Advies voor nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38
Ik wil binnenkort een laptop kopen. Aangezien dit m'n eerste laptop wordt ben ik me aan het verdiepen in wat er allemaal te koop is en tegen welke prijs. Nu zie ik erg veel laptops met een breedbeeld scherm en daar ben ik niet zo kapot van. Liever heb ik een 15" scherm met verhouding 4:3.

Minimale specs die een laptop voor mij moet hebben:
processor: PM-740 of Turion MT30
15" sxga(+), dus 4:3 verhouding.
512 MB geheugen
60 GB harddisk
DVD brander
WLAN
Grafische kaart is niet zo belangrijk, als 2D applicaties maar een beetje normaal draaien is het al goed.

Na veel lezen o.a. op dit forum zag ik dat Asus een M6V heeft die met een 15" sxga+ scherm geleverd kan worden en voldoet aan de rest van mijn eisen. Helaas is deze laptop eigenlijk net boven mijn budget (ik wilde maximaal 1200 euro uitgeven). Verder zie ik weinig laptops die een scherm met 'normale' verhouding hebben en een resolutie van minimaal sxga.

Weten jullie nog goede alternatieven?

Alvast bedankt voor het meedenken,
Patrick

Hmmmm.... Als ik alle postings (en dat zijn er nog al wat) over de M6V lees wordt ik wel enthousiast. Misschien moet ik mijn budget iets oprekken....?

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickvL op 01-11-2005 23:01 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, wat wil je er mee gaan doen :? Neem de FAQ's van dit subforum eens door, Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding zal je ook interesseren. Overigens gaan "welke moe ik kopen" topics als de jouwe meestal snel dicht; vaak is dat door een gebrek aan info in de startpost. Dus bij CSL FAQ en CSL policy kun je ook vast beginnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb sinds 2 maanden de Asus M6Va. Een van mijn eisen was ook een SXGAscherm. Met een budget van €1200 gaat het echt lastig worden een laptop te vinden met zo'n scherm is mijn ervaring intussen.
Je zult dus denk ik of je budget aan moeten passen of een ander scherm nemen.
Kijk eens welke laptops er voor €1200 te koop zijn en kijk tevens naar laptops die de specs hebben die jij wilt. Dan zul je een keus kunnen maken tussen budget of specs..

• PatrickvL
Farmerwood schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:31:
Ik heb sinds 2 maanden de Asus M6Va. Een van mijn eisen was ook een SXGAscherm. Met een budget van €1200 gaat het echt lastig worden een laptop te vinden met zo'n scherm is mijn ervaring intussen.
Daar was ik al bang voor. Ik heb me de laatste dagen rot gezocht naar alternatieven met een SXGA scherm en niets kunnen vinden binnen mijn budget. Vandaar ook mijn vraag.
Farmerwood schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:31:
Je zult dus denk ik of je budget aan moeten passen of een ander scherm nemen.
Kijk eens welke laptops er voor €1200 te koop zijn en kijk tevens naar laptops die de specs hebben die jij wilt. Dan zul je een keus kunnen maken tussen budget of specs..
Dat had ik al gedaan. Ik heb zelfs een tijdje met een A6Vc gewerkt om te zien hoe zo'n breedbeeld scherm in de praktijk werkt. Ik heb besloten dat ik toch liever een SXGA scherm wil. Hmmm... misschien toch maar het budget iets oprekken dan.

• PatrickvL
The_Eagle schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:18:
Mja, wat wil je er mee gaan doen :? Neem de FAQ's van dit subforum eens door, Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding zal je ook interesseren. Overigens gaan "welke moe ik kopen" topics als de jouwe meestal snel dicht; vaak is dat door een gebrek aan info in de startpost. Dus bij CSL FAQ en CSL policy kun je ook vast beginnen :)
Het moet eigenlijk een vervanger van mijn desktop systeem worden. Dus de gangbare dingen als e-mailen, surfen, office zaken. Maar daarnaast ook software ontwikkelen, vandaar dus een wat krachtiger systeem. Spelletjes speel ik niet en DVD's kijken doe ik gewoon op de tv. De videokaart is dus niet zo belangrijk voor me (zal startpost hierop aanpassen).

De links die jij geeft had ik uiteraard al bekeken. Het is ook niet zo dat ik jullie vraag mijn huiswerk te doen. Het is alleen zo dat het aantal laptops met een SXGA scherm veel minder groot is dan die met breedbeeldschermen en ik buiten die M6Va om nog niet een andere was tegengekomen die in de buurt van mijn budget komt.

Misschien heeft iemand hetzelfde gezocht en wel een goed alternatief gevonden, dan hoor ik dat graag.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
je kunt de promedion sc600 nemen. ik heb een soortgelijk systeem maar dan met 2 ghz processor hier staan en ze doen het perfect.

• PatrickvL
jozy schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:47:
je kunt de promedion sc600 nemen. ik heb een soortgelijk systeem maar dan met 2 ghz processor hier staan en ze doen het perfect.
Dank je voor de tip, ziet er goed uit. Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt? Ik zie in de pricewatch deze laptop niet staan.

Patrick
Pagina: 1