WIndows2000 internet delen

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-04 21:43
Ik heb het volgende probleem,

ik heb chello + een belkin wireless router..De hoofd PC zit verbonden met een kabel die naar de router gaat, ik heb sinds gisteren een oude Windows2000 PC boven met een draadloze netwerkkaart van ASUS en een normale kaart van 3COM.

Internet op die PC werk perfect (via de draadloze kaart) alleen nu wil ik graag die 3COM kaart gebruiken om mijn XBOX van internet te voorzien, ik dacht dat ik dit kon doen door middel van de "internet delen" functie, maar nadat ik dit doe werkt internet niet meer op die win2000 PC en die 3COM kaart krijgt een standaard 164 ipadres..

Ik kom er echt niet meer uit, is dit eigenlijk wel mogelijk of moet ik een andere methode toepassen?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

164 . standaard :?

je hebt hier vaak zat een vraag neeegepoot, geef nou eens de goeie info die we wilen hebben (zie faq)

Iperf

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

fish schreef op woensdag 02 november 2005 @ 00:35:
164 . standaard :?

je hebt hier vaak zat een vraag neeegepoot, geef nou eens de goeie info die we wilen hebben (zie faq)
standard als je geen adres van de DHCP krijgt.
om te delen heb je onder Win2K een appart pakket nodig afaik.
zelf draai ik op mijn router Kerio Winroute Firewall 5.10 zwaar overkill natuurlijk, maar er zijn zat simpelere pakketten voor.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Dannydekr
Ach..Denk dat ik beter een wireless AP aan kan aanschaffen, probleem is dat die standaard xbox dingen veels te duur zijn..(over de 100 pleuro)

Iemand nog tips om dit toch te kunnen doen met normale apparatuur? Ik persoonlijk dacht aan een soort acces point die ik verbind door middel van een normale cross cable met de xbox.. Dan gewoon die AP zo instellen dat die verbind met mijn wireless router beneden...

Probleem is dat ik niet doelgericht hierop kan zoeken omdat ik niet precies weet welk ding hier geschikt voor is..

Trouwens, kan XP wel gewoon internet delen zonder software pakket? Hij hoeft alleen maar die wireless verbinding te delen met men 3COM kaart..

Maar, als jullie nog tips hebben over "welke AP het beste is" hoor ik het graag..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
Ik heb het even uitgetekend wat ik precies wil:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akruik/1.gif

dit is het zo'n beetje.. Ik hoop dat het nu duidelijk genoeg is :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geef even een "ipconfig /all" en een "route print" op die laptop

(waneer de laptop werkt, en wanner die niet werkt)

Iperf

Pagina: 1