op zoek naar een 3d-pakket voor linux kwam ik GraphiteOne tegen. http://www.graphiteone-cad.com/en/index.htm Voor een student werktuigbouwkunde ziet dit er zeer veelbelovend uit, maar ik krijg het niet aan de praat.
Met behulp van alien zijn de van de site te downloaden rpm-pakketten geinstalleerd en zijn alle instructies van de onderstaande site gevolgd. (graphiteone versie 1.2)
http://www.graphiteone-cad.com/en/freedl.htm?agree=1
wanneer ik dit nu probeer te runnen krijg ik de volgende error:
python versie 2.3.5 is geinstalleerd en ook de op de site vermelde libstdc++2.9-glibc2.1.
het lijkt er dus op dat er problemen zijn met de libraries. Op google ben ik druk aan het zoeken geweest, en ben ik genoeg dingen tegen gekomen, maar niet van toepassing op mijn installatie, namelijk debian.
het commando ldd -d /usr/lib/libfontconfig.so geeft de volgende output:
kan iemand mij vertellen waar ik nu verder moet gaan zoeken en mij eventueel wijzen op handige tools met betrekking tot de librarie-wirwar?
Met behulp van alien zijn de van de site te downloaden rpm-pakketten geinstalleerd en zijn alle instructies van de onderstaande site gevolgd. (graphiteone versie 1.2)
http://www.graphiteone-cad.com/en/freedl.htm?agree=1
wanneer ik dit nu probeer te runnen krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Traceback (most recent call last): File "/opt/GraphiteOne/lib/graphiteonesplashscreen.py", line 16, in ? from qt import Qt File "/opt/GraphiteOne/lib/qt.py", line 46, in ? import libsip ImportError: /usr/lib/libfontconfig.so.1: undefined symbol: FT_Get_PS_Font_Info /opt/GraphiteOne/lib/ HPY.py:2: RuntimeWarning: Python C API version mismatch for module HPYc: This Python has API version 1012, module HPYc has version 1011. import HPYc Traceback (most recent call last): File "/opt/GraphiteOne/lib/graphiteone.py", line 15, in ? from graphiteoneapplication import GOneApplication File "/opt/GraphiteOne/lib/graphiteoneapplication.py", line 17, in ? from qt import QString File "/opt/GraphiteOne/lib/qt.py", line 46, in ? import libsip ImportError: /usr/lib/libfontconfig.so.1: undefined symbol: FT_Get_PS_Font_Info |
python versie 2.3.5 is geinstalleerd en ook de op de site vermelde libstdc++2.9-glibc2.1.
het lijkt er dus op dat er problemen zijn met de libraries. Op google ben ik druk aan het zoeken geweest, en ben ik genoeg dingen tegen gekomen, maar niet van toepassing op mijn installatie, namelijk debian.
het commando ldd -d /usr/lib/libfontconfig.so geeft de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| redhead@nemo:~$ ldd -d /usr/lib/libfontconfig.so
linux-gate.so.1 => (0xffffe000)
libfreetype.so.6 => /usr/lib/libfreetype.so.6 (0x4003f000)
libz.so.1 => /usr/lib/libz.so.1 (0x400ac000)
libexpat.so.1 => /usr/lib/libexpat.so.1 (0x400c0000)
libc.so.6 => /lib/tls/libc.so.6 (0x400e0000)
/lib/ld-linux.so.2 (0x80000000) |
kan iemand mij vertellen waar ik nu verder moet gaan zoeken en mij eventueel wijzen op handige tools met betrekking tot de librarie-wirwar?