Toon posts:

2 Geluidskaarten 1 output probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb voor een poosje terug een 5.1 set gekocht. Deze neemt één hele geluidskaart in beslag. Tevens heb ik een pinnacle PCTV Pro kaart. De geluid output van deze kaart moet via een mini-jackplug kabeltje op de 2e geluidskaart aangesloten worden.

Nou is mijn probleem:
Ik kan het niet voor elkaar krijgen dat ik de tv kaart output over m'n boxen te horen krijg. De aansluiting is wel correct en er komt ook geluid uit de output van de tv kaart. Het moet dus ergens software matig fout gaan.

Alvast bedankt voor een reactie!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, dat probleem zie je wel vaker :) De meesten lossen het op door op hun (dan hebben we het overigens niet over een onboard, die hebben dat meestal niet) de output door te lussen via een klein plugje dat ze op de AUX van hun geluidskaart zetten. Sommige software heeft ook de mogelijkheid om softwarematig intern door te lussen, maar dat hangt ook weer van de TV-kaart af. Met FlyTV2000 is het me destijds geloof ik wel gelukt, maar daar durf ik geen vergif op in te nemen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf zou het inderdaad ook doen door aan te sluiten op de aux aansluiting (deze zit op de kaart zelf ipv aan de achterkant. Ook onboard kaarten hebben deze aansluitingen wel) Normaal worden deze gebruikt voor het aansluiten van de analoge aansluiting van een cdrom.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Okey, eens kijken of het gaat lukken!