Toon posts:

spontane opleving 9700 pro ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net nu ik op het punt sta om een X800XT te kopen vanwege een kapotte fan op m'n 9700PRO, gaat dat ding spontaan aan, na eens flink aan de stekkers te hebben gerost. ( dit ook al eerder gedaan trouwens, maar geen effect ) Wat blijkt: Quake 4 en FEAR gaan ineens als de brandweer, zelfs met alles op high en 1280 als res.

Kan een 9700 dit normaliter of is het een superpiek voordat hij definitief de geest geeft ? Ga nu wel twijfelen over die 250 euries voor een XT... :?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Misschien is het een soortgelijk gevalletje als dit topic hier: Geforce FX5200 verricht(te) wonderen. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... Iemand anders nog een andere verklaring?

Gewoon zo laten lijkt me zo, alleen maar fijn toch? ;) Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk tot zeer zeker dat het een megaboost / laatste powerstoot is waarna je graka overlijdt. (8> :)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Grappig, Wat scoor je bij een 3dmark?

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Sommige games zijn zo gemaakt dat ze er op mindere videokaarten ook goed uit zien! Ik heb het zelf ook gemerkt dat mijn 9700Pro nog veel aan kan, FEAR zit gewoon anders in elkaar dan spellen zoals Far Cry. Er zullen spellen zijn die je niet zult kunnen draaien op je 9700Pro, zelfs niet mer overclocken.

Ik heb er zelf dus ook nog 1 en dacht eerst zelf ook dat ik een nieuwe moest kopen, maar op de een of andere manier draaien de huidige spellen nog best. Dus hoe leuk het ook mag zijn om een nieuwe videokaart te kopen, raad ik je aan om het nog even te wachten totdat spellen echt niet meer draaien. Dus een die mate dat ze wel draaien, maar je dingen op 'low' moet gaan zetten en het er niet meer uit ziet.

Het is een goede kaart, die veel verkocht is en ook duidelijk maakt (nu weer) dat die kaart tot nog best veel in staat is. Neem trouwens aan dat je AA nog niet aan hebt gezet bij FEAR? ;)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
3D mark ben ik nu aan het downloaden, post vanavond score wel even.
Vanmorgen PC aan, fan doet het dus niet. Draait dat ding continue ? Dacht van wel.
Ik moest hem nu echt even aanzwengelen met m'n vinger...haha.

Het vervelende is alleen nu dat als ik nu geen nieuwe kaart haal, ik stevig de kans loop dat de AGP kaarten flink duurder worden. Ik wil nog 2 jaar verder met deze PC, voordat ik alles omwissel. En nou zit ik dus met een kaart die twijfelachtig presteert. Dilemma , dilemma....

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09
Je zou eventueel een nieuwe cooler kunnen kopen voor de videokaart.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:13:
3D mark ben ik nu aan het downloaden, post vanavond score wel even.
Vanmorgen PC aan, fan doet het dus niet. Draait dat ding continue ? Dacht van wel.
Ik moest hem nu echt even aanzwengelen met m'n vinger...haha.

Het vervelende is alleen nu dat als ik nu geen nieuwe kaart haal, ik stevig de kans loop dat de AGP kaarten flink duurder worden. Ik wil nog 2 jaar verder met deze PC, voordat ik alles omwissel. En nou zit ik dus met een kaart die twijfelachtig presteert. Dilemma , dilemma....
Je kan nog makkelijk een tijdje wachten met het kopen van een AGP kaart. De kaarten worden binnenkort echt nog niet duurder. Er komen alleen weinig snellere en nieuwere types bij.

(zet voor 14 euro een Artic VGA silencer op je kaart, heb ik ook gedaan, en je kan weer :))

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 02-11-2005 08:28 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
En anders is er nog een enorme 2de-hands markt voor AGP kaarten van mensen die ook sneller en harder willen en op PCIe overstappen.

Overigens is FEAR volgens mij niet zo bijzonder zwaar, totdat je anti-aliassing aangooit. Dus ik ga er van uit dat die nog uit staat?

Ben iig benieuwd naar je 3Dmarks

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 02:24
unk FEAR niet zwaar?? ik draai doom3 met mijn fx5200 op high met alle opties aan @1024*768 en fear moet ik egt op het allerminimum zetten vooraleer ik een framerate van 40 fps haal:s(En het beeld is echt afschuwelijk!!) BF2 kan ik ook maar op het minimum draaien, maar het beeld is eiglijk nog acceptabel:). Mijn kaart kan soms ook wonderen verrichten(ik stond versteld van doom3) RAMgeheugen(512 mb) was dan nog eens de bottleneck ook.

http://specs.tweak.to/16567

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 11:48

Griffin

Is mythical

skelleniels schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:46:
unk FEAR niet zwaar?? ik draai doom3 met mijn fx5200 op high met alle opties aan @1024*768 en fear moet ik egt op het allerminimum zetten vooraleer ik een framerate van 40 fps haal:s(En het beeld is echt afschuwelijk!!) BF2 kan ik ook maar op het minimum draaien, maar het beeld is eiglijk nog acceptabel:). Mijn kaart kan soms ook wonderen verrichten(ik stond versteld van doom3) RAMgeheugen(512 mb) was dan nog eens de bottleneck ook.
je vergelijkt wel 2 verschillende kaarten met elkaar.

de 9700pro is stukken beter en sneller dan jouw 5200. (dacht ik zo)
maar je weet niet wat de overige specs van de TS zijn.
als hij 2gig mem heeft helpt dit al een hoop, ook een vette cpu helpt wat.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Doom 3 is opengl, waar nvidia keihard in ownt (hoewel ati nu het een en ander aan het inhalen is). FEAR is gewoon DX9. Daar zit het verschil em voor jou in

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hann1BaL schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:27:
[...]

Je kan nog makkelijk een tijdje wachten met het kopen van een AGP kaart. De kaarten worden binnenkort echt nog niet duurder. Er komen alleen weinig snellere en nieuwere types bij.

(zet voor 14 euro een Artic VGA silencer op je kaart, heb ik ook gedaan, en je kan weer :))
3 maanden terug een 6800GT AGP tekoop voor 220 euro, voor minder dan 310 red je het nu niet, dus het kan wel enorm stijgen als je pech hebt...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Doom 3 op een fx5200 met 1024x768 met alles op hoog. Riiiight... Dan draait ie toch echt net goed bij mij (Radeon 9800XT). Tuurlijk zal hij bij jou dan goed draaien als er geen vijanden of bewegende delen in beeld zijn, maar je kunt mij niet wijsmaken dat je het hele spel vloeiend kunt spelen. Bij mij valt de framerate zelfs terug naar 10-20 fps als het druk wordt. Dat noem ik niet acceptabel. Misschien als je shadows uitzet ofzo dat ie lekker wil draaien.

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
whoeaa, ik zag alle frames volgens mij 1 voor 1 voorbij komen...
score van 3Dmark, free version : 1973

Nu eens gaan zoeken hier of dat nog redelijk is, maar ik dacht, eerst ff posten,.. O-)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Niet echt geweldig nee :P maargoed het kan altijd slechter ;)

Een 6800GT of X800XT scoort al gauw 2 tot 3x hoger.

[ Voor 33% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-11-2005 17:47 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:45:
whoeaa, ik zag alle frames volgens mij 1 voor 1 voorbij komen...
score van 3Dmark, free version : 1973

Nu eens gaan zoeken hier of dat nog redelijk is, maar ik dacht, eerst ff posten,.. O-)
Dat klopt wel hoor, rond de 2k in 3DMark2005... tenminste, ik neem aan dat het 3DMark05 is? Jammer dat het niet meer was, is het nog steeds zo dat de games als Quake 4 en FEAR voorbij vliegen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat Quake nu nog steeds toch goed vooruit gaat ja.
Om een of andere mysterieuze reden kan ik hier wel een ~ intypen, maar in Quake dus echt niet, dus frames p/s wort even lastig.Ga ff verder pielen en geef zsm. update.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien is je kaart ge-evolueert naar een x1800xt :)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Het heeft zeker wel zin om up te graden naar een X800XT of een 6800GT, ze zijn zoals hierboven al genoemd 2 tot 3 keer sneller, en dat zul je, zeker in de toekomst, heel erg merken!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04
FEAR is echt een k*tspel.
Met mijn 9800XT overgeklokt krijg ik hem op low lekker draaien (alles ziet er niet uit :/)
En dat terwijl ik nog wel 480 Euro voor zo'n kaart heb neergeteld :(

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ID-College schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:07:
FEAR is echt een k*tspel.
Met mijn 9800XT overgeklokt krijg ik hem op low lekker draaien (alles ziet er niet uit :/)
En dat terwijl ik nog wel 480 Euro voor zo'n kaart heb neergeteld :(
offtopic:
Times are changing mate ;) Voor FEAR heb je toch wel een krachtigere kaart nodig denk ik zo...
Ook mijn X800XL had nogal wat moeite met de demo, helaas :X

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:27:
[...]

Volgens mij worden AGP kaarten juist duurder (de beetje snelle dan) omdat ze eruit raken, en allemaal vervangen worden door PCI-e!

Verwijderd

ik draai FEAR best goed zou ik zeggen, cpu bijna alles op max, gpu bijna alles op medium

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 16:31
Toen ik nog HL2 en Guild Wars speelde op mn 440MX onboard video vond ik ook dat het nog best lekker ging. maar sinds ik mijn 6600GT let ik veel meer op detail (eerst speelde ik op 800x600 nu op 1024x768 4/8xAA en 8/16xAF en al die andere settings op zn hoogst), ben gewoon beetje verwend geraakt :P.

offtopic:
Ook leuk, na paar maanden op de pc 4xAA 8xAF etc. gebruikt te hebben en dan weer is ff op mn cube spelen......ouch :o .....toen miste ik AA en AF wel ja, in die tijd met mn crappy onboard 440MX vond ik de gfx van de cube nog geweldig :9

|| Specs || SuperPI 1m

Pagina: 1