Ik ben voor de 'baas' van m'n pa een beetje aan het rondneuzen voor een leuke laptop voor zijn kleine bedrijfje. hij moet hem op reis kunnen meenemen en er moet gewoon op kunnen tekstverwerkt en een presentatie worden gehouden af en toe. Het scherm moest niet te klein zijn. Ik kwam dus bij Dell uit: gunstige prijs voor goede kwaliteit.
Wat ik al had uitgezocht:
128MB intern
5GB HDD
24x cdrom
8/16MB ATI videokaart
14,1 of 15" TFT scherm.
Alleen de processor is nog een probleem. Wat is beter, een intel celeron of een pentiumIII, er zit toch 300 gulden ex btw verschil tussen en is er wel een groot verschil tussen de pentiumIII 600 of de celeron600 voor wat ie ermee doet. Op andere punten van de laptop mag ook worden aangepast. Het moet alleen niet te duur worden. Ik kwam nu ergens uit tussen de 5200 en de 5700 piek.
Wat ik al had uitgezocht:
128MB intern
5GB HDD
24x cdrom
8/16MB ATI videokaart
14,1 of 15" TFT scherm.
Alleen de processor is nog een probleem. Wat is beter, een intel celeron of een pentiumIII, er zit toch 300 gulden ex btw verschil tussen en is er wel een groot verschil tussen de pentiumIII 600 of de celeron600 voor wat ie ermee doet. Op andere punten van de laptop mag ook worden aangepast. Het moet alleen niet te duur worden. Ik kwam nu ergens uit tussen de 5200 en de 5700 piek.