik kopen' topics.

Als je twijfelt na je bezoek, mag je een topic openen. zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 02-11-2005 12:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.