Toon posts:

[XP] PC loopt vast na afsluiten ccPwdSvc.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt regelmatig vast, ik weet (nog steeds) niet waar het aan ligt. Als ik in het Toepassingen logboek kijk zie ik dat er vlak voor die vastloopt staat:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: ccPwdSvc
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1
Datum: 1-11-2005
Tijd: 21:50:10
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: ARJAN
Beschrijving:
Application started

Dat is het op 1 na laatste bericht in het logboek, het laatste bericht is op precies hetzelfde tijdstip:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: ccPwdSvc
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 2
Datum: 1-11-2005
Tijd: 21:50:10
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: ARJAN
Beschrijving:
Application terminated

Ik heb op google gezocht naar ccPwdSvc en ik heb gevonden dat het een essentiel dingetje is van mijn virusscanner wat ervoor zorgt dat mijn computer stabiel en veilig loopt. Dus dit moet helemaal niet afgesloten worden dus ik vroeg me af of iemand weet waarom dit gebeurd en of het te voorkomen is zodat mijn computer weer stabiel kan draaien.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Probeer je PC eens te scannen met een andere virusscanner, eentje die on-line scant misschien. Het is mogelijk dat je een virus hebt die je virusscanner (probeert) uit te schakelen. Heb je ook je virusscanner ge-update (en dan niet alleen de virus definities, maar ook updates voor het programma zelf)?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:34
Process File: ccPwdSvc or ccPwdSvc.exe
Process Name: Common Client Password Validation

Description:
ccPwdSvc.exe is a process belonging to the Symantec Internet Security Suite. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

=> probeer Symantec eens te deïnstalleren (zonodig in safe mode)

[ Voor 11% gewijzigd door paulhekje op 02-11-2005 08:58 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:57:
Process File: ccPwdSvc or ccPwdSvc.exe
Process Name: Common Client Password Validation

Description:
ccPwdSvc.exe is a process belonging to the Symantec Internet Security Suite. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

=> probeer Symantec eens te deïnstalleren (zonodig in safe mode)
Ik heb volgens mij Alle update's voor mijn virusscanner dus een virus is het niet volgens mij. Norton heb ik nu een maandje geïnstalleerd, daarvoor had ik F-secure en precies hetzelfde probleem. Ook toen werd er vlak voor het vastlopen een vergelijkbaar iets afgesloten. Ik dacht dat het aan F-secure lag maar met Norton heb ik het dus ook.